Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Cóż. Kto chce niech kupuje... szmelc... A Ryflaki od Robo (na szczęście mam tylko 2) to jest gigant tandeciarstwo, tak samo jak Ygreki... Tej gigantycznie tandetnej chińszczyzny bez dostępu do części zamiennych nie mam zamiaru kupować... ba ! nawet myśleć o kupowaniu tego chłamu.
Panowie... kto (nie)chce, ten (nie)kupuje. Ja jednak postanowiłem oszczędzić Kolegom czytania długiej listy różnorakich przedmiotów, których w życiu nie kupiłem lub nie mam zamiaru kupować
Niniejszym oficjalnie potwierdzam, że widzę.
Sądzę, że Koledzy też widzą.
Jeżeli Twoim celem było upewnić się, że widzimy, to prawdopodobnie osiągnąłeś ten cel kilka postów wcześniej. Dziękujemy za przypomnienie, czy właściwie za całą serię przypomnień. Raczej będziemy już pamiętać. Ja w każdym razie obiecuję, że będę o tym wspominał ile razy spojrzę na ten model w mojej gablocie
Polska Makieta Modułowa PMM-H0 wystawia stację ZIELONA na targach w Lipsku. Na Zieloną przyjechał skład prowadzony parowozem OKo1-12. Tak się prezentował:
Żródło: Materiał VIDEO na Facebook na kanale PMM-H0, o tytule jak wyżej widać. Minuta 17:45. Niestety model był w analogu, więc na materiale VIDEO nie ma jak jeździ.... gdy padło info, że to w analogu tak nie pokazano jazdy /a widać, że była chęć zobaczyć jak rusza od najmniejszych prędkości/
Czy któryś z Kolegów posiada zeszłoroczne wydanie BR78 Piko bądź miał okazję zobaczyć jak zachowuje się ten parowóz w ruchu przy niskich prędkościach w "analogu"? Istnieją krótkie filmiki pokazujące pewne problemy przy napięciach do 5V, ale nie mam pewności czy to trefny egzemplarz czy właściwość całej populacji.
Jako laik w kwestii parowozów, miałbym pytanie odnośnie osprzętu pokazanego na poniższym zdjęciu w lokomotywie BR78. Co to jest i do czego służy oraz dlaczego tego osprzętu nie będzie w Oko1-12? Będę wdzięczny, gdyby któryś z Kolegów mógłby mi to wyjaśnić. Dziękuję.
Jako laik w kwestii parowozów, miałbym pytanie odnośnie osprzętu pokazanego na poniższym zdjęciu w lokomotywie BR78. Co to jest i do czego służy oraz dlaczego tego osprzętu nie będzie w Oko1-12? Będę wdzięczny, gdyby któryś z Kolegów mógłby mi to wyjaśnić. Dziękuję.
Na moje oko, to pompa wody, która na PKP zastąpiona była inżektorem. Dlatego jej nie ma na naszym modelu. Co robi pompa? Za odpowiedz na pierwszym roku studiów... pompuje! Wylatywało się z labolatorium
W międzyczasie znalazłem filmik-prezentację modelu BR78, opublikowany przez P..., w którym podczas kadrowania na lewą stronę kotła narrator wymienia: pompę zasilającą, sprężarkę i prasę smarną.
Swego czasu widziałem model Fleichmanna Oko1-15 (naprawa główna 1955 r.) wydany w 2005r., który posiada jeszcze ten osprzęt. Rozumiem, że został on usunięty nieco później (np. lata 60). Zgadza się?
Tak. Mam ściągnięte z internetu zdjęcie OKo1-17 jeszcze ze starymi reflektorami, który ma także pompę wodną po lewej stronie i dzwon na kotle za kominem.
Tak. Mam ściągnięte z internetu zdjęcie OKo1-17 jeszcze ze starymi reflektorami, który ma także pompę wodną po lewej stronie i dzwon na kotle za kominem.
Tak. Mam ściągnięte z internetu zdjęcie OKo1-17 jeszcze ze starymi reflektorami, który ma także pompę wodną po lewej stronie i dzwon na kotle za kominem.
Tak. Mam ściągnięte z internetu zdjęcie OKo1-17 jeszcze ze starymi reflektorami, który ma także pompę wodną po lewej stronie i dzwon na kotle za kominem.
Czy miał Pan na myśli drugą fotografię z tego wpisu? Szkoda, że nie ma podanego roku wykonania. Fotografia podobno pochodzi z włoskiej wersji serwisu ebay.
Tak, to jest to zdjęcie, ale ja mam inną kopię, nie z ebay, bez tych nadruków. Warto zwrócić uwagę na świetlny semafor po lewej stronie. To sugeruje, że zdjęcie zrobiono nie wcześniej, niż w drugiej połowie lat 1950. Myślę, że znający Poznań łatwo zidentyfikują to miejsce, a ustalenie, kiedy tam zainstalowano świetlne semafory też nie powinno być bardzo trudne.
Raczej nie "zaraz po wojnie", choć faktycznie, armatura jest raczej oryginalna.
Tak, to jest to zdjęcie, ale ja mam inną kopię, nie z ebay, bez tych nadruków. Warto zwrócić uwagę na świetlny semafor po lewej stronie. To sugeruje, że zdjęcie zrobiono nie wcześniej, niż w drugiej połowie lat 1950. Myślę, że znający Poznań łatwo zidentyfikują to miejsce, a ustalenie, kiedy tam zainstalowano świetlne semafory też nie powinno być bardzo trudne.
Z czystej ciekawości przyjrzałem się dotychczasowym wydaniom BR78 firmy P:
50600 (i jej warianty AC, dźwięk, dekoder) - 78 134, Ep. III, Wupertal, Letzte Br. Unt. Tr 13.08.62
50604 (i jej warianty) - 78 469, Ep. III, Erfurt, Letzte Br. Unt. 19.11.62
50608 (i jej warianty) - 78 246-6, Ep.IV, reszty nie mogę się doszukać.
Wszystkie modele są ze wspomnianą pompą i dzwonem na kotle.