• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Na pewno to nie jest Tr6 bo ma zupełnie inną masywniejszą sylwetkę z niższymi kołpakami i stojak Belpaire'a. Pozostaje jedynie Tw1 lub rzadko spotykany czterokołpakowy Tp4 a była taka odmiana. Jakieś 40 lat temu kojarzę artykuł w Sygnałach na temat parowozów tej serii. I taka wersja też została wspomniana. Jeśli dobrze pamiętam to autorem tych wspomnień był chyba Bogdan Pokropiński. Co do powyższych zdjęć to na Tp4 bardziej wskazuje wyżej położony pomost boczny o ile perspektywa nie zaburza jego rzeczywistego położenia.
Tender to jest 17C1. Tr6 miał 20C1 a 16C1 miały Oi2.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
78 1 0
Z rana tendrzaczek i jego ostatnia droga.
Nie mniej uważam, że swój urok zachował do końca. :)
Reflektory, czerwona ostoja, zielona budka, białe ramki.
Musiał być ładny!

Złomowisko 1984 (tyle wiadomo)
Źr. eBay

Zobacz załącznik 1012722
Złomowisko Chruścina Nyska ,dziw bierze że maszyna dotrwała do początku lat 90-tych i nie została zabrana do Jaworzyny razem z Tr203-296 i Ok1 - 325 . Na zdjęciu jeszcze z budką na swoim miejscu ,lokomotywa bardzo długo stała po prawej stronie (zaraz za bramą)toru wjazdowego na złomowisko w Chruścinie Nyskiej ,na lokomotywie nie było żadnych tabliczek i nie szło odczytać żadnego numeru ,budka była obok a wycięta łata z kotła leżała na ziemi,jak się dokładnie przypatrzeć to widać ją na zdjęciu ,szefostwo Chruściny twierdziło ze maszyna miała zostać ktoś miał ją podobno kupić ,czy tak się stało tego dziś trudno dociec .druga sprawą skąd taki rarytas tam trafił ,przypominają się informacje z Karbidowni Bobrek jak wysłali do Chruściny Nyskiej jakiegoś dwuosiowego tendrzaka który tam jeździł w latach 70 -tych czy to ta sama maszyna ,ciężko już dziś powiedzieć
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Bardzo ciekawe zdjęcie COBiRTK jednego z trzech węgierskich parowozów "Cz"/Os424, które znalazły się po wojnie na terenie Polski i służyły jako parowozy doświadczalne w Samodzielnym Referacie Doświadczalnym prof. Alberta Czeczotta. Zdjęcie wykonane jest na torach postojowych ZNTK w Bydgoszczy w 1960 roku.
51390255_2468577569883062_2562292431261270016_n.jpeg


Edycja: poprawiono skrót w pierwszym zdaniu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 0 0
Proszę o identyfikację parowozowni. Gdzie zrobiono to zdjęcie, podpisane, że to Choszczno, a zamieszczone na facebooku (Matthias Sitte).
Parowozownia w Choszcznie wyglądała inaczej (świetlik, prostokątne bramy), co widać na zdjęciach ze strony tog-billeder. Chyba że w Choszcznie były dwa wachlarze...
 

Załączniki

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 0 0

Załączniki

Reakcje
3.609 30 0
Nie pamiętam źródła fotografii ze Stargardu.
Jacek Radziewicz-Winnicki, Kolejowe rarytasy (znana także jako Kolejowe rarytasy w fotografii Jacka Radziewicza-Winnickiego), Wydawnictwo EUROSPRINTER, 2011. Fotografia jest na str. 202.

Mała uwaga ode mnie, wszelkie materiały opublikowane w książce są opatrzone na wstępie klauzulą "Wykorzystanie [...] do innych publikacji lub stron internetowych wyłącznie za zgodą Autora i Wydawcy".

Bramy jakby podobne, choć i Białogard miał takie bramy
Ale zauważ, że Białogard miał wyższą część pomiędzy górną częścią łuku bram, a dachem oraz oszklenie bram sięgało o wiele niżej (mniej więcej do połowy wysokości bramy), w Stargardzie Szczecińskim kończyło się wyżej (co wg mnie widać na obu fotografiach, Matthiasa Sitte i Pana Radziewicza-Winnickiego).
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Kolega Stanisław1972 łowca cech ma rację, na archiwalnym zdjęciu( z fb) ze złotego okresu pary na PKP jest wachlarz jeszcze parowozowni w Stargardzie Szczecińskim, obrotnica posiada piękną, rasową budkę. Dla porównania zdjęcie z internetu (fot. J. Remisiewicz) z roku 2001, na którym widać szpetną wg mnie przeróbkę budki maszynowni obrotnicy,- patrz kolor i okna z gumowymi uszczelkami.
StSc.jpg
 
Ostatnio edytowane:

kary62

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 0 0
Bardzo dziękuję za identyfikację. Piękne ujęcia z Ok22-77 i Ty2, ale nie rozpoznałem parowozowni. A to Stargard. Natomiast zdjęcie Pana Radziewicza-Winnickiego mam gdzieś z internetu po prostu. Przy okazji fotografia mojego autorstwa - szopa w Chełmie - stan na 1997 r. (chyba luty-marzec). Dawna parowozownia, potem siedziba Zakładu Taboru, na zdjęciu jeszcze kompletna (wkrótce nastąpi powolnie wyburzanie), choć już prawie opuszczona. Jeszcze widać stojące wózki od SM48. Obecnie na tym terenie stoi Castorama.
 

Załączniki

Podobne wątki