• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

vitasem

Użytkownik
Reakcje
123 9 0
Czy ktoś z kolegów ma informacje na temat przydziału parowozu Ty1-70 w ostatnich latach służby.
Mam informacje , że od 26.06. 1961 roku był przydzielony do DOKP Wrocław, natomiast nie mam informacji do jakiej konkretnie parowozowni.
Czy mógł to być Wrocław Brochów?
 

Romun

Użytkownik
Reakcje
96 0 0
1945 DOKP Wrocław
05.07.1946 Poznań
xx.xx.4x MD Leszno
23.04.48 MD Zbąszynek
30.11.49 MD Poznań
10.02.50 MD Franowo
20.11.50 MD Zielona Góra
xx.xx 50 MD Franowo
02.07.53 MD Leszno
08.09.54 DOKP Stalinogród- Tarnowskie Góry
09.03.57 MD Leszno
26.06.61 DOKP Wrocław- Opole
+ 15.10.1965 Opole
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.622 8 0
Przy okazji szukania archiwalnych zdjęć ostrowskiej parowozowni autorstwa między innymi Marka Płóciennika - wkleję trzy Jego fotki. Fotki z dużą ilością dymu - ulubionym motywem Marka. To już niedługo trzy lata … A tu nie ma do kogo zwrócić się o pomoc …

Ty2-781 Korsze sierpień 1990 r.
Tw53-13953 Huta Kościuszko 21.06.1991 r.
Ty51-138 PMPPW 8.06.1990 r.
 

Załączniki

Reakcje
35 0 0
Koledzy,
Poszukuję jakiejkolwiek fotografii Ty2-1059 z prawej strony. Na stronie Geoffa Plumba są bardzo ładne fotografie, ale obie pokazują stronę lewą lokomotywy. Gdyby ktoś natrafił na foto prawej strony Ty2-1059 to będę niezmiernie wdzięczny za info.
pozdrawiam,
Szymon
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
Powyższe zdjęcie to miód dla oczu.
Ale na tej samej stronie super zdjęcie. Trudno dzisiaj znaleźć zdjęcia tych parowozów podczas służby tym bardziej w kolorze
Tendrzak Oko 1-11 in Gniezno
Zobacz załącznik 425886
Temat już dość stary - mam jednak pytanie - większość używanych w Polsce Oko1 ma jakby dodatkowy płaski dach. Rzadko zdarzają się z chyba oryginalnym dachem półokrągłym. Czy ten dach był dodawany - dlaczego ? Czy na zdjęciu powyżej na tym daszku nie lezy trochę węgla ?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
Temat już dość stary - mam jednak pytanie - większość używanych w Polsce Oko1 ma jakby dodatkowy płaski dach. Rzadko zdarzają się z chyba oryginalnym dachem półokrągłym. Czy ten dach był dodawany - dlaczego ? Czy na zdjęciu powyżej na tym daszku nie lezy trochę węgla ?
Nakłada jeżeli tak ten detal możemy dla uproszczenia nazwać była montowana/dodana aby zwiększyć możliwości wentylacyjne budki na co wskazują klapki w tej nakładce kierujące strumienie powietrza w celu napływu świeżego powietrza do wewnątrz. Tylko chyba ta nakładka była montowana początkowo bo na maszynach DB jej nie ma czyli wygląda, że zmieniano kształt dachu budki dość późno jak dla tej serii.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
Wydaje mi się, że raczej brak tej nadbudówki z wywietrznikami wynika z jej usunięcia przy okazji jakiejś naprawy.
Miałem dokładnie to samo na myśli.

Pewnie nie na wszystkich parowozach DB ją usunięto lub było to w różnym czasie co naturalne. Zdjęcia miałem zebrane do poprawek na mojej BR78 i akurat skojarzyłem, że na DB część parowozów miała ten detal już przerobiony.
b57-78_001.jpg b58-78_027.jpg
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
To są wywietrzniki na dachu celem ułatwienia lepszej wentylacji w budce parowozu. Na zdjęciach fabrycznych z czasów KPEV parowozy ich nie miały, dopiero za czasów DRG zaczęły się pojawiać, ale nie na wszystkich.
Wywietrzniki na dachu parowozów T18 pojawiły się w 1919 roku. Jako pierwsza otrzymała je maszyna 8419 Stettin - nr fab. Vulcan 3533 późniejszy DRG 78 166, a następnie PKP OKo1-26 !!!
Na PKP zaokrąglone dachy posiadały OKo1: 1, 2, 5, 6, 16, 17, 19, 24 i 25.
Pozdrawiam wszystkich i życzę zdrowia.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
W wątku http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-polsce-1976-z-wieloma-zdjęciami.49898/#lg=post-856681&slide=3
pojawiło się pytanie o numer kolejowy Pt31 sfotografowanego na obrotnicy bydgoskiej szopy podległej warsztatom w 1976 roku .Na https://www.facebook.com/Pt31-reaktywacja-1670109513230972/?epa=SEARCH_BOX pojawiły się trzy koncepcje numerów inwentarzowych tej Pt31.
Powiększenie zdjęcia z uwzględnieniem tabliczki numeru kolejowego prawie na nic się zdało ,wpatrując się doszedłem do przekonania ,że druga cyfra tego numeru kolejowego to nie może być żadna inna jak tylko "7", ale oczywiście ,że mogę się mylić.
Na pustyni ikonografii fotograficznej dotyczącej tej serii lokomotywy z jej najbardziej obfitego okresu(lata sześćdziesiąte u.w.) w służbie trakcji zdjęć kilka zaledwie , ale co się okazało , okazało się ,że z kilku zdjęć będących w internecie ułożyłem taki oto rebus co do ustalenia tego numeru kolejowego na tej Pt31.
Wg mnie to numer "27".
Dwóch rzeczy nie wiem w tym rebusie , mianowicie czy w 1976 roku była naprawiana maszyna o takim numerze , nie wiem , ponieważ jak na razie nie mogę znależć listy wszystkich naprawianych loków w ZNTK gdzieś mi się zapodziała taka lista, a druga , to nie znam przydziału tego akurat numeru, domyślam się ,że była na stanie MD Olsztyn.
Na początek trzy zdjęcia tej samej lokomotywy , której numer jest nieznany.
Zdjęcie od którego się zaczęło
(lokomotywa jest wg mnie wyciągana z szopy widać obsługującego wyciągarkę)
i dwa pozostałe z https://www.facebook.com/Pt31-reaktywacja-1670109513230972/?epa=SEARCH_BOX
(również wyciągany lok)
i odstawiany na postój przy wieży tuż przed zabraniem do ZNTK-u lub zabierany do warsztatów

Przyglądając się i szukając co wyróżnia tą Pt31 od innych Pt31 znalazłem znak szczególny tej Pt31 a dokładnie na jej tendrze, a że tak zapytam z ciekawości Kolegów zainteresowanych , czy Ktoś widzi co to jest za znak szczególny na tym jej tendrze?
 

Podobne wątki