• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Panowie aby rozwiać wątpliwości ;)
Na stan MD Malbork wpisane były parowozy o numerach:
21,74,154,160,164,177,184,189,344,357,376,378,397
Pozdrawiam serdecznie
Dziękuję Kolego Zbigniewie za super informację.
Ja znalazłem dzisiaj w zeszycie Eisenbahn-Kurier nr 58 pt. Koleją wschodnią do Prus Wschodnich (niem. Über Ostbahn nach Ostpreussen) informację o sytuacji w roku 1981 kiedy to w MD Malbork wykazywano 7 sztuk parowozów serii Ty45.
Pozdrawiam
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Skoro Andrzej jako moderator tego działu uważa, że taki zapis może być tu umieszczony pozwolę sobie niejako uzupełnić to co już wcześniej napisałem. Zestawienie poniżej. Pierwszy numer tak jak już podawał kol @Pawel
Ty45-21
od 07.1979 przybył z MD Oleśnica
do 05.1985 skreślony z inwentarza.
tutaj jeszcze informacja odnośnie tendra : seria 30D43 numer 205 (od Ty45-27 ) z tym tendrem służba do lipca 1981r wcześniej tender 32D43 nr .469
Tender 30D43 -205 parowóz otrzymał w 1979 r więc zapewne w MD Malbork

Ty45-74
od 06.1978 przybył z MD Oleśnica
do 10.1984 skreślony z inwentarza
od lipca 1981r tender serii 30D43 nr. 115

Ty45-154
od 31.07.1979 przybył z MD Zebrzydowice
do 16.03.1983 skreślony z inwentarza

od 1979 r tender serii 32D43 nr. 239 ( od Ty2-184 ) z tym tendrem służba do lipca 1981r

Ty45-160
od 01.03.1979 przybył z MD Oświęcim
do 31.03.1979 odejście do MD Iłowo
Ty45-164

przybył w grudniu 1979 r z MD Korsze
od 01.01.1980 wpisany na stan
do 04.1984 skreślony z inwentarza
od 1979 r tender serii 32D43 nr.158 (od Ty45-97)

Ty45-177
od 07. 1979 przybył z MD Kędzierzyn-Koźle
do 04.1984 skreślony z inwentarza
od lipca 1981r tender serii 30D43 nr. 221

Ty45-184
od 15.06,1979 przybył z MD Opole
do 09.03.1987 skreślony z inwentarza (decyzja CM3-605/22/87 )

od 1979 r tender serii 32D43 nr.639

Ty45-189
od 31.07.1979 przybył z MD Zebrzydowice
do 05.1985 skreślony z inwentarza
od 1979 r tender serii 32D43 nr. 423 (od Ty2-343)

Ty45-344
od 01.07.1979 przybył z MD Opole
do 15.11.1983 skreślony z inwentarza
od czerwca 1979 do lipca 1981 tender serii 32D47 nr. 228

Ty45-357
od 1979 przybył z MD Oleśnica
do 04.1984 skreślony z inwentarza
Ty45-376

od 29.06.1979 przybył z MD Opole
do 06.1986 skreślony z inwentarza
tender serii 32D43 nr. 447

Ty45-378
od 06.1979 przybył z MD Oleśnica
do 05.1985 skreślony z inwentarza
od1979 do lipca 1981 tender serii 32D47 nr. 181(od Ty45-384)

Ty45-397
od 02.03.1979 przybył z MD Oświęcim
do 30.03.1979 odejście do MD Iłowo


Dziękuję Kolego Zbigniewie za super informację.
Ja znalazłem dzisiaj w zeszycie Eisenbahn-Kurier nr 58 pt. Koleją wschodnią do Prus Wschodnich (niem. Über Ostbahn nach Ostpreussen) informację o sytuacji w roku 1981 kiedy to w MD Malbork wykazywano 7 sztuk parowozów serii Ty45.
Pozdrawiam
Mariusz na podstawie wykazu jaki podałem z 13 parowozów serii Ty45 tylko dwa o numerach 160 i 397 były na stanie w Malborku tylko miesiąc (1979 r)
Pozostałe swoją służbę pełniły od 1979 r do w zasadzie połowy lat 80-tych więc rok 1981 obejmował by stan w ilości 11 szt. Ty45 . To o czym napisałeś czyli 7 sztukach mogło mieć miejsce , bo jak to bywało nie wszystkie mogły być czynne. Chociaż zawsze w statystykach wykazywane były wszystkie parowozy wpisane na stan niezależnie czy czynne, lub zimne.

