• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Ciekawe czy ktoś ze starszych mieszkańców budynku nr 4 przy ulicy Kolejowej pamięta tą parowozownię , jej rozbiórkę ?-może posiada ktoś z mieszkańców fotografię lub fotografie z albumu rodzinnego , na której /których na drugim planie było by uwiecznione coś z szopy?
-A w "strefie zero" może są jeszcze jakieś nikłe ślady tej budowli , wydaje mi się ,że fragmenty parkanu betonowego od ulicy Kolejowej jak i od strony torów są pozostałością z tamtych czasów. Kolego Radomianinie , czy można by było poprosić Kolegę o skonfrontowanie na miejscu tego o czym wyżej wspomniałem? -mnie trudno ponieważ mam do tego miejsca ze trzysta z hakiem kilometrów . Pozdrawiam z Wrocławia
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to za plama na wiatrownicy? Skanując negatywy kolega zauważył dziwne plamy na wiatrownicach na parowozach Pt47, Ty2, Ty5, Ty43. Są one widoczne na zdjęciach z okresu 1973-86. Czasem widać zamiast plamy jakiś otwór jak zdjęcie zrobione jest od wewnętrznej strony wiatrownicy. Jest to na zdjęciach nie tylko zachodnich fotografów ale i też naszych, polskich. Czy ktoś może to wyjaśnić?
Plama.jpg
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.499 5 0
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to za plama na wiatrownicy? Skanując negatywy kolega zauważył dziwne plamy na wiatrownicach na parowozach Pt47, Ty2, Ty5, Ty43. Są one widoczne na zdjęciach z okresu 1973-86. Czasem widać zamiast plamy jakiś otwór jak zdjęcie zrobione jest od wewnętrznej strony wiatrownicy. Jest to na zdjęciach nie tylko zachodnich fotografów ale i też naszych, polskich. Czy ktoś może to wyjaśnić?
Zobacz załącznik 750442
Moim zdaniem otwory w wiatrownicach należy uznać jako "otwory technologiczne" powstałe podczas eksploatacji parowozów. Ułatwiały dostęp do osłoniętych wiatrownicami podzespołów (dmuchawki, sprężarki itp.) Mogły np. ułatwiać przełożenie klucza nasadowego na dłuższej przedłużce.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
W seriach Pt47,Ty45 i Ty5 mógł to być otwór ułatwiający dostęp do sprężarki. Na przykład Ty45-412 miał przez niego wyprowadzoną korbę ręcznego napędu prasy smarnej sprężarki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
Ty49 ...?
Literówka, błąd czy coo...:rolleyes: No może to parowóz sprzedany do przemysłu..?
Ty49 -> tak była podpisana aukcja.
Ewentualna sprzedaż do przemysłu nie tłumaczy niewłaściwego oznaczenia serii. Na zdjęciu widać na drzwiach dymnicy oznaczenie, które faktycznie wygląda na pierwszy rzut oka na Ty49. Być może tym zasugerował wystawiający zdjęcie, ale moim zdaniem jest to złudzenie, spowodowane jakimś zabrudzeniem i częściowo wytartym napisem. Oryginalnie było najprawdopodobniej prawidłowo, Ty 45.
 

Podobne wątki