• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.305 33 1
Wg mnie to numer "27".
Dwóch rzeczy nie wiem w tym rebusie , mianowicie czy w 1976 roku była naprawiana maszyna o takim numerze , nie wiem , ponieważ jak na razie nie mogę znależć listy wszystkich naprawianych loków w ZNTK gdzieś mi się zapodziała taka lista, a druga , to nie znam przydziału tego akurat numeru, domyślam się ,że była na stanie MD Olsztyn.
Janusz -zakładając ,że te zdjęcia były robione w 1976 roku to Pt31-27 już była skreślona z inwentarza jak napisał już kolega wyżej ( spóźniłem się nieco;) ) Druga sprawa czy tylko ten tender posiadał takie blachy ? Znane jest zdjęcie Pt31-1 (autorstwa p. Christensena ) chyba w Bydgoszczy z tendrem o nr. 5 też z takimi blachami.
Pt31-1_75.07.03.jpg

Jeżeli to faktycznie jest zimny już nr 27 to na tendrze też był numer 27 co pokazał na jednej fotce p. Plumb
Pt31-27.jpg

Ale jest też zdjęcie ( tutaj niestety nie znam autora) gdzie Pt31-27 ma podczepiony tender bez tych blach a nawet tabliczek z serią i nr. tendra
Pt31-27. b.jpg
Pt31-27. b.jpg

Wiem ,wiem tendry podpinano do różnych parowozów i to było dość powszechnie stosowane.;)
Kolejne zdjęcie p.Plumba (czyżby to ten sam tender ? ,bo ma tabliczkę tylko z godłem i serią ) Pt31-26
Pt31-26.jpg

Mógł to być ten sam tender ,ponieważ Pt31-26 również była na stanie MD Lublin skreślona ze stanu 04.07.77r
Jeszcze innym przykładem tendra z takimi blachami (choć może nieco mniejszymi ) może być parowóz Pt31-32 z MD Rozwadów (zdjęcie p. Plumb )
GPt31-32_Rozwadow.jpg

Co ciekawe pokazany na pierwszym zdjęciu parowóz z nr 1 też miał przydział ( w tym okresie) do MD Lublin skreślony ze stanu 30.09. 75 r
Tak więc zagadka pozostaje nadal zagadką :niepewny:
Pozdrawiam serdecznie
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.305 33 1
teraz dopiero zajrzałem i wszystko z tym numerem wiadomo
,że to nr "53" .A gdzie stacjonowała w 1976 roku po tej naprawie wie ktoś ?
Jeżeli to faktycznie nr 53 jak piszesz Janusz to od 01.01.76 MD Zamość Bortatycze - a od 30.05.77 MD Dęblin.
Skreślona ze stanu 11.08.78.
Pozdrawiam serdecznie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.321 602 30
Ale jest też zdjęcie ( tutaj niestety nie znam autora) gdzie Pt31-27 ma podczepiony tender bez tych blach
Tylko, że to jest zupełnie inny tender, na innych wózkach, to nie jest tender typowy dla Pt31, więc nic dziwnego, że nie ma tych blach. O tym tendrze i tym zdjęciu była już dyskusja na forum, ale jej teraz nie znajdę.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.305 33 1
Tylko, że to jest zupełnie inny tender, na innych wózkach, to nie jest tender typowy dla Pt31, więc nic dziwnego, że nie ma tych blach. O tym tendrze i tym zdjęciu była już dyskusja na forum, ale jej teraz nie znajdę.
Masz rację Andrzeju (y) nie spojrzałem dokładnie na tender skupił moją uwagę na tym zdjęciu numer na drzwiach dymnicy.
To potwierdza tylko to o czym pisano już nie raz , że podpinano do parowozów różne rodzaje tendrów.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 7 0
Te charakterystyczne "okapniki" nad mażnicami na tendrze serii 32D29 od parowozu Pt31-53(numer już znamy)są dlatego charakterystyczne ponieważ są tylko dwa a nie cztery a powinny być właśnie cztery,żeby spełniały w pełni swoją funkcję , takie tendry z czterema okapnikami można spotkać na kilku zdjęciach z Petuchami , natomiast takiej "wersji "( z dwoma ) nie.Dopiero trafiłem na taką "wersję " tu

a ognia do mojej oliwy dodał fakt wynikający z
(tender od Pm3
i takiego czegoś
( tender również od Pm3) co w końcu dało to
fotos z
MD Olsztyn

dlatego obstawiłem nr " 27" -ale zaznaczyłem na początku ,że nie miałem kontaktu wcześniej z faktami , które wymieniłem, dodam tylko ,ze było w tym moim rebusie kilka słabych punktów ale można było je obronić i tak dalej.. , a więc tak -taki "charakterystyczny" tender był jeden , albo.. było ich więcej .
 
