• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
806 5 0
Kolego Garcia Ramirez , pozyskałeś świetne zdjęcia , super ,że je publikujesz ,bo to miód dla naszych oczu, ale proszę publikuj je staranniej, trzy kliknięcia i zdjęcia wyglądają znacznie lepiej. Jeśli nie potrafisz to przyślij je na Pw , a ja je obrobię i będzie się oglądało super. Na przykład ta Pt 47.
Pt47-38.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
Tak wlasnie doprowadzali prad do napedu obrotnic w Stanach i jest to najlatwiej rozpoznawalna czesc pomiedzy europejskimi i amerykanskimi obrotnicami. Zdjecie jest troche za bardzo rozjasnione ale powinny byc widoczne druty rozpiete nad obrotnica i prowadzace to tego ustrojstwa. Mozliwe ze sie myle i to tylko lampa.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
13 0 1
Już się kolegom tłumacze skąd mam te zdjęcia. Otóż jakoś tak w roku chyba 2001 lub 2002, zaraz po imprezie zorganizowanej przez R.Witkowskiego Międzyrzecz 2001 udaliśmy się z Draculą w odwiedziny do Lubska. Jakimś cudem dotarliśmy do mechanika jeżdżącego wówczas na żagańskich sukach. Był to miłośnik kolei z ogromną ilością klisz z parowozami z lat minionych. Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jego nazwiska, pamiętam, że mieszkał w Żarach. Ubłagaliśmy go wówczas o możliwość wypożyczenia kilku filmów, a nie było to łatwe. A kolekcja była przeogromna. Kilka filmów zatem udało się wywołać, a po pierwszych zachwytach moje odbitki gdzieś wsiąkły. Teraz odnajduje pojedyńcze rolki. Gdyby ktoś przypomniał mi nazwisko tego Pana, od razu bym skojarzył !!!!
Jedyna osoba, która mi przychodzi na myśl to Pan Arek Łobodziec. Jeśli tak, to właśnie Jemu zawdzięczamy te wspaniałe zdjęcia. ;-)
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Pierwsza to nie wiem ale druga to trzeba chyba sie skapowac gdzie na PKP byla hamerykanska obrotnica;)
- gdyby nie ta bramka ( na zdjęciu zamieszczonym trochę wcześniej przez Kolegę Garsyję ) - element konstrukcji obrotnic kolejowych u nas niespotykany to nic więcej nie posiada ta obrotnica co można określić hamerykańska - Kolega Szwed1978 zadał znów dobre ptytanie - do czego służyła taka bramka umieszczona pośrodku obrotnicy-aha Kolega Teigrekty2 wytłumaczył
- bo ta (już nieistniejąca w dawnym ZNTK Gdańsk) - już bardziej przypomina mocno obcą konstrukcję - nawet amerykancką:obcy:

ze strony Forum Dawny Gdańsk -ZNTK Gdańsk
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
Moze by tak wydrukowac ksiazke ze zdjeciami za Jego pozwoleniem. Fajnie by taki albumik wziasc w rece dla przypomnienia ale i modelarstwa wedlug zdjec prawdziwych egzeplarzy;)[DOUBLEPOST=1386285924,1386285562][/DOUBLEPOST]
- gdyby nie ta bramka - element konstrukcji obrotnic kolejowych u nas niespotykany ( oprócz tej na zdjęciu Kolegi Garsyi ) to nic więcej nie posiada ta obrotnica co można określić hameryka - Kolega Szwed1978 zadał znów dobre ptytanie - do czego służyła taka bramka umieszczona pośrodku obrotnicy i posiadająca coś ( lampę ?) nad osią obrotnicy-
- bo ta (już nieistniejąca w dawnym ZNTK Gdańsk) - już bardziej przypomina mocno obcą konstrukcję - nawet amerykancką:obcy:[/URL]
ze strony Forum Dawny Gdańsk -ZNTK Gdańsk
Oczywiscie zapomnialem hamerykanska napisac w cudzyslowiu, ta co Dales teraz to o wiele bardziej amerykanska. Czasami wlasnie takiego stylu "girder bridge" uzywali kiedy z jakiegos powodu nie bylo glebokiego basenu na bardziej konwencjonalna obrotnice.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Wiem ze inny temat ale zainteresowaly mnie te slupy trakcyjne za parowozami. Czy to unikatowe dla kolei piaskowej, czy one jeszcze istnieja?
- zapewne te trochę innej konstrukcji nośnej słupy sieci trakcyjnej na kolei piaskowej w Pyskowicach widoczne za parowozami spełniały( ktoś wcześniej napisał ,że po tych słupach już tylko fundamenty zostały) funkcję taką jak te
- czyli słupy krzyżowe sieci półskompensowanej - co to takiego to tu można się dowiedzieć http://www.trakcja.rail.pl/readarticle.php?article_id=11
- ta nieco inna konstrukcja wynika po prostu z tak zwanej samoróbki na tych kolejach
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Wycinki prasowe to do tej pory była specjalność Kolegi Hoarta- spróbujemy troszkę ten monopol złamać... ;) Było takie hasło "cała Polska czyta dzieciom.." Ale czy zawsze to, co trzeba? Bo ja czasem tak:D Spójrzcie:

Zobacz załącznik 95661
Takie porównanie zdjęcia z zasobów Świętej Pamięci kolegi Piaskowego, z wyglądem Lubelskiego wachlarza z roku 2009. Widać, że na przestrzeni lat hala wachlarzowa w Lublinie nieco się zmieniła. Dolna fotka pochodzi z adresu http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=4042:
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
A powyższego zdjęcia słupa ze stacji Łódź Widzew autorem jestem ja. :cool:
- przepraszam , nie wiedziałem ,że autorem zdjęcia jest Kolega Michałek- zdjęcie nie jest podpisane ,- na moje usprawiedliwienie jest fakt ,że podałem adres strony , z której wziąłem zdjęcie i gdzie NIE jest napisane wyrażnie Kto taki jest tego zdjęcia autorem
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
strony , z której wziąłem zdjęcie i gdzie NIE jest napisane wyrażnie Kto taki jest tego zdjęcia autorem
Jest, jest :) - Słup krzyżowy sieci półskompensowanej [5] a na dole nazwisko. Nie ma za co przepraszać, cieszę się, że moje zdjęcie nadal "służy" ludziom. (y) Autorowi strony o sieci trakcyjnej dostarczyłem kiedyś część materiałów fotograficznych.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Jest, jest :) - Słup krzyżowy sieci półskompensowanej [5] a na dole nazwisko. Nie ma za co przepraszać, cieszę się, że moje zdjęcie nadal "służy" ludziom. (y) Autorowi strony o sieci trakcyjnej dostarczyłem kiedyś część materiałów fotograficznych.
- faktycznie , pod zdjęciem jest w nawiasie cyferka"5" i na dole tej strony przy tej cyferce"5" jest inicjał Twojego Imienia i Twoje Nazwisko
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
Wiosna 1992 roku, ostatnie jarocińskie parowozy w ruch planowym.
imm037_N37.jpg

Ol49-17 w Czempiniu
imm016_N16.jpg

Ol49-6 manewruje do pociągu do Leszna.
imm022_N22.jpg

Ol49-17 nabiera wody w Śremie. Z uwagi na złą jakość wody nie było naborów na stacji zwrotnej w Czempiniu.
 

Podobne wątki