• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
pytania ogólne:

-dlaczego prowizoryczne przęsła na tych dwóch fotkach się różnią konstrukcyjnie to znaczy na jednym zdjęciu widać mniej poprzecznic to znaczy rzadziej zamontowanych a na drugim zdjęciu więcej , gęściej i na dodatek z diagonalnym żebrowaniem ?- natomiast cechy charakterystyczne prowizorycznych filarów drewnianych na obu zdjęciach są te same i znów czegoś nie rozumiem ,dlaczego jest próba pod obciążeniem jak jeden z owych filarów jeszcze nie istnieje jest tylko w tym miejscu kilka desek a na zdjęciu następnym w tym miejscu filar juz jest , -zagadka nabrzmiewa ponieważ z kolei jest kilka elementów przemawiających za tym ,że na tych dwóch zdjęciach to jest jednak to samo miejsce i...czas?-różnica kilku dni? filar mogli dobudować i mogli wzmocnić prowizoryczne przęsła dodatkowymi poprzecznicami i kratownicami-hmm...? - no dobra Kolego Jarząbku a co powiesz o zdjęciu wklejonym przez Roberta i Piaskowego, na którym widać fragment kratownicy przęsła -ile tam widzisz przejść ?, - zdjęcie ,które wkleiłeś z giełdy to przejście przez San a nie przez Wisłę - to blisko..
cdn
-
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
- zdjęcie ,które wkleiłeś z giełdy to przejście przez San a nie przez Wisłę - to blisko..-
Do tego też doszedłem tylko zajęcia mnie troszkę oderwały. Tu jest ten most. I te kolejne odbudowy są fragmentarycznie opisane:

