• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Póki nie poznamy ( czego nie można wykluczyć) faktycznej historii związanej z tym zdjęciem , można sobie pokombinować , koledzy sugerują ,że ten parowóz stojący w Bydgoszczy skierowany jest do naprawy w Oleśnicy , a ja obstawiam ,że jednak przybył z .. Oleśnicy do naprawy w Bydgoszczy , parowóz stoi w kolumnie innych parowozów w rejonie gdzie odstawiane były parowozy do napraw ..
.. z innej beczki..


foto z Głos Wielkopolski
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Witam.
Czy któryś z kolegów byłby w stanie mi pomóc w ustaleniu numeru inwentarzowego tego parowozu? A jeśli jeszcze numer tendra to byłaby pełnia szczęścia. Na zdjęciu widać, że ma dwójkę z przodu i dwójkę na końcu.
Kolego Magic i Przemek Kamiński chyba rozwiązałem Waszą zagadkę.
Otóż nie jest to Ty2-232 ani 282 a jest to Ty2-202 z MD Chojnice, który miał możliwość kręcić się wtedy po Bydgoszczy z racji przydziału, a najważniejsze w tym wszystkim jest to, że miał ze sobą tender serii 30D42 co można potwierdzić na poniższych już znanych fotografiach:
Ty2-202 WITOSŁAW 24.05.1974 FOTO:GUNNAR W.CHRISTENSEN
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Reakcje
421 3 0
Kolego Magic i Przemek Kamiński chyba rozwiązałem Waszą zagadkę.
Otóż nie jest to Ty2-232 ani 282 a jest to Ty2-202 z MD Chojnice, który miał możliwość kręcić się wtedy po Bydgoszczy z racji przydziału, a najważniejsze w tym wszystkim jest to, że miał ze sobą tender serii 30D42 co można potwierdzić na poniższych już znanych fotografiach:
Ty2-202 WITOSŁAW 24.05.1974 FOTO:GUNNAR W.CHRISTENSEN
Dziękuję za zdjęcia:) ale to nie jest ta sama Ty2. A na pewno nie ten sam tender. Różnią się szczegółami wyposażenia. Ty2-202 ma skrzynię narzędziową za skrzynią węglową, skrzynkę na wąż (chyba:)) po lewej stronie u dołu. Natomiast tamta z tej samej strony jakąś skrzynię tuż za budką maszynisty na skrzyni wodnej.
 

Załączniki

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Dziękuję za zdjęcia:) ale to nie jest ta sama Ty2. A na pewno nie ten sam tender. Różnią się szczegółami wyposażenia. Ty2-202 ma skrzynię narzędziową za skrzynią węglową, skrzynkę na wąż (chyba:)) po lewej stronie u dołu. Natomiast tamta z tej samej strony jakąś skrzynię tuż za budką maszynisty na skrzyni wodnej.
To fakt tendry nie są te same mogły być zmienione, ale jak dobrze popatrzysz i porównasz ze zdjęciami z Witosławia to rzeczywiście ten sam parowóz, spójrz na odcienie farby na prawym odchylaczu z punktu widzenia maszynisty - są identyczne. Być może tendry zmienili, a akurat 202 jeździła dłuższy czas z tendrem ramowym, była do niego przystosowana i dlatego nie zamienili na tender innej serii. Szkoda że nie mam skanu Formularza Parowozu Ty2-202, może dowiedzielibyśmy się dużo, dużo więcej...
 
Reakcje
421 3 0
To fakt tendry nie są te same mogły być zmienione, ale jak dobrze popatrzysz i porównasz ze zdjęciami z Witosławia to rzeczywiście ten sam parowóz, spójrz na odcienie farby na prawym odchylaczu z punktu widzenia maszynisty - są identyczne. Być może tendry zmienili, a akurat 202 jeździła dłuższy czas z tendrem ramowym, była do niego przystosowana i dlatego nie zamienili na tender innej serii. Szkoda że nie mam skanu Formularza Parowozu Ty2-202, może dowiedzielibyśmy się dużo, dużo więcej...
Tak też to zauważyłem:) Muszę się zastanowić co z tą wiedzą mam zrobić, bo jeszcze w modelu nie nadałem numeru ani dla lokomotywy ani dla tendra.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
Ty2-202 ma skrzynię narzędziową za skrzynią węglową, skrzynkę na wąż (chyba:)) po lewej stronie u dołu. Natomiast tamta z tej samej strony jakąś skrzynię tuż za budką maszynisty na skrzyni wodnej.
A może po prostu zdjęto (albo założono) te skrzynki w międzyczasie? Nie wiem, które zdjęcia były zrobione wcześniej, a które później.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Tak też to zauważyłem:) Muszę się zastanowić co z tą wiedzą mam zrobić, bo jeszcze w modelu nie nadałem numeru ani dla lokomotywy ani dla tendra.
Jestem przekonany, że jest to w 100% Ty2-202 tyle, że tender mogli mu zmienić, a to nie problem w końcu ZNTK Bydgoszcz były podstawowymi Zakładami napraw Ty2 w Polsce + oczywiście Ty4,Ty45 jeśli mówimy o parowozach towarowych i latach 70-tych., więc wymiana np. uszkodzonego tendra mogła być na porządku dziennym, a parowozy Ty2 z Chojnic były codziennymi gośćmi w Bydgoszczy z przeróżnymi pociągami w tamtym okresie. Jak wrócę domu to poszukam ewidencji napraw parowozów z ZNTK Bydgoszcz i sprawdzę czy 202 się przewinął przez ZNTK, ale z drugiej strony potrzebuję przybliżoną datę wykonania tych zdjęć w Bydgoszczy bo te z Witosławia są z 24.05.1974 i wówczas będzie wiadomo czy coś się działo z tym parowozem. Poprostu lubię się zagłębiać w takie szczególiki i szukać tak długo aż znajdę odpowiedź.
Poza tym myślę, że nie jeden z Naszych starszych kolegów ma gdzieś w szufladzie foteczki (może jeszcze nie zeskanowane) Ty2-202 bo przecież Chojnice czy Bydgoszcz to były zagłębia parowozów i często je odwiedzali.
 
