Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
To był tor prowadzący ówczesną ulicą Kolejową od torów przy gazowni przy dworcu Świebodzkim. Obok dawnej hali Targowej nr. II przy skrzyżowaniu z ul.Zielińskiego było urządzenie do zasypywania wagonów gruzem którego gigantyczna hałda była na pl. Rozjezdnym.
witam mam prośbę czy ktoś posiada fotki Pt47 Ol49 Ok1 Ty51 z tendrem beczkowym bo wiem z opowieści mojego taty ze w latach 70 w szczecinie była Pt47-110 z tendrem beczkowym
a Moja druga prośba dla mojego staruszka puszkuje fotek Pt47-8 i 71 na których jeździł w szczecinie
Oto zdjęcie z okładki "Przeglądu Kolejowego" nr 9/1958- Ty4-96. Egzemplarz w wersji uproszczonej wojennej; jeszcze jest widoczny podgrzewacz wody Knorra. Parowóz prowadzi tender od Pk2.
Oto zdjęcie z okładki "Przeglądu Kolejowego" nr 9/1958- Ty4-96. Egzemplarz w wersji uproszczonej wojennej; jeszcze jest widoczny podgrzewacz wody Knorra. Parowóz prowadzi tender od Pk2.
A tu się niezgodzę Kolego Piaskowy. Moim skromnym zdaniem jest to tender 22D2 - charakterystyczne zakończenie od strony budki. Podobne było na 12C1 ale raczej jest to wspomniany 22D2.
Ale ciekawostki są na tzw. drugim albo nawet trzecim planie. W popołudniowych rozważaniach doszedłem, że ten za nim to Oi1 / chodź mam pewne wątpliwości - niestety z tej jakości zdjęcia chyba nie do wyjaśnienia/ natomiast ten za zasiekiem to jakaś ELNA.
A latarnie - widać puste dzierżaki - zapewne już ktoś ..... "skolekcjonował".
W znanej pozycji Andrzeja Adlera "W parowozowni i na szlaku" znajduje się takie zdjęcie mazutowego Ty4 z tendrem 22D23. Czy ktoś: 1) dysponuje może dobrym skanem tej fotografii autorstwa śp. Andrzeja Susickiego i mógłby mnie nim "poczęstować" np. na priv? 2) zna może numer tego Ty4?
[DOUBLEPOST=1385037137,1385036445][/DOUBLEPOST]...i jeszcze jedna ciekawostka (bardzo bym się zdziwił, gdybyście znali tę publikację i to foto): w książce dotyczącej pokojowych zastosowań materiałów wybuchowych "Kariera wybuchu" pojawia się kolejny Ty4. Niestety w roli ofiary przeznaczonej do wybuchowego cięcia na złom...
Z tego co wyczytalem we wspanialej ksiazce "Steam beneath the Red Star" to tak PKP "cielo" masowo 800 parowozow w latach 90-tych. Uzyli do tego niepotrzebnych materialow wybuchowych z II wojny swiatowej. Bardzo ciekawa ksiazka (niestety po angielsku), pokazujaca fotografowanie "tajnych" parowozow w panstwach komunistycznych z punktu widzenia obcokrajowca.
Zbyt dużo parowozów Ty4 przebudowano na opalanie mazutem i jednocześnie zbyt mało mam materiału porównawczego ale przypuszczam, że ten na zdjęciu to Ty4-12. Niestety nie dysponuję też dobrym zdjęciem tylko tym co w książce.
A na temat zdjęć wydrukowanych w ówczesnych publikacjach .... wolę się nie wypowiadać. Przypuszczam, że przy użyciu małego szkiełka udałoby się odczytać z negatywu numer parowozu natomiast po wydrukowaniu często mam kłopoty z rozpoznaniem .... serii. Serio
Dodam jeszcze kolejne slajdy do zbioru z września 76 r. zamieszczanego przeze mnie kilka stron wstecz w tym wątku.
Wcześniej nieznana lokalizacja poniższych scen to Toruń Główny - w tle pojawia się Zakład Wytwórczy Serów Topionych – Toruń