K

KNG

Gość
W 1976 r. w ZNTK Bydgoszcz przeszły:
numer - dyrekcja - początek naprawy - koniec naprawy
naprawy główne:
Pt31-19 - Lublin - 22.12 - 30.01
Pt31-21 - Lublin - 03.03 - 31.03
Pt31-49 - Lublin - 13.02 - 18.03
Pt31-48 - Lublin - 24.03 - 29.04
Pt31-13 - Lublin - 05.04 - 31.05
Pt31-60 - Lublin - 25.05 - 19.06
Pt31-53 - Lublin - 07.07 - 12.08
Pt31-40 - Lublin - 27.09 - 27.10
Pt31-15 - Lublin - 08.10 - 30.10
Pt31-34 - Lublin - 09.11 - 30.11
oraz
naprawy awaryjne:
Pt31-20 - Lublin - 06.01 - 20.01
Pt31-61 - Lublin - 12.12 - 23.01
Poza tym mogła się wydarzyć taka sytuacja, że w Dyrekcji, w tym wypadku w Lublinie zakwalifikowano parowóz do naprawy, a w Bydgoszczy uznano, że się do tej naprawy nie kwalifikuje, w związku z tym należy do powyższej listy dopisać numery 56 i 59.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

Czy ktoś mógłby przekazać koledze Hoartowi zestaw kartek w kratkę zapisanych długopisem?
Będzie mógł swoje tezy weryfikować na miejscu.
 
Reakcje
3.806 34 0
Te charakterystyczne "okapniki" nad mażnicami na tendrze serii 32D29 od parowozu Pt31-53(numer już znamy)są dlatego charakterystyczne ponieważ są tylko dwa
Można dodać, że wg. artykułu "Parowóz pośpieszny PKP serii Pt31" autorstwa Ryszarda Stankiewicza zamieszczonego w periodyku Koleje Małe i Duże nr 30 (1-2/2013) (współpraca w opracowaniu tabeli w w/w artykule: Władysław Chrapek) tender z jakim jeździła Pt31-53 to 32D29-80 i to zapewne on jest na zdjęciach z 1976 r. (gdzie widać pełne oznaczenie tendra)... choć wiadomo, że z tendrami różnie bywało.
 
