• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
- -bardzo ważna informacja dla fanatyków tej serii , więc albo ja się pomyliłem albo był błąd w opisie zdjęcia kiedyś na aukcji - ale mamy to już wyjaśnione ,-sam wiem co to za "bół " czyjaś pomyłka lub żle opisane zdjęcie ,- ja jestem na ten przykład fanatykiem trumanów i takie coś( błąd w numeracji) strasznie mnie irytuje, ale ważne żeby być czujnym i szybko reagować ..\
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
Ja obstawiam Gdynię ponieważ dzwig który wyładowywuje parowozy to "DŁUGI HENRYK" a ten pracował w porcie Gdynia
A tym bardziej że dzwigi do tak dużych ładunków w Szczecinie nie było. cyt. z http://portalmarynarski.pl/z-lokomotywami-na-pokladzie/ - "Początkowo lokomotywy oddawaliśmy w Gdyni, ponieważ w Szczecinie nie było odpowiedniego dźwigu, aby zdjąć z pokładu ten niezwykły ładunek. W krótkim czasie jednak, po interwencji sekretarza Komitetu Wojewódzkiego PZPR, dźwig taki się pojawił i mogliśmy z lokomotywami zawijać do Szczecina."
Te w Szczecinie pojawiły się dopiero w latach 60 przy elektrykach
-Ten dżwig pływający "Długi Henryk" w tym czasie (1946)był już w Rostoku w sowieckiej bazie marynarki , - ja nie upieram się ,ze to nie Gdynia podczas wyładunku Tr202( w tej kronice reprozytorium),ten dżwig z kroniki to może jakaś inna jednostka o podobnym udżwigu ,-na tej stronie jest kilka przykładów w tym i ten "Długi Henryk" http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=4485
- kiedyś znalazłem kilka zdjęc na fotohistoria.pl ( teraz ta strona nie istnieje)z wyładunku Tr202 i było napisane ,że w Gdyni , w sumie tych lokomotyw PKP dostało 30 sztuk a więc przypłynęły w kilku transportach i byc może zaznzczam ,że być może były wyładowywane nie tylko w Gdyni
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.502 58 3
Faktycznie to nie koniecznie Gdynia tym bardziej że na filmie nie widać kształtu żurawia z Ja sugerowałem się fotkami portu w Gdyni z przed wojny i zapisem z portalu morskiego.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Tak się jakoś potem dziwnie złożyło, że w kilka lat po tym, ten parowóz, Pm2-5 ... został skasowany !
Z datą 10.01.1957.
Pominąwszy powojenną kasację Pm2-35, to była to pierwsza kasacja w tej serii.
Nie wiem jednak, czy w wyniku poważnego uszkodzenia, np. na wskutek wypadku, czy też ... był to wynik właśnie takiego radosnego przodownictwa.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Tak się jakoś potem dziwnie złożyło, że w kilka lat po tym, ten parowóz, Pm2-5 ... został skasowany !
Z datą 10.01.1957.
Pominąwszy powojenną kasację Pm2-35, to była to pierwsza kasacja w tej serii.
Nie wiem jednak, czy w wyniku poważnego uszkodzenia, np. na wskutek wypadku, czy też ... był to wynik właśnie takiego radosnego przodownictwa.
w książce o Ty2 "wojenna lokomotywa na pokojowe czasy" w rozdziale dotyczącym udziału Ty2 we współzawodnictwie pracy autor wskazał, iż efektem współzawodnictwa była przedwczesna śmierć techniczna niektórych maszyn, w tym Pm2-5 "zarżniętej" przez przodowników na jazdach pierścieniowych Gdynia-Poznań w latach 50...gdy to przeczytałem zastanawiałem się kiefy ten egzeplarz został zezłomowany...
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Tutaj znalazłem wiele ciekawych zdjęć, dla tych, którzy jeszcze tej strony nie znaleźli. Pozdrawiam:)
http://www.flickr.com/photos/52467480@N08/7922549918/in/set-72157631387314944/
Taką właśnie kolej widziałem, przeżywałem i fotografowałem. A dzisiaj mam przyjemność, niestety tylko ... wspominać. :(
To co jest dzisiaj na torach, to niestety w większości: "krajobraz ... po kolei" :(:(:(
Wiem, że są różne nowinki, ciekawe malowania różnych typów lokomotyw itp itd, ale żal za starociami ...
młodszym miłośnikom kolei zawsze zwracam uwagę - spójrzcie na starsze zdjęcia, powiedzmy z lat 70-tych, ot takie jak na w/w stronie ... i przyjrzyjcie się nie wypucowanym parowozom, różnym typom wagonów, ale torom !!!
Jakoś nie ma tam: trawy, zielska, krzaczorów, drzew !
Tak kiedyś było na całej sieci PKP !!!
A dzisiaj ?
Pozdrawiam tych, do których jeszcze kolej dochodzi.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
477 1 0
Panie Tadeuszu
A ile to tendrów parowozowych zakończyło swój żywot jako odchwaszczarki torów budowane sposobem gospodarczym przez oddziały drogowe. No i lało się Simazinę nie patrząc na ekologię.
63472134.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
No i lało się Simazinę nie patrząc na ekologię.
Kiedyś nie myślano o ekologii na torach, ale o utrzymaniu nawierzchni dla dobrej przejezdności.
A co do środków chemicznych, to chyba nie było nic lepszego jak Herbatox, jak spryskano raz, to do końca roku nic nie wyrosło.
Teraz ten środek jest zabroniony i jak są fundusze, to pryskają czymś łagodniejszym, co wybiórczo niszczy chwasty.

Zresztą pryskanie, to bynajmniej nie wymysł PRL-u.
Widziałem gdzieś zdjęcie jak pociąg-polewaczka z przebudowanych tendrów parowozowych, spryskuje tory na stacji Szklarska Poręba w czasach KPEV.
 

klepa79

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
A ja znalazłem takie, Linia Bystrzycka stacja Zagórze Śląskie rok 1968 i Ol49.
Stwierdziłem, Panowie urodziłem się 20 lat za późno, teraz to tylko zostały zdjęcia.

1968.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
A tak wygląda Pu29 w 1995 r ...http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/8011301683/ ... wtedy była niemalże kompletna...
Ciekawe, kto jej zaj....ał część owiązarowania...o_O
O to i wiele innych, możesz zapytać u obecnego właściciela, czyli niejakiego Muzeum Kolejnictwa.
W skrócie MK - nie mylić z MK=miłośnik kolei, bo jedno i drugie ma niewiele wspólnego ze sobą.
Mówiąc obrazowo - nie po tym samym torze im ;)
Zapewne sam zawiaduszczyj tej placówki będzie miał niekończące się wytłumaczenia, nie zapomnij tylko zwracać się do niego per panie hrabio, a samemu być jak w tym znanym ukazie carskim ...

Czemu nigdzie nie ma archiwalnych fotek czynnej Pu29... to jakaś tajna sprawka chyba...:confused:
o_O - Oj słabo szukasz w necie i na tym forum też ...[DOUBLEPOST=1389004662,1389004314][/DOUBLEPOST]
Tu! Tylko czy to są czasy KPEV czy już DR?
O to! zdjęcie mi Janeczku chodziło, było chyba zamieszczone już w niemieckiej książce o kolejach przyszłości, z lat dwudziestych ? stąd moja sugestia. Niestety z samego zdjęcia nie jestem w stanie określić który to okres.
 

Podobne wątki