Jest obszerny, 4-częściowy artykuł o TKt48 w periodyku
"Koleje dawniej i dziś" (cz. I - nr 1, sierpień 2004 / cz. II - nr 2, październik 2004 / cz. III - nr 3 grudzień 2004 / cz. IV (tylko dokończenie tabeli z przebiegiem służby poszczególnych egzemplarzy, opracowane przez W. Chrapka) - nr 5 maj 2005) w którym są m.in. szczegółowy opis konstrukcji oraz np. zdjęcia albańskich TKt48 w służbie, z informacji tam zawartych (oraz fotografii) nie wynika aby albańskie maszyny miały po jednej stronie odmienną średnicę tarczy zderzaków. Tak jak napisał
t_domagalski, różnice w wyglądzie zderzaków są zapewne wynikiem uszkodzenia (deformacji) / podmiany z innej serii parowozów, jednego z nich, niż założeniem konstrukcyjnym.
Myślę podobnie, że chodzi o "02" gdzie lewa tarcza zderzaka wydaje się większa i "nie trzyma" kształtu okrągłego - wydaje się "wydłużona" w pionie. Można dodać, że wspomniany TKt48-02 (jedyny z 6 egzemplarzy kolei albańskich, który przetrwał do dziś), został ok. 2018 r. odrestaurowany i ładnie odmalowany (prawdopodobnie zgodnie z barwami jakie nosił pierwotnie), przez co nie prezentuje się już tak "biednie" jak kiedyś (tym bardziej, że przebudowano i uporządkowano bulwar w Tiranie na którym stoi jako pomnik).
Poniżej fotografia TKt48-02 autorstwa Gent Domi z 24.07.2018.
Zobacz załącznik 977339
Poniżej fotografia 5 (6 ?) albańskich egzemplarzy TKt48 odstawionych (wycofane ze służby w II połowie lat 80-tych) na bliżej nie określonej stacji (Durres ?). Autor nieznany. Fot. ściągnąłem dawno temu z sieci z jakiego albańskiego forum kolejowego.
Zobacz załącznik 977345
... a na koniec mała ciekawostka. TKt48 musiały być darzone dużą estymą na kolejach albańskich, skoro jedna z nich (w stylizowanej formie, nieco odbiegającej od rzeczywistego wyglądu), trafiła na banknot (o nominale 5 leków) w czasach Albańskiej Republiki Ludowej (od 1976 Albańska Socjalistyczna Republika Ludowa, od 1991 Republika Albańska).
Zobacz załącznik 977346