K

KNG

Gość
W ramach porządków na dyskach zrobiłem listę materiałów zahaczających o parowozy. Nie jest tego jakoś specjalnie dużo, poza tym jeszcze dwie duże pozycje czekają w kolejce do skanera. Do tego można dopisać parę zeszytów instrukcji oraz parę roczników Przeglądu Mechanicznego. Jak widać część wyciągnięta z Internetu, część z różnych bibliotek, resztę ktoś poskanował. Jak coś macie to uzupełniajcie poniższe.
Lp - Autor - Tytuł
1 - Wiktor Kowalewski, Jan Tomaszewicz - Badanie parowozu Ty51
2 - nie dotyczy - Paszport produkcyjno-techniczny Parowozownia Główna I klasy – Jelenia Góra
3 - nie dotyczy - Paszport produkcyjno-techniczny Parowozownia Główna – Jelenia Góra
4 - nie dotyczy - Paszport produkcyjno-techniczny ZNTK „Lubań”
5 - nie dotyczy - Paszport produkcyjno-techniczny Parowozownia Główna II klasy – Węgliniec
6 - nie dotyczy - Paszport produkcyjno-techniczny Parowozownia I klasy – Węgliniec
7 - Michał Jerczyński - Parowozownia Skierniewice
8 - nie dotyczy - Dokumentacja techniczno-ruchowa, parowóz wąskotorowy 0-3-0 typu Las
9 - Bogdan Pokropiński - Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej
10 - Paweł Terczyński - Atlas Parowozów
11 - nie dotyczy - Album cięgieł sprzęgu parowozu z tendrem
12 - nie dotyczy - Album klocków hamulcowych
13 - nie dotyczy - Album odkuwek czopów korbowodowych i wiązarowych
14 - nie dotyczy - Album odkuwek korbowodowych
15 - nie dotyczy - Album odkuwek osi parowozów i tendrów
16 - nie dotyczy - Album odkuwek prowadnic krzyżulcowych
17 - nie dotyczy - Album odkuwek wiązarowych
18 - nie dotyczy - Album opasek resorowych
19 - nie dotyczy - Album osprzętu piasecznic
20 - nie dotyczy - Album suwaków
21 - nie dotyczy - Album sworzni i tulejek układu hamulcowego
22 - nie dotyczy - Album ujednoliconych smarownic korbowodów i wiązarów
23 - nie dotyczy - Album wiązarów
24 - nie dotyczy - Album wytłoczek kotłowych
25 - nie dotyczy - Album zaworów probierczych
26 - nie dotyczy - Album zaworów zasilających
27 - nie dotyczy - Album zbiorników powietrznych
28 - nie dotyczy - Album znormalizowanego zaworu odcinającego
29 - nie dotyczy - Słownictwo części parowozowych i tendrowych
30 - nie dotyczy - Przepisy o gospodarce parowozowej
31 - Jan Piwowoński - Parowozy kolei polskich
32 - Ryszard Stankiewicz, Roman Garbacik - Ty2 - wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. Dodatek
33 - nie dotyczy - Ewidencja podstawowych mierników eksploatacyjnych parowozowni I kl. Węgliniec
34 - nie dotyczy - Protokół przejęcia Parowozowni Węgliniec
35 - nie dotyczy - Księga kontroli ruchu służbowego DOKP Wrocław 3 Oddział Mechaniczny - Jelenia Góra
36 - nie dotyczy - Plany pracy pojazdów trakcyjnych MD Jaworzyna, Węgliniec, Jelenia Góra, Żagań
37 - nie dotyczy - Różne: przeglądy okresowe, plany budynków, ilostany, Jaworzyna, Węgliniec, Jelenia Góra, ZNTK Lubań
38 - Zbigniew Tucholski, Jan Wasiak, Waldemar Biłous, Ewa Hajewska - Badania materiału kotła parowozu wąskotorowego 10705/1940
39 - brak danych - Parowóz atomowy (artykuł fantastyczny)
40 - Albert Czeczott - Charakterystyka parowozów (typy i obciążenia)
41 - A.P. Papawin - 1375000 km przebiegu parowozu bez naprawy głównej
42 - Wacław Fabiani - Parowóz. Jego budowa i utrzymanie. Nr 4
43 - nie dotyczy - Książka przeglądów okresowych parowozów, Parowozownia I klasy Miłkowice
44 - nie dotyczy - Formularze parowozowe, księgi kotłów: Os24-3, Pd1-50, Pt31-49, TKt48-116,42, Tw12-3, Ty2-1013,1039,1117,1121,1181,1186,1200,1262,1353,189,197,256,283,308,338,367,430,524,53,55,567,637,675,715,771,798,802,896,906,933, Ty42-100,128,57
45 - Józef Fijałkowski - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 05 – Podwozie parowozu
46 - Piotr Sperski - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 08 – BHP drużyny parowozowej
47 - Mieczysław Rawdo, Piotr Sperski - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 09 – Inżektory i pompy wodne parowozowe
48 - Michał Zawada - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 11 – Sprężarki parowozowe, budowa i działanie
49 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych
50 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych
51 - Józef Fijałkowski, Wiktor Kowalewski - Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych
52 - Feliks Sośnicki - Obliczenia trakcyjne
53 - G.S. Sokołow - Obsługa i utrzymanie parowozu w czasie zimy
54 - nie dotyczy - Wypadki z udziałem parowozów na terenie DOKP Wrocław
55 - nie dotyczy - Wybuchy kotłów parowozowych
56 - nie dotyczy - Wykazy naprawianych parowozów – ZTNK Bydgoszcz
57 - nie dotyczy - Wykazy naprawianych parowozów – ZTNK Wrocław
58 - nie dotyczy - Korespondencja w sprawie kotłów do parowozów Las
59 - nie dotyczy - Wycofywanie taboru trakcyjnego z eksploatacji – ZNTK Poznań
61 - Ingo Hutter - Różne zestawiania parowozów
62 - Walery Nowak - Parowóz i jego dzieje
63 - A. Grzesikowski - Parowóz: budowa, działanie, obsługa
64 - różni - Plany modelarskie parowozów: Okz32, Os24, Pu29, Tkr55, Tp104, Ty51
65 - Edward Buze - Podręcznik dyspozytora parowozowego
66 - Kazimierz Kniat - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 07 – Przyjęcie i zdanie parowozu przez drużynę parowozową
67 - Michał Zawada - Sprężarki parowozowe: eksploatacja i wytyczne naprawy
68 - Józef Fijałkowski - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 01 – Kocioł parowozowy
69 - Józef Fijałkowski, Zdzisław Pahl - Modernizacja parowozów PKP
70 - Józef Fijałkowski - Biblioteczka maszynisty parowozowego – 04 – Osprzęt kotła i urządzenia dodatkowe parowozu
71 - Aureli Rybicki - Parowóz – Podręcznik dla maszynisty
72 - Stefan Fleszar - Parowóz
73 - Leon Józefiak, Stanisław Kaleta, Józefa Piekarska, Andrzej Rączka, Zbigniew Woźniakowski - Poprawianie wody kotłowej metodą „Sofosul”
74 - Zygfryd Kęsicki, Eugeniusz Wodiczko - Przeglądy okresowe i naprawy rewizyjne parowozów
75 - Zdzisław Jasik, Marcin Mickiewicz - Stopy łożyskowe i technologia wylewania panwi
76 - Teobald Neuman - Silniki parowe
77 - Adolf Langrod - Teoria i projektowanie parowozów
78 - Bogusław Glodt - Biblioteczka warsztatowca kolejowego – 11 – Uszkodzenia kotła parowozu
79 - Bogusław Glodt - Biblioteczka warsztatowca kolejowego – 03 – Uszkodzenia podwozia parowozu
80 - Bogusław Glodt - Biblioteczka warsztatowca kolejowego – 09 – Uszkodzenia silnika parowozu
81 - Władysław Faruga - Podręcznik dla kotlarza parowozowego
82 - Piotr Sperski - Podręcznik pomocnika maszynisty parowozowego
83 - S.Kaliciak, J.Kopeć - Technologia montażu kotła parowozowego Tkt48
84 - Gabriel Milewski - Walka z osadem kamienia kotłowego i sadzy w kotłach parowozowych
85 - moje - Ilostany Wschodniej DOKP – 1977,84,90,92,94,97
86 - wiadomo kto - Kartki w kratkę zapisane długopisem (komplet)
87 - nie dotyczy - Wykaz parowozów serii C i D, które na wypadek mob. będą przekazywane do jednostek kolejowych
88 - Antoni Xiężopolski - Parowozy według wykładów na Politechnice Warszawskiej cz. I, cz. II
89 - Wilhelm Mozer - Budowa parowozów – Tom I
90 - Stanisław Kruszewski - Słowniczek parowozowy

