• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- niskie perony wtedy były w Tczewie? A przynajmniej czwarty tak wygląda...
To nie jest niski peron (ten na pierwszym planie), tylko złudzenie, po prostu pomiędzy peronami są trzy tory a nie dwa i ten tor widoczny w połowie, to tor środkowy nr 4. Tor nr 2 jest niewidoczny.
Wg mnie Szwed zrobił zdjęcie (z okna wagonu jak sam wspomina) stojącego na torze nr 1 przy peronie 3, peron przy którym stoi ( czy też rusza) Oi2, to peron 2( krótszy) i tor 6. W tle trzy budynki przy ulicy Kolejowej. Widoczne wagony towarowe stoją wg mnie na torze nr 8. Parowozik wg mnie cofa do szopy(Zajączkowo Tczewskie), że cofa wnioskuję po podniesionym drągu suwaka do pozycji "jazda do tyłu"i braku węgla w skrzyni tendra.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Pisałem o peronie 4, czyli tym przy którym stoi parowóz. Na podstawie wysokości buforów wnioskuje że peron niski.
Btw, zdjęcie z peronu 3, za parowozem prób 4, Zajączkowo z lewej strony, nie z prawej!
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Pisałem o peronie 4, czyli tym przy którym stoi parowóz. Na podstawie wysokości buforów wnioskuje że peron niski.
Btw, zdjęcie z peronu 3, za parowozem prób 4, Zajączkowo z lewej strony, nie z prawej!
Kolega ma rację.
Mój błąd w określeniu kierunków, tym samym błędnie ponumerowałem perony i tory.
Zdjęcie jest wykonane tak jak napisał Kolega z pociągu stojącego na torze 2 przy peronie 3. po lewej stronie mamy Zajączkowo a po prawej kierunki Malbork, Inowrocław. Parowóz znajduje się na torze 5 przy peronie 4.Czyli wg mnie ów parowóz mógł przyprowadzić planowy skład tendrem na przód i wg mnie mógł przyjść ze Skarszew przez Pszczółki( w 1974 roku Oi2 z Zajączkowa obsługiwały planowo już tylko dwie trasy: Tczew- Starogard Gdański -Skurcz i powrót i Tczew -Pszczółki- Skarszewy i powrót) .W Tczewie skończył bieg i odczepiony od składu cofa, po czym innym torem udaje się do szopy w Zajączkowie.
Teraz co do wysokości peronów tczewskiego dworca lat 70-tych to wygląda na to, że były pół wysokie ( jeżeli jest taki termin kolejarski), ale nie niskie, pisząc to opieram się na zdjęciu wykonanym przez zmarłego rok temu nieodżałowanego Pana Romana Witkowskiego, który to wykonał w 1977 r. zdjęcie Ok1-51 startującego z pociągiem osobowym z tczewskiego dworca do Malborka z toru 8 peronu 2 i na tym zdjęciu również krawędź peronu jest pod tarczą zderzaka lokomotywy. Czyli perony 4 i 2 na zdjęciach sprzed prawie pół wieku były pół wysokie. Perony niskie były na przykład w Pszczółkach.W Pszczółkach krawędź peronu jest sporo niżej od dolnej części tarczy zderzaka( Znów opieram się na zdjęciu Pana Romana Witkowskiego, który sfotografował Oi2-29 z pociągiem towarowym(!)do Skarszew w Pszczółkach stojącego przy peronie w roku 1975.
Raz jeszcze przepraszam Kolegę Kamilb i zainteresowanych za moją pomyłkę kierunków stron świata tym samym numeracji peronów i torów tczewskiej stacji we wcześniejszym moim wpisie. Mam nadzieję ,że teraz wszystko się zgadza.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
Ale za co tu przepraszać, ciągniemy się za uszy do góry i już.
Co do wysokosci peronów - dodam do komory, że przed ostatnią modernizacją perony były wysokie, poza przedłużeniem peronu 3 oraz "piątego", z którego jeździły służbowe pociągi do Zajączkowa.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Sądząc po odzieży (na zdjęciu są co najmniej 3 pary jeans'ów! ;) ), to jest już raczej późna końcówka lat '70.
Moim zdaniem, to lata 80-te i to jest bardziej niż pewne.
Proszę zwrócić uwagę na tło stacji. Z tyłu widoczne są proste ukośniki zawieszenia sieci trakcyjnej. Pojawiły się one wraz z elektryfikacją odcinka Tczew-Malbork.
Tak więc widzimy sytuację z lat 80-tych XX w.
Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Drodzy Koledzy,

Poszukuję zdjęć parowozu Pm2-8. Mam już trochę z różnych stron internetowych i z wydawnictw, ale, pomijając zdjęcia nigdzie nie publikowane, mogłem po prostu do czegoś nie dotrzeć (jakieś mniej znane strony internetowe, czy nieznane mi publikacje). Najbardziej zależy mi na zdjęciach kolorowych, wykonanych po naprawie (a może tylko po odświeżeniu malatury), wykonanej w 1976 roku, ale nie pogardzę innymi fotkami tego parowozu. Chodzi mi przede wszystkim o stan Pm2-8 taki, w jakim ją widziałem w 1977 roku. Niżej moje zdjęcie, które zresztą już na forum wstawiałem. Charakterystyczną cechą maszyny w tym okresie, poza świeżym malowaniem, były ozdoby na drzwiach dymnicy. Zależy mi najbardziej na zdjęciach kolorowych, bo chciałbym ustalić, jakie barwy miały poszczególne elementy lokomotywy, zwłaszcza ostoja, urządzenia SHP, hamulcowe itp. ale również inne drobne elementy, jak rury i poręcze na kotle, bo różne Pm2 miewały to wszystko pomalowane nie zawsze tak samo - dotyczy to także ostoi, bo niektóre miały czerwone, inne ciemnoszare lub czarne (i nie chodzi tu o brud). Próbuję także ustalić numer tendra, a jakim Pm2-8 jeździł w tym okresie - jeżeli ktoś ma informację na ten temat, będę wdzięczny za podzielenie się tą wiedzą.

Jeżeli ktoś z Was ma dysponuje zdjęciami, które pomogłyby mi ustalić te szczegóły, ale nie może ich udostępnić (nawet na pw, bez publikowania na powszechnym forum), będę także wdzięczny za kontakt przez pw, bo nawet informacje zdobyte taką drogą, bez obejrzenia zdjęcia, mogą dla mnie być cenne - choć oczywiście zawsze wolałbym takie fotki zobaczyć na własne oczy.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.

Pm2-8 - Piła VII 1977 (fot A Harassek).jpg
 
Reakcje
65 0 0
Dworzec Południowy w 1968 roku.

Po lewej stronie fragment kamienicy, na której kiedyś był mural z Grzesiukiem, po prawej w tle widoczna skocznia narciarska. Dziś w tym miejscu znajduje się pętla autobusowa Metro Wilanowska.

fot. ze strony Drezyny Piaseczno
Dworzec południowy Warszawa 1968r..jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30

Podobne wątki