W wątku
http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-polsce-1976-z-wieloma-zdjęciami.49898/#lg=post-856681&slide=3
pojawiło się pytanie o numer kolejowy Pt31 sfotografowanego na obrotnicy bydgoskiej szopy podległej warsztatom w 1976 roku .Na
https://www.facebook.com/Pt31-reaktywacja-1670109513230972/?epa=SEARCH_BOX pojawiły się trzy koncepcje numerów inwentarzowych tej Pt31.
Powiększenie zdjęcia z uwzględnieniem tabliczki numeru kolejowego prawie na nic się zdało ,wpatrując się doszedłem do przekonania ,że druga cyfra tego numeru kolejowego to nie może być żadna inna jak tylko "7", ale oczywiście ,że mogę się mylić.
Na pustyni ikonografii fotograficznej dotyczącej tej serii lokomotywy z jej najbardziej obfitego okresu(lata sześćdziesiąte u.w.) w służbie trakcji zdjęć kilka zaledwie , ale co się okazało , okazało się ,że z kilku zdjęć będących w internecie ułożyłem taki oto rebus co do ustalenia tego numeru kolejowego na tej Pt31.
Wg mnie to numer "27".
Dwóch rzeczy nie wiem w tym rebusie , mianowicie czy w 1976 roku była naprawiana maszyna o takim numerze , nie wiem , ponieważ jak na razie nie mogę znależć listy wszystkich naprawianych loków w ZNTK gdzieś mi się zapodziała taka lista, a druga , to nie znam przydziału tego akurat numeru, domyślam się ,że była na stanie MD Olsztyn.
Na początek trzy zdjęcia tej samej lokomotywy , której numer jest nieznany.
Zdjęcie od którego się zaczęło
(lokomotywa jest wg mnie wyciągana z szopy widać obsługującego wyciągarkę)
i dwa pozostałe z
https://www.facebook.com/Pt31-reaktywacja-1670109513230972/?epa=SEARCH_BOX
(również wyciągany lok)
i odstawiany na postój przy wieży tuż przed zabraniem do ZNTK-u lub zabierany do warsztatów
Przyglądając się i szukając co wyróżnia tą Pt31 od innych Pt31 znalazłem znak szczególny tej Pt31 a dokładnie na jej tendrze, a że tak zapytam z ciekawości Kolegów zainteresowanych , czy Ktoś widzi co to jest za znak szczególny na tym jej tendrze?