Pozdrawiam serdecznie
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Niby nic ciekawego, a jednak... Wiecie co to takiego?
Wa-a Praga 1956 fot. W. Milewski Zobacz załącznik 899529 (foto z netu)
Na tym Ty45 jest zamontowany amerykański turbogenerator K240-3 firmy Pyle National. Ów turbogenerator, mógł być zdjęty z Ty246,Tr203 lub Pxu lub może był wykorzystany z zapasu części zamiennych do trumanów. Tego już chyba nie dowiemy się.
Na fb kiedyś pewien Gdańszczanin (Maurycy K.M.) zamieścił zdjęcie rysunku tego urządzenia z firmowego prospektu.
K240-3  Pyle National.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.388 58 3
https://www.facebook.com/ZKrawedziPeronu/photos/a.1544934465781991/3293853467556740/
Cytat ze strony: "
Wczoraj minęły 32 lata od zakończenia planowej eksploatacji parowozów w MD Malbork.
Z tej okazji Pan Piotr Klawczyński przesłał nam okolicznościowe zdjęcie, które wykonano 7 czerwca 1990 roku. Tego dnia w ostatni planowy kurs wyruszył - z pociągiem zbiorowym relacji Malbork - Małdyty - parowóz Ty2-269. Na manewrach stacyjnych w Malborku parowozy pracowały do października 1990 roku"
284286121_3293825020892918_8248065541643812807_n.jpg
 

Valec

Aktywny użytkownik
Reakcje
302 3 0
Zdjęcia z "Morąg - album o mieście i jego ludziach" na fb.
Czy może mi ktoś z Szanownych Forumowiczów podpowiedzieć, jakimi parowozami mogły być ciągnięte składy pasażerskie przez Morąg (w relacji Olsztyn - Gdynia) na przełomie lat 50/60? Udało mi się zebrać skład modeli wagonów ze stacji Olsztyn, szukam inspiracji, co do parowozu...

I czy jest ktoś w stanie rozpoznać serie parowozów ze zdjęć? Z góry dziękuję za pomoc.

FB_IMG_1654776673636.jpg
FB_IMG_1654776684244.jpg
FB_IMG_1654776701789.jpg
FB_IMG_1654776750954.jpg
FB_IMG_1654776765650.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
Zdjęcia z "Morąg - album o mieście i jego ludziach" na fb.
Czy może mi ktoś z Szanownych Forumowiczów podpowiedzieć, jakimi parowozami mogły być ciągnięte składy pasażerskie przez Morąg (w relacji Olsztyn - Gdynia) na przełomie lat 50/60? Udało mi się zebrać skład modeli wagonów ze stacji Olsztyn, szukam inspiracji, co do parowozu...

I czy jest ktoś w stanie rozpoznać serie parowozów ze zdjęć? Z góry dziękuję za pomoc.