Reakcje
421 3 0
Jestem przekonany, że jest to w 100% Ty2-202 tyle, że tender mogli mu zmienić, a to nie problem w końcu ZNTK Bydgoszcz były podstawowymi Zakładami napraw Ty2 w Polsce + oczywiście Ty4,Ty45 jeśli mówimy o parowozach towarowych i latach 70-tych., więc wymiana np. uszkodzonego tendra mogła być na porządku dziennym, a parowozy Ty2 z Chojnic były codziennymi gośćmi w Bydgoszczy z przeróżnymi pociągami w tamtym okresie. Jak wrócę domu to poszukam ewidencji napraw parowozów z ZNTK Bydgoszcz i sprawdzę czy 202 się przewinął przez ZNTK, ale z drugiej strony potrzebuję przybliżoną datę wykonania tych zdjęć w Bydgoszczy bo te z Witosławia są z 24.05.1974 i wówczas będzie wiadomo czy coś się działo z tym parowozem. Poprostu lubię się zagłębiać w takie szczególiki i szukać tak długo aż znajdę odpowiedź.
Poza tym myślę, że nie jeden z Naszych starszych kolegów ma gdzieś w szufladzie foteczki (może jeszcze nie zeskanowane) Ty2-202 bo przecież Chojnice czy Bydgoszcz to były zagłębia parowozów i często je odwiedzali.
Niestety ale nie mam dat. Próbowałem znaleźć daty w internecie ale nie udało się.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.718 37 4
I znowu robi się ciekawie :)
Ja osobiście porównując fotki, zauważam jeden detal, który może być spowodowany ustawieniem, światłem itp czynnikami, jednak na zdjęciu kolegi @Przemek Kamiński tabliczka na budce z numerem maszyny wyraźnie wystaje poza tabliczkę z serią parowozu, na zdjęciu kolegi @krzysieksn61 zrobionym z frontu maszyny tabliczki wydaja się bardziej zbliżonych rozmiarów jeśli chodzi o szerokość. Może iluzja, a może trzeba szukać dalej?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
421 3 0
I znowu robi się ciekawie :)
Ja osobiście porównując fotki, zauważam jeden detal, który może być spowodowany ustawieniem, światłem itp czynnikami, jednak na zdjęciu kolegi @Przemek Kamiński tabliczka na budce z numerem maszyny wyraźnie wystaje poza tabliczkę z seria parowozu, na zdjęciu kolegi @krzysieksn61 zrobionym z frontu maszyny tabliczki wydaja się bardziej zbliżonych rozmiarów jeśli chodzi o szerokość. Może iluzja, a może trzeba szukać dalej?
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Przy dużym powiększeniu obu zdjęć i porównaniu detali osprzętu kotła lokomotywy stwierdzam, że to są dwie różne lokomotywy.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
Kolego Magic i Przemek Kamiński chyba rozwiązałem Waszą zagadkę.
Otóż nie jest to Ty2-232 ani 282 a jest to Ty2-202 z MD Chojnice, który miał możliwość kręcić się wtedy po Bydgoszczy z racji przydziału, a najważniejsze w tym wszystkim jest to, że miał ze sobą tender serii 30D42 co można potwierdzić na poniższych już znanych fotografiach:
Ty2-202 WITOSŁAW 24.05.1974 FOTO:GUNNAR W.CHRISTENSEN
W tej galerii Gunnara było zdjęcie, którego potem już nie było a mi przepadło. Otóż w składzie tego pociągu, ze zdjęcia kolorowego, prócz brankardu za parowozem, był brankard z płaskim dachem z Chojnic. Ma może ktoś to zdjęcie zapisane i zechciał by udostępnić?
 

Podobne wątki