• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Tak, chodzi o ten parowóz. Wygląda na jakąś wycieczkę z Niemiec. Do Żagania przyprowadziła Ol49 natomiast dalej .... zapewne w kierunku Dolnego Śląska Ty42-1.

A ta Pt47-38, toć to parowóz Władka Orzechowskiego. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Tak, chodzi o ten parowóz. Wygląda na jakąś wycieczkę z Niemiec. Do Żagania przyprowadziła Ol49 natomiast dalej .... zapewne w kierunku Dolnego Śląska Ty42-1.
Wycieczka chyba ze Wschodnich Niemiec... A po czym można poznać, że to Ty42 i w dodatku z numerem 1? Coś podejrzewam, że Kolega Jarząbek wie coś więcej, tylko nie chce się tą wiedzą pochwalić.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.221 52 6
Już się kolegom tłumacze skąd mam te zdjęcia. Otóż jakoś tak w roku chyba 2001 lub 2002, zaraz po imprezie zorganizowanej przez R.Witkowskiego Międzyrzecz 2001 udaliśmy się z Draculą w odwiedziny do Lubska. Jakimś cudem dotarliśmy do mechanika jeżdżącego wówczas na żagańskich sukach. Był to miłośnik kolei z ogromną ilością klisz z parowozami z lat minionych. Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jego nazwiska, pamiętam, że mieszkał w Żarach. Ubłagaliśmy go wówczas o możliwość wypożyczenia kilku filmów, a nie było to łatwe. A kolekcja była przeogromna. Kilka filmów zatem udało się wywołać, a po pierwszych zachwytach moje odbitki gdzieś wsiąkły. Teraz odnajduje pojedyńcze rolki. Gdyby ktoś przypomniał mi nazwisko tego Pana, od razu bym skojarzył !!!!
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
A po czym można poznać, że to Ty42 i w dodatku z numerem 1?
Najważniejsze to trzeba mieć odpowiedni ........ PESEL. ;)
A tak na serio, pamiętałem, że jedynka miała przez pewien czas ten charakterystyczny reflektor.
Coś podejrzewam, że Kolega Jarząbek wie coś więcej, tylko nie chce się tą wiedzą pochwalić.
Nie, nic więcej nie wiem. Znam po prostu żagański dworzec .... no może nie z ostatniego okresu ale z okresu gdy królowały tam: Ok1, Ol49, Ty2, Ty5, Pt47. I gdy zobaczyłem dwa zdjęcia - jedno z niemieckimi wagonami i oelką i drugie z Ty42 po prostu sobie tak wykombinowałem.:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
PESEL też mam nienajgorszy:), ale akurat tego (jak i paru innych rzeczy) nie wiedziałem. Ciągle jestem ciekawy, co to za "wycieczka", bo moim zdaniem to raczej jakaś delegacja kolejarzy z zaprzyjaźnionej NRD, a nie wycieczka zachodnich turystów.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
bo moim zdaniem to raczej jakaś delegacja kolejarzy z zaprzyjaźnionej NRD
Niestety, nie wiemy dokładnie kiedy zostały wykonane zdjęcia. Nie jestem pewien, czy NRD jeszcze wtedy istniała.
Dlaczego tak sobie kombinuję? Już wyjaśniam. Ty42-1 w połowie roku 1990 trafił do Jaworzyny. Wcześniej stacjonował w Kluczborku. Nie wydaje mi się prawdopodobne aby do Żagania ciągnięto parowóz z Kluczborka .... bardziej pasuje Jaworzyna.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Niestety, nie wiemy dokładnie kiedy zostały wykonane zdjęcia. Nie jestem pewien, czy NRD jeszcze wtedy istniała.
Dlaczego tak sobie kombinuję? Już wyjaśniam. Ty42-1 w połowie roku 1990 trafił do Jaworzyny. Wcześniej stacjonował w Kluczborku. Nie wydaje mi się prawdopodobne aby do Żagania ciągnięto parowóz z Kluczborka .... bardziej pasuje Jaworzyna.
Może i tak, jeżeli założyć, że Ty42-1 był już wtedy w Jaworzynie. Zjednoczenie Niemiec nastąpiło 3 października 1990 roku. Ale jestem przekonany, że wagony są DR, więc albo to była delegacja kolejarzy wschodnioniemieckich (jeszcze z NRD, albo już z RFN, ale przed połączeniem DR i DB), albo rzeczywiście turyści, którzy wynajęli wagony DR.
 

Podobne wątki