• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

janurat

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Proszę o info. Dzisiaj dostałem nowego Piko EN57-1022 w analogu. Jezdzi pięknie ale nie świecą się światła białe ani odwrotnie czerwone. Felerna sztuka ?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.772 443 99

horrido

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 1
Proszę o info. Dzisiaj dostałem nowego Piko EN57-1022 w analogu. Jezdzi pięknie ale nie świecą się światła białe ani odwrotnie czerwone. Felerna sztuka ?

W analogu, żeby zaświeciły światła, trzeba trochę bardziej podkręcić regulator. Jeżeli jeździłeś na małej prędkości to możliwe, że napięcie było zbyt niskie do zaświecenia świateł. Miałem taką samą rozterkę :X3:
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.772 443 99
Rzeczywiście. Nie ma napisu PKP. Z analizy zdjęć tego egzemplarza wynika, że był.
Zobaczcie TUTAJ

Zobacz załącznik 1016868

Nie wiem z jakiego okresu PIKO odwzorowało model, ale wg opisu z tego linku: EN57-1079 do Niepołomic - WRP - World Rail Photo (wrphoto.eu) na zdjęciu widzimy tą jednostkę w Krakowie, latem 1993 r.
Mam pytanie do kolegi @Remaj12 , tak z czystej ciekawości. Co takiego w tym co napisałem sprawiło, że kolega jest na nie? Napisałem, że w 1993 napis był na podstawie zdjęcia opisanego jako "EN57 w Krakowie latem 1993"... co można odczytać, że w 1993 jeszcze był. Rozumiem, że np. w 1994 napisu mogło już nie być na tej jednostce i model PIKO jest jak najbardziej prawidłowo odwzorowany, ale ja nie napisałem, że na modelu jest źle, tylko napisałem, że w 1993 napis PKP był... ale OK, każdy ma prawo oceniać jak chce.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

horrido

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 1
Niestety z tej tabeli z linka w kwestii oświetlenia obu tablic relacyjnych nic nie wynika. Rozkminić można jedynie sposób mapowania funkcji oświetleniowych tudzież jego ściemniania i rozjaśniania. Przypuszczam, że liczba zapalających się tablic relacyjnych jest zaprogramowane w którymś schemacie oświetleń co niestety nie jest udokumentowane.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Czy ktoś jest zorientowany jaki zakres numeracji jest możliwy do odtworzenia przez PIKO?
Przyznam, że pomimo poprowadzenia aż 105 pojazdów serii EN57 i pracy przy ich utrzymaniu, to jednak moja styczność zawodowa dotyczyła jedynie kilku ryflowanych egzemplarzy...
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.269 88 0
Numery od 601 do 1113 mają boki ryflowane, trzy szyby w ścianie czołowej, brak przedziału pierwszej klasy - a więc najbliżej przypominają formę PIKO. Oraz odpada stan fabryczny np. z 2 reflektorami, z końcówkami nad oknami i mnóstwo innych niuansów. Kiedyś natrafiłem na wypowiedź, że są w stanie wypuścić tylko wygląd od epoki V.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.958 531 30
Numery od 601 do 1113 mają boki ryflowane, trzy szyby w ścianie czołowej, brak przedziału pierwszej klasy
Numery od 001 do 130 (potem była przerwa w numeracji aż do 601) też mają boki ryflowane i trzy szyby w ścianie czołowej. Przedziały 1 klasy już bardzo dawno przerobiono na 2 klasę, więc ta sprawa jest w ogóle bez znaczenia. Światła czerwone nad oknami były także w późniejszych, od 601, ale je często likwidowano i zaślepiano. Różnice dotyczą też sposobu prowadzenia kabli po dachu lub pod pokryciem dachu członów końcowych i sposobu łączenia kabli między członami, ale to też w trakcie eksploatacji było przerabiane. Ja słyszałem, że to właśnie te różnice w kablach na dachu są powodem tego, że Piko może zrobić modele tylko z określonego okresu.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.428 137 19
Numery od 601 do 1113 mają boki ryflowane, trzy szyby w ścianie czołowej, brak przedziału pierwszej klasy - a więc najbliżej przypominają formę PIKO. Oraz odpada stan fabryczny np. z 2 reflektorami, z końcówkami nad oknami i mnóstwo innych niuansów. Kiedyś natrafiłem na wypowiedź, że są w stanie wypuścić tylko wygląd od epoki V.
Czy ktoś jest zorientowany jaki zakres numeracji jest możliwy do odtworzenia przez PIKO?
Przyznam, że pomimo poprowadzenia aż 105 pojazdów serii EN57 i pracy przy ich utrzymaniu, to jednak moja styczność zawodowa dotyczyła jedynie kilku ryflowanych egzemplarzy...
PIKO produkuje modele jednostek ze skośnymi podstawami pantografów - takie były montowane na jednostkach z numerami do 1093. Od 1094 podstawy pantografów były już proste.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
W aplikacji Piko pojawił się schemat dekodera fabrycznego EN57, tylko jak się wybierze "mapowanie funkcji", to u mnie wywala aplikację :(
Możecie sprawdzić, czy też macie ten problem?
 

Podobne wątki