Całość zajmuje ok. 24 GB.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.848 41 4
Na moje oko Ty2 282 (lub 232), skłaniam się ku 282, niestety tendra nie jestem w stanie odczytać nawet w moim oprogramowaniu.
Niech kolega rzuci okiem z ok 2 metrów, gdyby zdjęcie było większe kto wie może i tender by dało radę odczytać.
Ty2-000 test.jpg

Pozdrawiam.
Maciek
 
Reakcje
423 3 0
Na moje oko Ty2 282 (lub 232), skłaniam się ku 282, niestety tendra nie jestem w stanie odczytać nawet w moim oprogramowaniu.
Niech kolega rzuci okiem z ok 2 metrów, gdyby zdjęcie było większe kto wie może i tender by dało radę odczytać.
Zobacz załącznik 728404
Pozdrawiam.
Maciek
Problem, że w bazie mi dostępnej 232 i 282 nie mają tendrów sztywnoramowych. Mogą tam być błędy ale....?
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.848 41 4
A koledzy znają tę stronę?
STEAM POLAND
Ogromna galeria parowozów i nie tylko z różnych epok. I co ciekawe na własny użytek można wykupić zdjęcia. Ciekawe w jakiej jakości skanu. Ja u siebie w pracy skanowałem kiedyś malutkie slajdy, program miał od groma ustawień i wyszły potężne skany w super rozdzielczości.
 

Podobne wątki