Czy któryś z kolegów wie coś na temat nr tendra lokomotywy Ok22-27 z MD Choszczno, według mnie nr to 322, ale nie jestem pewny.
Masz rację, tender na zdjęciu nosi oznaczenie
22D23-322. Poniżej powiększony i wyostrzony fragment fotografii. Widać także oznaczenia na budce, wprawdzie mało czytelne, ale można się domyśleć - skoro Ok22-27 pod koniec życia przypisana była parowozowni w Choszcznie - że są to:
DOKP Pomorska i
MD Choszczno (do roku 1975 była to DOKP Szczecin, a na lokomotywach nanoszono nazwę w postaci napisu
Dyr. Szczecin).
Przy okazji mam pytanie do szanownego grona Miłośników Kolei. Czy ktoś wie, co konkretnie legło u podstaw przeniesienia przednich reflektorów na pomosty obok dymnicy ? Takie zmiany następowały głównie w latach 70-tych i "dotknęły" zwłaszcza serii Ok22 (ale też np. wybranych Ty23). Moim zdaniem, zmiana położenia reflektorów wpłynęła bardzo niekorzystnie na sylwetkę parowozów. Wiem, że to tylko moje subiektywne odczucie, ale Ok22 z reflektorami na swoim pierwotnym miejscu wyglądały pięknie, a po zmianie, tak jakoś koślawo... Czy zdecydowały np. wymogi techniczno-eksploatacyjne, jeżeli tak - to jakie ? Wydaje się też, że zmiana położenia reflektorów nastąpiła w niemal wszystkich będących jeszcze w służbie Ok22, stąd, zapewne odbywało się to wg jakiegoś "odgórnego" zarządzenia. Szczerze mówiąc konkretnych informacji nigdzie nie znalazłem.
Poniżej retusz Ok22-27 z zdjęcia kolegi
spur 1, czyli zmiana położenia reflektorów na pierwotne. Zdjęcie dobrze obrazuje, jak prozaiczna i mała zmiana, wpływa na ogólne postrzeganie parowozu. Według mnie Ok22 z takimi "oczami" wygląda ładniej i bardziej rasowo...