• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Pierwsze ogólno dostępne zdjęcie , na którym pokazany jest czynny Ty246 na terenie parowozowni karsznickiej ! Niesamowite , że dopiero niedawno w necie pojawiło się (to) zdjęcie z jakiejś gazety , na którym ktoś , nie wiadomo kto uchwycił taki fakt . Największe skupisko trumanów (71 sztuk w okresie szczytowym) i jak dotąd brak zdjęć której kolwiek z tych maszyn czynnych na terenie tej parowozowni ( nie wliczam do tego filmów) -niebywałe!
Na zdjęciu parowozownia w Karsznicach ( lata 50-te u.w.), sfotografowana z wiaduktu i widać (od lewej strony) Ty246 ( na tendrze brak jeszcze lamp wzoru PKP) najprawdopodobniej przemieszczający się w kierunku zasieku ( brak widocznego węgla na tendrze),na obrotnicy wg mnie to też truman , i obok Tr21

zdjęcie z internetu
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.862 29 2
Człowiek na torze... wszyscy ten film kojarzą głównie z Pt47-38, na której pracował Orzechowski z Zaporą. Jednak nim to się stało Orzechowski jeździł na Pt47-36 z pomocnikiem Jankowskim. Tyle lat znam ten film, a jakoś wcześniej mi to umknęło... poniżej kadr z filmu i przedmiotowa Pt.

Pt47-36 Człowiek na torze 1956 Orzechowski z Jankowskim.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
A mnie ciekawi poniemiecki parowóz na lewo od Pt47, między nią a Ol49. Mało go widać, może to być Pm2, Ot1, czy Ty4, raczej nie Ty5, ale pewności nie mogę mieć. Czy na filmie widać więcej?
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.862 29 2
A mnie ciekawi poniemiecki parowóz na lewo od Pt47, między nią a Ol49. Mało go widać, może to być Pm2, Ot1, czy Ty4, raczej nie Ty5, ale pewności nie mogę mieć. Czy na filmie widać więcej?
Na moje oko, to Pm2 z dwucyfrowym numerem. Tutaj jest cały film w przyjemnej jakości - https://vod.pl/filmy/czlowiek-na-torze/6nc8w5d
Szkoda, że później wcisnął się tam Ty2, ale to udało mi się uchwycić na screenach:
pm2.jpg


Tu najlepiej widać oznaczenie
pm222.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
To chyba faktycznie Pm2. Ale jeśli więcej na filmie go nie widać, to nie ma co się nad tym dłużej zastanawiać. Dziękuję za próbę identyfikacji.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
zdjęcie z Foto Polska podana data 1945 jest wg błędna- można założyć w ciemno ,że na pewno to 1946 lub rok póżniej i teraz jak wierzyć tej inskrypcji poniżej zdjęcia ,że to co widać to parowozownia w Radomiu. Po IIWŚ Radom posiadał parowozownię główną IIIkl.( brak info co do miejsca , w którym była zbudowana/odbudowana) I tu zastanawia mnie czy to co widać na zdjęciu odpowiada prawdzie.Radom Potkanów moim zdaniem nie ma nic wspólnego z tym co widać na zdjęciu.Zastanawia mnie ,dlaczego nic z tej budowli( ze zdjęcia) nie zostało, jakiegokolwiek śladu gdy się szuka na google mapy.Może ktoś coś wie ?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Szóstka to wg mnie nie , ponieważ to są tereny kolejowych warsztatów naprawczych i na terenie tych zakładów nie występuje budynek , który jest na zdjęciu (grzbiet dachu prostopadły do torowiska )Wg mnie jest to trójka ale ta po lewej stronie- widać cień ściany szczytowej -grzbiet dachu jest prostopadły do torowiska . Poza tym na zdjęciu parowozowni widać coś na kształt wieży ciśnień w oddali- patrz obiekt po między lewym semaforem a budynkiem szopy - początkowo brałem to za coś stojącego na stacji , zegar ?Okazuje się ,ze to jest wieża ciśnień ale stojąca na terenie zakładów Łucznik
zdjęcie z http://www.retropedia.radom.pl/zaklady-metalowe-lucznik/
I teraz ta szopa ze zdjęcia względem semaforów wyjazdowych , wieży ciśnień zakładów Łucznik wypada ,że powinna znajdować się w miejscu gdzie dziś przebiega podziemny przejazd Alei Józefa Grzecznarowskiego czyli ta budowla i to miejsce zniknęło na zawsze dawno temu w związku z budową tej podziemnej alei .
Na innym zdjęciu lotniczym ukośnym (fragment)
widać wystarczająco ową parowozownię ( po lewej stronie zaznaczyłem kursorem dla łatwiejszego zlokalizowania -budynek dworca jest po prawej stronie)
Parowozy na zdjęciu z parowozownią to S160 czyli któryś Tr203 i Tp2(?) tender jego ma dobudowaną kontrbudkę to na pewno pozostałość z pracy na wschodnim froncie.
 
Ostatnio edytowane:

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 13 0
Wg skanu niekompletnych niestety planów stacji Radom /zmiany z roku 1963/ obrotnica znajdowała się w lewym dolnym rogu obszaru zaznaczonego przez Jarka - tuz za ówczesną ulicą Szkolną biegnącą tunelem pod torami. W prawo od obrotnicy /tu jest niestety luka w planach/ powinien być budynek parowozowni /dolna 3 na zdjęciu/. I mniej więcej ta lokalizacja się zgadza. Dziś ten fragment Radomia wygląda zdecydowanie inaczej, na miejscu dawnej parowozowni jest stacja benzynowa. Natomiast kiedyś obiło mi się o uszy, że na radomskiej stacji była druga szopa - mniej więcej tam, gdzie 11. I ten budynek, wydaje mi się, że istniał kilka lat temu. Natomiast w okolicach litery B są tereny ZNTK i tam być może też była jakaś mała szopa.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
.. na miejscu dawnej parowozowni jest stacja benzynowa.
Powrócę raz jeszcze do próby dokładniejszego zlokalizowania miejsca gdzie stała ta szopa, wg mnie parowozownia stała trochę dalej niż dziś znajdująca się stacja paliw, zmierzyłem długością budynku dworca i ze zdjęcia lotniczego ukośnego wychodzi ,że szopa jest jest w miejscu czterech długości budynku dworcowego , a więc lokalizacja szopy wychodzi jeszcze raz tyle -czyli w miejscu gdzie kończy się ogrodzenie parceli należącej do stacji benzynowej , torami kolejowymi , małym placykiem z jakimiś garażami i ulicą Kolejową , obok po drugiej stronie ulicy jest posesja nr4( budynek ceglany z charakterystycznym układem schodkowym ) przy ulicy Kolejowej, wg mnie to jedyny relikt -"świadek" tej parowozowni.Widać cały ten układ na tym archiwalnym zdjęciu.
 
Ostatnio edytowane:

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 13 0
Powrócę raz jeszcze do próby dokładniejszego zlokalizowania miejsca gdzie stała ta szopa, wg mnie parowozownia stała trochę dalej niż dziś znajdująca się stacja paliw.
Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Stację benzynową potraktowałem jako charakterystyczny obiekt w pobliżu domniemanej lokalizacji szopy. Masz rację, tak to jest, jak się operuje znajomym widokiem z poziomu ulicy, a nie z lotu ptaka.
 

Podobne wątki