• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Patynowanie wagonów

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
385 1 0
Wapniarka, przybrudzona jak na wapniarkę przystało (model to stare PIKO). Użyte farby akrylowe Vallejo nanoszone pędzlem, pył z pasteli oraz farby olejne artystyczne (metoda suchego pędzla):



wapniarka01.JPG wapniarka02.JPG wapniarka03.JPG
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.527 19 9
... i wagon, który będzie tym ostatnim w składzie.
Z "natłuszczeniem" sprzęgu śrubowego trochę przesadziłeś. :) Jest tak zalany olejem, że żaden manewrowy nie utrzymałby go w rękach podczas spinania wagonów. ;) Smarowaniu podlegała jedynie śruba rzymska i prowadnice haka w czołownicy.
Poza tym, co do zasady, pałąk luźnego sprzęgu powinien być podwieszony. Wiem, że różnie z tym bywało, szczególnie na przetokach, ale podczas formowania składu wyprawianego potem na szlak (a o tym świadczą sygnały końca pociągu) raczej tego przestrzegano, nawet w epoce IV. Pałąk był wieszany albo na haku, albo częściej na małym haczyku dospawanym do czołownicy.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki