• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Tak to miejsce wygląda dzisiaj.
No prawie tak samo, "tylko" te samochody stoją jakoś inaczej ;)
a i fotograf się nieco spóźnił, bo peta z Bipą gdzieś już pojechała :(

cytat "...Zdjęcia, które dzięki uprzejmości Andrzeja możemy zobaczyć, pochodzą z archiwum CNTK (Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa, gdzie Andrzej również pracuje)..."
Dla niewtajemniczonych, uaktualnienie : dzisiaj jest podsekretarzem stanu, czyli vice ministrem w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.[DOUBLEPOST=1384713595,1384712226][/DOUBLEPOST] To może i ja coś dla "rozluźnienia" ...,
nie jestem tylko pewien, czy aby atmosfera wprost przeciwnie, się nie zagęści ?? ;)

Tr20.jpg
Tr20-95, Skarżysko Kamienna 02.08.1972 fot.T.Suchorolski
 
Reakcje
421 3 0
-Kolego Przekam to nie jest Plac Dominikański tylko ulica Traugutta, a to miejsce to kilkaset metrów od tego placu, -jak pozwolisz to ten Twój post z tym świetnym zdjęciem niech zostanie przeniesiony do wątku pt" Kiedyś i dziś" - a ja dam foto jak to miejsce wygląda obecnie, myślę ,że tory kolejowe pociągnęli po ulicy Traugutta z bocznic stacji Wrocław Główny- po prostu bliżej i było by to możliwe bardziej niż od strony Świebodzkiego i dawnego Marchijskiego , mimo ,że fosa miejska przy dworcu Świebodzkim ( tam gdzie dziś jest nowa kładka) była zasypana i był ułożony tor kolejowy
Według źródła jest opisane, że trasa szła od dworca Marchijskiego przez fosę usypaną groblą, przecinała ulicę Krupniczą przez plac Wolności ul.Zamkową, ul.Leszczyńskiego przecinała ul.Świdnicką, Szewską, Ofiar Oświęcimskich do pl.Dominikańskiego i kończyła na ul.Purkyniego. Kilka zdjęć z jej trasy.

Przecina fosę


ul.Krupniczą

ulica Krupnicza.jpg

plac Wolności

plac Wolności.jpg


ul.Leszczyńskiego
ulica Leszczyńskiego.jpg


I dalej pl.Dominikański.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Według źródła jest opisane, że trasa szła od dworca Marchijskiego przez fosę usypaną groblą, przecinała ulicę Krupniczą przez plac Wolności ul.Zamkową, ul.Leszczyńskiego przecinała ul.Świdnicką, Szewską, Ofiar Oświęcimskich do pl.Dominikańskiego i kończyła na ul.Purkyniego. Kilka zdjęć z jej trasy.

Przecina fosę


ul.Krupniczą

Zobacz załącznik 154233
plac Wolności

Zobacz załącznik 154234

ul.Leszczyńskiego
Zobacz załącznik 154238

I dalej pl.Dominikański.
- - taki szlak był jak najbardziej możliwy- zgadza się , ciekawe czy wiódł ten szlak aż do Głównego towarowego- na dzisiejszy terminal kontenerowy ?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
D- jak Depo ,pozostałe inicjały czytane już normalnie ;)

-wklejający zdjęcia skanował -znów trzeba dodać ,że z monografii łódżkiego węzła M.Jerczyńskiego i T.Roszaka pt. "Szlakiem łódzkiej kolei",- Patryk96 nie DOKP ŁÓdż Kaliska tylko MD Łódż Kaliska (MD -Mechaniczne Depo- inaczej parowozownia lub lokomotywownia określana takim skrótem w latach 70-80 tych na naszych kolejach ) natomiast DOKP Łódż zlikwidowana w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku- jak coś nie tak -proszę mnie poprawić
 
Ostatnio edytowane:

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
"Obce ciało" na torach PKP, czyli spracowany piaskowy TKz 211 oczekuje na Odolanach swej godnej emerytury. Moc kotłowa 2500 KM stawia ten parowóz na czele tendrzaków poruszających się po polskich torach.

tekazet.jpg
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
Hoart, jak już jesteśmy w temacie Wrocławia, to zawsze mnie zastanawiał ten tor???!!! Na Bogusławskiego. Czy to nie był tor, który szedł w stronę Grabiszyńskiej ul. Kolejową, i dalej aż do Świebodzkiego. Podobno na Grabiszyńskiej był kiedyś przejazd kolejowy, zamykany szlabanami, właśnie w okolicach skrzyżowania z Kolejową.
http://dolny-slask.org.pl/631551,foto.html?idEntity=513125
Kadr z filmu "Popiół i Diament"
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
Nie pamiętam, by w tutejszym hyde parku gościła już seria Ty5... A może warto? Ze względu na uproszczenia wojenne parowozy tej serii występowały w różnych konfiguracjach wiatrownic i budek maszynisty. Zróżnicowanie to może nie było aż tak znaczne jak w przypadku serii Ty4 (prowadzącej na dodatek różne tendry), ale.. ;)

5_52.jpg
 
Reakcje
421 3 0
Hoart, jak już jesteśmy w temacie Wrocławia, to zawsze mnie zastanawiał ten tor???!!! Na Bogusławskiego. Czy to nie był tor, który szedł w stronę Grabiszyńskiej ul. Kolejową, i dalej aż do Świebodzkiego. Podobno na Grabiszyńskiej był kiedyś przejazd kolejowy, zamykany szlabanami, właśnie w okolicach skrzyżowania z Kolejową.
http://dolny-slask.org.pl/631551,foto.html?idEntity=513125
Kadr z filmu "Popiół i Diament"
To był tor prowadzący ówczesną ulicą Kolejową od torów przy gazowni przy dworcu Świebodzkim. Obok dawnej hali Targowej nr. II przy skrzyżowaniu z ul.Zielińskiego było urządzenie do zasypywania wagonów gruzem którego gigantyczna hałda była na pl. Rozjezdnym.