Zobacz załącznik 900162 Zobacz załącznik 900163 Zobacz załącznik 900164 Zobacz załącznik 900165 Zobacz załącznik 900166
To pierwsze zdjęcie to jakiś kawał. Drugie i trzecie-Ok1. Czwarte to od razu Ty2 przychodzi na myśl...ale musiał to być mniej liczebny z ostoją belkową, tu też jest pytanie ponieważ zdjęcie jest albo zbyt nie wyraźne, albo parowóz posiada nie typowe dla tej serii odchylacze dymu, bardziej pasujące do Ty5 (niemiecki BR50). Dym z komina zasłania częściowo górę kotła, ale z tego co widać wskazuje jednak na pojedyńczą piaskownicę i zbieralnik pary zaraz koło niej-typowe dla Ty2. Ostatni to chyba Pm2.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Na pierwszym zdjęciu jest fotomontaż z jakimś amerykańskim parowozem. Na drugim zdjęciu z 90% pewnością nie ma parowozu Ok1. Nie potrafię rozpoznać serii, ale na Ok1 jest on za duży, wystarczy porównać średnicę kotła i wysokość komina z następnym, trzecim zdjęciem, na którym faktycznie jest Ok1. Na drugim zdjęciu może być któryś z serii Pk1, Pk2 lub Pk3. Na czwartym zdjęciu jest Ty2 z tendrem sztywnoramowym. Co do ostoi, nie wypowiadam się, ale w wiatrownicach (odchylaczach dymu) nie widzę niczego nietypowego, a już na pewno nie przypominają mi Ty5. Na ostatnim, piątym zdjęciu jest Pm2. Czwarte i piąte zdjęcie zostały zrobione mniej więcej z tego samego miejsca, to linie wychodzące z Morąga w kierunku Ostródy (pociąg towarowy z Ty2) i Małdyt, Bogaczewa, Elbląga i Malborka, a dalej w stronę Gdyni (zdjęcie z Pm2). Zdjęcie z Pm2 wykonano z wiaduktu drogowego nad linią do Małdyt, zdjęcie Ty2 - z poziomu gruntu w tej samej okolicy.
 
Ostatnio edytowane:

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Skoro Andrzej jako moderator tego działu uważa, że taki zapis może być tu umieszczony pozwolę sobie niejako uzupełnić to co już wcześniej napisałem. Zestawienie poniżej. Pierwszy numer tak jak już podawał kol @Pawel
Ty45-21
od 07.1979 przybył z MD Oleśnica
do 05.1985 skreślony z inwentarza.
tutaj jeszcze informacja odnośnie tendra : seria 30D43 numer 205 (od Ty45-27 ) z tym tendrem służba do lipca 1981r wcześniej tender 32D43 nr .469
Tender 30D43 -205 parowóz otrzymał w 1979 r więc zapewne w MD Malbork

Ty45-74
od 06.1978 przybył z MD Oleśnica
do 10.1984 skreślony z inwentarza
od lipca 1981r tender serii 30D43 nr. 115

Ty45-154
od 31.07.1979 przybył z MD Zebrzydowice
do 16.03.1983 skreślony z inwentarza

od 1979 r tender serii 32D43 nr. 239 ( od Ty2-184 ) z tym tendrem służba do lipca 1981r

Ty45-160
od 01.03.1979 przybył z MD Oświęcim
do 31.03.1979 odejście do MD Iłowo
Ty45-164

przybył w grudniu 1979 r z MD Korsze
od 01.01.1980 wpisany na stan
do 04.1984 skreślony z inwentarza
od 1979 r tender serii 32D43 nr.158 (od Ty45-97)

Ty45-177
od 07. 1979 przybył z MD Kędzierzyn-Koźle
do 04.1984 skreślony z inwentarza
od lipca 1981r tender serii 30D43 nr. 221

Ty45-184
od 15.06,1979 przybył z MD Opole
do 09.03.1987 skreślony z inwentarza (decyzja CM3-605/22/87 )

od 1979 r tender serii 32D43 nr.639

Ty45-189
od 31.07.1979 przybył z MD Zebrzydowice
do 05.1985 skreślony z inwentarza
od 1979 r tender serii 32D43 nr. 423 (od Ty2-343)

Ty45-344
od 01.07.1979 przybył z MD Opole
do 15.11.1983 skreślony z inwentarza
od czerwca 1979 do lipca 1981 tender serii 32D47 nr. 228

Ty45-357
od 1979 przybył z MD Oleśnica
do 04.1984 skreślony z inwentarza
Ty45-376

od 29.06.1979 przybył z MD Opole
do 06.1986 skreślony z inwentarza
tender serii 32D43 nr. 447

Ty45-378
od 06.1979 przybył z MD Oleśnica
do 05.1985 skreślony z inwentarza
od1979 do lipca 1981 tender serii 32D47 nr. 181(od Ty45-384)

