Trochę to zagmatwane, ale parowóz wystawiony w Chabówce ma "przedstawiać" przedwojenny Pt31-64 czyli właśnie 699/1938 (stąd oprócz takich tabliczek, orzeł na budce ma koronę). Tylko, że oryginalna Pt31-64 służąca w Dyrekcji Radomskiej, trafiła w 1939 na wschód i zakończyła swój żywot w 1966 r. na kolejach ZSRR (jako Пт31-64).
Pt31-64 w Chabówce to fizycznie przedwojenna
Pt31-76, stąd nr 721/1938 (przybyła na PKP-B w dniu 11 września 1955 r. z
Dresden Fr. i przenumerowana na Pt31-64). Nie wiem tylko czemu taki "dualizm" pojawia się na samym eksponacie i w jego opisie. Bo słusznie Kolega zauważył tabliczki (fikcyjne w stosunku do powojennego Pt31-64) "mówią" jedno, a opis (stan faktyczny) drugie. Poniżej zdjęcie tabliczek na budce oraz opisu eksponatu:
Może warto też dodać, aby bardziej zagmatwać sprawę
, że stojący w Chabówce przy Pt31-64 tender, nosi oznaczenie
32D29-37, a według dostępnych źródeł jeździła z nim (do 1974 r.) Pt31-24 (przedwojenna Pt31-34), a do eksponowanej Pt31-64 były przypisane tendry
32D29-79 oraz
32D29-12 (od 1976 r.). Zapewne 32D29-37 doczepiono do Pt31-64 po odbudowie w ZNTK Bydgoszcz (ukończonej we wrześniu 1984 r.) kiedy parowóz przekazano z Bydgoszczy do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.