Fotopolska_49246.jpg






Mieszkałem i mieszkam nadal obok tego miejsca. Tu na tym zdjęciu już nie ma torów.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
-Kolego Przekam to nie jest Plac Dominikański tylko ulica Traugutta, a to miejsce to kilkaset metrów od tego placu, -jak pozwolisz to ten Twój post z tym świetnym zdjęciem niech zostanie przeniesiony do wątku pt" Kiedyś i dziś" - a ja dam foto jak to miejsce wygląda obecnie, myślę ,że tory kolejowe pociągnęli po ulicy Traugutta z bocznic stacji Wrocław Główny- po prostu bliżej i było by to możliwe bardziej niż od strony Świebodzkiego i dawnego Marchijskiego , mimo ,że fosa miejska przy dworcu Świebodzkim ( tam gdzie dziś jest nowa kładka) była zasypana i był ułożony tor kolejowy
Kolego Przekam i Zainteresowani - Żle napisałem - przepraszam , pomyliłem się - na zdjęciu wklejonym przez Przekam'a to jest Plac (dzisiejszy) Dominikański ja pomyliłem to miejsce z ulicą Dobrzyńską -patrząc od strony ogrodu ASP na fragment budynku przy kościele Św Maurycego a przychodnią - coś mnie tchnęło ,że ta przychodnia nie może mieć ceglanych odpór jak gotycki kościół , i się wyjaśniło te ceglane odpory to kościół Św Wojciecha
na Placu dzisiejszym Dominikańskim - winien jestem zatem w swoim wątku "Kiedyś i dziś" wykonać te same ujęcia dziś do tych archiwalnych zdjęć plus na planie miasta zaznaczę którędy "szły" ten tor /tory kolejowe po mieście a zakończę w tym wątku tą kwestię zdjęciem ulicy Bernardyńskiej - czyli "rzut beretem" od placu na którym widać fragment toru kolejowego - ten fragment do dziś jest!!
z http://transportnews.tr.funpic.org/publicystyka/artykuly/wroclawskie-tory-cz2-stare-miasto
 

Rumcajs-wrocek

Znany użytkownik
Reakcje
258 5 0
To był tor prowadzący ówczesną ulicą Kolejową od torów przy gazowni przy dworcu Świebodzkim. Obok dawnej hali Targowej nr. II przy skrzyżowaniu z ul.Zielińskiego było urządzenie do zasypywania wagonów gruzem którego gigantyczna hałda była na pl. Rozjezdnym.
Mieszkałem i mieszkam nadal obok tego miejsca. Tu na tym zdjęciu już nie ma torów.
Przekam - rozwaliło mnie to zdjęcie na obie łopatki (y)(y)(y)(y) . Mieszkałem na Kolejowej w tym bloku przy samym pl. Rozjezdnym. To zdjęcie jest zrobione z miejsca gdzie po wyjściu z bloku gapiłem się na pociągi na estakadzie :):):) Ech - wspomnienia[DOUBLEPOST=1384868182][/DOUBLEPOST]A te tory, które są na Kolejowej to pozostałości po tej lini kolejowej, czy to już powojenne tramwajowe ?
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Czy ten parowoz to niemiecki BR95?
Nie, to ciężki tendrzak wyprodukowany przez firmę Borsig 14714/38 dla kolei piaskowej Hrabiego Ballestrema w Peiskretscham O/S ( Pyskowice G.Śląsk). Polecam książkę 'Lokomotioven von Borsig" Dietrich Kutschik Transpressverlag, lub jej plagiat z EK Verlag, "Borsig, Lokomotiven für die Welt".
Ten parowóz stoi w Muzeum w Warszawie, a poniżej stan z przed roku:
TKz-211, Muz.Kol. Wwa 21.10.2012 fot.T.Suchorolski.jpg
TKz-211, Muz.Kol. Wwa 21.10.2012 fot.T.Suchorolski
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
TKz 211 (...) wzorowany był na BR95
Trochę prawdy i trochę nieprawdy... Prawdą jest, że miał co nieco wspólnego z czterema tendrzakami 1E1 dla kolei HBE (wszystkie one były oparte na tej samej koncepcji autorstwa niejakiego Augusta Meistera), włączonymi później do serii 95. Jednak "trzon" tej serii stanowiły parowozy pruskiego typu T20, kompletnie z interesującymi nas tutaj TKz-ami nie mające (oprócz układu osi) nic wspólnego.
 
Reakcje
421 3 0
A te tory, które są na Kolejowej to pozostałości po tej lini kolejowej, czy to już powojenne tramwajowe ?
Nie, to są tory tramwajowe prowadzące od ul.Grabiszyńskiej do miejsca w którym teraz stoi ten niewykończony parking, bo tam za Niemca była elektrownia zasilająca pierwsze wrocławskie tramwaje elektryczne. A pl. Rozjezdnego z tamtego okresu mam więcej fotek:)
 

Podobne wątki