Ty45-397
od 02.03.1979 przybył z MD Oświęcim
do 30.03.1979 odejście do MD Iłowo




Mariusz na podstawie wykazu jaki podałem z 13 parowozów serii Ty45 tylko dwa o numerach 160 i 397 były na stanie w Malborku tylko miesiąc (1979 r)
Pozostałe swoją służbę pełniły od 1979 r do w zasadzie połowy lat 80-tych więc rok 1981 obejmował by stan w ilości 11 szt. Ty45 . To o czym napisałeś czyli 7 sztukach mogło mieć miejsce , bo jak to bywało nie wszystkie mogły być czynne. Chociaż zawsze w statystykach wykazywane były wszystkie parowozy wpisane na stan niezależnie czy czynne, lub zimne.

Pozdrawiam serdecznie
Dziękuję Zbyszku. Super informacje. Pełen szacun.
Ja mam rozpracowany Malbork jako Marienburg (Westpr.). Ale to było jeszcze w DRG.
Pozdrawiam
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Na pierwszym zdjęciu jest fotomontaż z jakimś amerykańskim parowozem. Na drugim zdjęciu z 90% pewnością nie ma parowozu Ok1. Nie potrafię rozpoznać serii, ale na Ok1 jest on za duży, wystarczy porównać średnicę kotła i wysokość komina z następnym, trzecim zdjęciem, na którym faktycznie jest Ok1. Na drugim zdjęciu może być któryś z serii Pk1, Pk2 lub Pk3. Na czwartym zdjęciu jest Ty2 z tendrem sztywnoramowym. Co do ostoi, nie wypowiadam się, ale w wiatrownicach (odchylaczach dymu) nie widzę niczego nietypowego, a już na pewno nie przypominają mi Ty5. Na ostatnim, piątym zdjęciu jest Pm2. Czwarte i piąte zdjęcie zostały zrobione mniej więcej z tego samego miejsca, to linie wychodzące z Morąga w kierunku Ostródy (pociąg towarowy z Ty2) i Małdyt, Bogaczewa, Elbląga i Malborka, a dalej w stronę Gdyni (zdjęcie z Pm2). Zdjęcie z Pm2 wykonano z wiaduktu drogowego nad linią do Małdyt, zdjęcie Ty2 - z poziomu gruntu w tej samej okolicy.
Andrzeju, druga fotka to Ok1 bez wiatrownic i w dodatku z pierwszej serii z Hängeneisen jeszcze przed saniami Kuhna. Kocioł też wersji pierwszej, w układzie zbieralnik-piasecznica.
Pk1 i Pk2 miały inne pomosty i proporcję z budką maszynisty. Serie Pk1 i Pk2 nie były w tym czasie w służbie na Mazurach i Warmii.
Pk3 nie było po II wojnie światowej na PKP
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Andrzeju, druga fotka to Ok1 bez wiatrownic i w dodatku z pierwszej serii z Hängeneisen jeszcze przed saniami Kuhna. Kocioł też wersji pierwszej, w układzie zbieralnik-piasecznica.
Mariuszu, pewnie masz rację, choć ja odniosłem inne wrażenie. Ale może to kwestia kąta widzenia, pod jakim zrobiono to zdjęcie, bo mnie ten kocioł wydawał się strasznie wielki, jak na Ok1.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.956 68 0
W zasadzie nie sądziłem że można coś pozytywnego w dzisiejszych czasach napisać o TVP, ale ich rekonstrukcje cyfrowe są niesamowite, od wpisu
Hoarta minęło dobrych kilka dni, a ja ciągle przekopuję się przez Górny Śląsk epoki Edwarda Gierka.
Ty45, ET21, SM41, ST43 oraz mnóstwo fajnych samochodów z epoki, rzadko widziane w ruchu Tatry 111, Csepel D-750 jako cysterna PKS Katowice i wiele innych...
Bardzo proszę o identyfikację serii parowozu ze zdjęcia 2, wyłania się w 20;42
https://cyfrowa.tvp.pl/video/przemysl-i-gospodarka,slaskie-perspektywy-komunikacyjne,59638943

1.png
2.png
 

Podobne wątki