• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Patynowanie wagonów

Reakcje
1.781 13 0
Dobra wezmę te spatynowane w sumie 6 sztuk:)[DOUBLEPOST=1381672119,1381670669][/DOUBLEPOST]W sumie z odkrytych mam 6 patynowanych i z krytych jeszcze mam dwie owocarki i kilka krytych czekających na patynkę:) Czy takie jak na fotkach mogą być? I jakie sprzęgi mam wziąć do spięcia wagonów, bo mam tylko sprzęgi FL....[DOUBLEPOST=1381672203][/DOUBLEPOST]... kwasiarka czeka na naprawę, ale zdążę:)
 

Załączniki

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 24 5
IMG_0031.jpg
IMG_0032.jpg
IMG_0033.jpg
IMG_0034.jpg
IMG_0035.jpg
IMG_0043.jpg
IMG_0031.jpg
IMG_0032.jpg
IMG_0033.jpg
IMG_0034.jpg
IMG_0035.jpg
IMG_0043.jpg
Metoda jak na you tube Leszka Lewińskiego.Najpierw aero,potem suche pastele.Trochę przesadziłem z dachami,ale mi się tak podoba.
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Właśnie się zapytam - czy użycie aerografu przed nakładaniem pasteli ma jakiś wpływ na efekt tej drugiej czynności? Może pastele inaczej rozcierają się na powierzchni potraktowanej wcześniej farbą. Ja na swojego złomowego pikolca nakładałem od razu na goły plastik, i efekt ostatecznie różnił się od tego, co osiągnął LL.
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 24 5
Na plastiku,np: dach wagonu - pastele nie mają za dużej przyczepności.Jak wklepujesz już po pryśnięciu (zmatowieniu) aerografem efekt jest całkiem inny.Można by może dach najpierw papierkiem ściernym delikatnie jak nie masz aero.
 

dziurasek

Znany użytkownik
Reakcje
620 11 0
Moje patynki.Brak dziennego światła.
Osobówki są mocno upaprane gdyż to końcówka ich eksploatacji więc nikt o nie nie dba...
Widzę że kolega od razu skoczył na głęboką wodę w temacie patynowania. Jako że nie specjalnie się wypowiadam w " publicznej" części forum na temat technik modelarskich, postanowiłem się trochę w tej bardzo trudnej dziedzinie wypowiedzieć.
Sam męczę temat waloryzacji modeli od dłuższego czasu i wiem że wiele mi jeszcze brakuje do ideału, to jednak chciałbym podsunąć kolegom kilka małych wskazówek które sam stosuję.
Podstawową sprawą jest zdobycie kolorowych zdjęć oryginalnych wagonów tej lub podobnej serii w czasie jakim były używane w tym przypadku okres regularnego ciągania przez parowozy. Niestety zdobycie typowo zdjęć z Polski graniczy niemal z cudem to alternatywą może być np. forum naszych zachodnich sąsiadów http://www.drehscheibe-online.de/startindex2.php w dziale historycznym dość często pojawiają się ciekawe kolorowe zdjęcia planowych pociągów z trakcją parową. Co ciekawsze zdjęcia wagonów i lokomotyw, zapisuję na specjalnie założonym do tego celu folderze.
Przy odtworzeniu zabrudzeń staram się maksymalnie zbliżyć do takich jak na zdjęciach co nie jest łatwe, jednocześnie trenując różne techniki. Zawsze staram się nie przesadzić - nadmiar niestety szkodzi całości.
Na foto przedstawiam modele wagonów po wykonaniu konwersji przy pomocy kalkomanii i próbie wykonania śladów eksploatacji oraz starzenia lakieru. Techniki jakie stosowałem przedstawili koledzy w tym i podobnych tematach.
Zachęcam do dalszego działania - jest potencjał :)

DSCN4679.JPG
DSCN4680.JPG
DSCN4682.JPG
DSCN6246.JPG
DSCN6247.JPG
DSCN6248.JPG
DSCN6249.JPG
DSCN6250.JPG



DSCN6247.JPG
 

Podobne wątki