• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - model parowozu OKo1-12

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.735 62 3
Przecież oni będą klepać te 3 numery katalogowe (50611, 50612, 50613) z taką samą elektroniką. W ET21 manewrowego wyświetlić nie można mimo, że ma gniazdo plux22, Podejrzewam , że za pomoca ich programatora do pikowskich dekoderów można to zmienić.... sa za to inne pierdoły, typu "dźwięk pracy wycieraczek". W ET21 są jak wszyscy wiemy poprawnie odwzorowane końcówki, i ich oświetlenie. W SU45, jak i SU46 sygnał manewrowy można wyświetlić nez żadnego problemu. Dla mnie jest to gigantyczny krok w tył jeśli chodzi o oświetlenie, i ogólnie cały projekt zwany OKo1... DNO i kilometr mułu.
W modelu ET21, SU45 i SU46 jak najbardziej światła manewrowe wyświetlać można, na dodatek zgodnie z kierunkiem jazdy i nie jest do tego potrzebny programator Piko. Jedynie ET22 ma skopaną tą funkcję i manewrowe świecą na stałe niezależnie od kierunku jazdy, tylko po prawej stronie modelu, czyli jakby maszynista siedział w kabinie 1.


Nie wiem po co :D W modelach programowanych przez Elvisa widziałem to jako "światła postojowe", ale w żadnej instrukcji PKP tego nie znalazłem. Drobiazg, nieważne...
Lokomotywy używane u nas na południu często mają dopuszczenie na Czechy, tam takie oświetlenie jest wymagane i z racji tego, że mam wielu klientów z południa polski nie robię kilku schematów tylko jeden dla wszystkich:
EP09 na postojowych.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.552 443 99
Przyznam się, że od samego początku nastawiłem się, że model OKo1 od PIKO nie będzie miał czerwonych świateł w osobnej komorze. To jeszcze nie te możliwości technologiczne skali 1:87 , aby w produkcie seryjnym serwować takie bajery za pomocą osobnych światłowodów lub wbudowanych w reflektor typu parowozowego dwóch diod LED. Kto nie miał sposobności uzbrajania czaszy reflektorów PKP od Kluby ten zapewne nie wie, że na taką czynność doświadczony modelarz musi przeznaczyć solidną roboczą dniówkę/ jeden model.
Wierzę, choć jak przeglądam forum, to widzę że niektórzy tu dają radę :)
http://forum.modelarstwo.info/threads/wesołe-przypadki-mikota-1.48734/post-947396
oraz
http://forum.modelarstwo.info/threads/wesołe-przypadki-mikota-1.48734/post-947878
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.156 88 0
Ja bym podjął ryzyko takiego montażu. Z pewnością jest tak jak @Flotoma pisze, że to dzień pracy - ale robiąc dla przyjemności, człowiek czasu nie liczy :D Natomiast trudno się dziwić, że konwerterzy liczą odpowiednią robociznę, robiąc to komercyjnie. Policz czas pracy wg średniej krajowej (tyle chyba przysługuje dobremu majstrowi).

Noatomiast w modelach produkowanych w przemyśle, nie ma LEDów w czaszy reflektora, tylko umiescza się płytkę z LEDami za ścianą czołową (w parowozie z przodu jest trudniej, z tyłu nie ma różnicy) i doprowadza światłowody do reflektora. Jeśli taka technologia jest opracowana dla danego modelu, to przelicza się po prostu na jakąś kwotę, którą producent doliczyłby do ceny końcowej. To jest decyzja biznesowa, bo technicznie to jest robialne. Może na razie brak odpowiedniej skali... ile parowozów z tą technologią da się zrobić i sprzedać (nie tylko OKo1, ale w ogóle)?


Swoją drogą, pamiętam dyskusję o nie bardzo udanych reflektorach w EU07 od SM zrobionych właśne w/w metodą przemysłową. Źle wepchnięty światłowód i cały misterny plan zrobienia dobrego reflektora PKP na skalę przemysłową, legł w gruzach :D

Warto tam pooglądać zdjęcia, jak to jest zrealizowane.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.510 512 30
(w parowozie z przodu jest trudniej, z tyłu nie ma różnicy
Z tyłu też jest trudniej, bo reflektor stoi przy tylnej ścianie tendra, ale jednak oddzielnie. Oczywiście, można sobie robotę ułatwić i "przykleić" reflektor do ściany, ale to już będzie małe zafałszowanie. Jednak jak się ma opanowaną technologię i robi się dwa reflektory na przód, to można zrobić cztery, także na tył.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.999 29 2
Przy jeździe parowozu luzem z tyłu wieszano okrągłą czerwoną tarczę z białą obwódką (sygnał Pc 5 dla parowozu), ewentualnie włączano czerwone światła.
IMG_20210831_131831.jpg
O taką? ;-)

Jestem przekonany, że wiele osób, która nie kupi tej OKo1 /bo ..
Przepraszam bardzo! Muszę to napisać, ale co mnie to obchodzi?! Ja nie uzewnętrzniam się tutaj kupię, czy nie kupię, czy wezmę kredyt, a może sprzedam nerkę, czy poczekam aż przestanie padać... już inni piszą, że pisze się tu dla faktu pisania i wniosków brak. W "gadkach" są tematy do takiego bełkotu.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.552 443 99
Najnowsza wizualizacja lokomotywy OKo1:)

PIKO 50611 - PKP, OKo1-12, Parow. Jarocin, DOKP Poznań
Zobacz załącznik 839396

Źródło: piko-shop.de
Jak wspomniał @Elvis wraz tyłu nie widać. Pytanie jak umieszczone są tylne reflrektory. Zdjęcie to wnosi tyle do sprawy co wcześniejsza wizualizacja z programu CAD na podstawie którego wykonano zapewne to co widać teraz. Nie no.... ogólnie fajnie, że jest, choć podobnie jak Oi2 - nie w kręgu moich zainteresowań. Fani epoki IVa mogą być przeszczęśliwi.
 
Reakcje
439 294 188
Tzn. że jesteś gotowy wyłożyć kolejne kilkaset złotych do już nie taniego i nowego modelu?:niepewny::confused:
Za prawie 2 tys. zł. chciałbym kupić model w całości zgodny z oryginałem. W końcu to się nazywa "model".
No tak drogo od Niemca jak on śmie tyle kasy zadać od Polaka
A tymczasem w Polsce nawet takiego modelu nie potrafią zrobić a jak już to za kwoty o których lepiej nie pisać
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.156 88 0
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.464 7 0
Tzn. że jesteś gotowy wyłożyć kolejne kilkaset złotych do już nie taniego i nowego modelu?:niepewny::confused:
Za prawie 2 tys. zł. chciałbym kupić model w całości zgodny z oryginałem. W końcu to się nazywa "model".
Zawsze przecież można wykonać model od podstaw lub konwersję innych, starszych modeli parowozu serii BR78 (np. firm Fleischmann lub Liliput). Reflektory są jakie są, i faktycznie bardziej pasują do epoki III z czasów "przedlustrzanych". Rynek konsumenta pokaże, jaki będzie odbiór tego modelu.
 

Podobne wątki