http://stalowemiasto.pl/artykuly/artykuly.php?mode=pokaz&id=25651

PS. A zdjęcie prawdopodobnie było opisane "koło Sandomierza" lub bardziej prawdopodobnie "bei Sandomierz" co spowodowało błędny opis aukcji i stąd mój błąd.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- a ni ja a ni Ty Jarząbku -nie mamy racji w naszych domysłach i przekonaniach ,-to jest zupełnie gdzieś indziej ,rzecz w tym ,ze ten typ przęseł kratownicowych łukowych bardzo podobnych był stosowany na wielu mostach w Polsce tamtego okresu czasu , a po czym moje stwierdzenie naszego błądzenia , ano po kształcie portalu(wrót) tej konstrukcji przęsłowej , który to portal ledwo widać ale przy odrobinie skupienia można go wyrażnie odczytać -- portale mostów sandomierskich na Wiśle i na Sanie i we W są skośne(Ukośne) , natomiast ten ze zdjęć Roberta i Piaskowego ma zakończenie proste prostopadłe ,odpowiem za Jarząbka ,który to widzi na domiar tego całego galimatiasu jedno przejście z całym przekonaniem co do swojej racji -z całą stanowczością twierdzę o istnieniu dwóch przejść na dwóch osobnych opierających się betonowych filarach i teraz te dwa prowizoryczne przejścia są na prowizorycznych przęsłach, a te przęsła są wykonane jak na moją wyobrażnię z dwóch potężnych teowników jakoś połączonych razem i dodatkowo połączonych/wzmocnionych poprzecznicami i całość położona na drewnianych filarach , na każdej z tych konstrukcji przęsłowej "leżą" tory , podkłady wyrażnie widać - duża ich część wystaje po za kres głównej bryły przęsła dwuteownikowego , wydaje mi się ,że same te przęsła( dwuteownikowe) są szerokości toru i teraz szukam/y mostów kolejowych gdzieś w DOKP Lublin rzecz jasna o prostych prostopadłych portalach/ wrotach przęseł kratownicowych łukowych - a jest gdzie szukać!-uff ..
-oczywiście szukam/y mostów na liniach dwutorowych DOKP Lublin
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
-może to jest to
most na Bugu w Terespolu
-Brześciu
tyle ,że zdjęcia wklejone przez Roberta i Piaskowego z Tr20 wykonane były po tej samej stronie lecz z drugiego brzegu
to ujecie
może być z czasu wcześniejszego i było wykonane z drugiej strony w stosunku do tych fotek z parowozami
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie. Wszystkie te zdjęcia dotyczą jednej przeprawy. I nie jest to ani Wisła ani San ani Odra. Ale przeprawa na terenie DOKP Lublin na ważnej jednotorowej linii.
Zdjęcia nr 1 i 2 pokazują most zniszczony w 1939 r.
Zdjęcie nr 3 - odbudowa przez Niemców.
Zdjęcie nr 4 odbudowa przez PKP.
Dodam tylko, że na zdjęciu nr 4 widać kawałek "starego" mostu - jedno przęsło a przed nim wybudowany tymczasowy most. Dlatego przed nim aby zapewnić ruch na tej linii a most stały odbudować w miejscu zniszczonego. Niemcy zbudowali most tymczasowy wykorzystując stare przęsło, Polacy ominęli to przęsło mostem tymczasowym. I co Ty na to Hoarcie? W nagrodę masz do rozwiązania zagadkę składającą się z dwóch części: Która to rzeka i która linia nie dawała nam spokoju?
Most-Składanka01.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- Jarząbku widzisz przecież ,że za kołpakiem piasecznicy lewego Tr portal mostu jest nagle pionowy a nie skośny jak na innych Twoich zdjęciach i taki most jest na foto z aukcji ( zakończonej już dawno) po drugie Ty piszesz na upór ,ze to linia jednotorowa ,a ja ,ze dwu i dodatkowym atrybutem tej linii dwutorowej jest jej spora oddzielność ,rozdzielność na tej przeprawie co widać dokładnie ,że tak jest na dwóch fotkach ,które wkleiłem , poza tym tak w ogóle dodatkowo spokoju nie dawały mi te kompletne oznaczenia :taki sam numer loka i jego tendra i pomyślałem ,ze to wszystko mogło mieć związek z okresem międzywojnia a dokładnie związek z czasem tuż po wojnie polsko bolszewickiej i dopiero co te wszystkie mozolne , gigantycznych czasami rozmiarów odbudowy "leczenie ran", pomogła mi mapa gdzie bolszewicy się zapuścili najdalej w obszarze ówczesnej dyrekcji lublińskiej i wyszło , że główna linia dwutorowa o takim charakterze jest właśnie tam to znaczy na Bugu Terespol Brześć i gdyby nie internet a w nim inne archiwalia o tym samym powonieniu to do dziś myślałbym ,ze to może ewentualnie inna rzeka i inna linia i tak dalej -Jarząbku niestety - ale oczywiście jak ty masz rację to teraz Twój ruch - proszę bardzo := * MD Lu - sam założyłeś hajd park parowozowy wiec miej na nasze jazdy wyrozumiałość - ale wspólnie robimy potrzebną robotę rozkminiając ,że tak to ujmę niektóre legendy , mity, bajki ...
** Szanowny Jarząbku wykończ frazę proszę z tą symulacją podobieństwa Kogoś(Ciebie dziś?) do tego człowieka jednego z grupy stojacej przy Tr20 -106 po zakończonej naprawie -bo MD Lu dotrzymał słowa i jak wspomniał ,ze ma zdjecie współczesne ostatniego tendra od perszinga to znalazł i opublikował ...- Ty jak na razie taką postawą zignorowałeś zainteresowanych w tym mnie ...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
W tej chwili nie mam już nic do dodania. Ale Tobie dodam, że ani Brześć ani Terespol nie podlegały pod dyrekcję lubelską. Do 1939 roku Brześć należał do DOKP Wilno a po wyzwoleniu Terespol to DOKP Warszawa.

Odpowiając na Twój zarzut - nie zignorowałem ale doczekałem się tylko dwóch odpowiedzi jednej w zasadzie potwierdzającej a drugiej zresztą Twojej w zasadzie negującej. Tak, że ten mój trop uznałem za błędny i nie ciągnąłem go dalej. A zdjęcia tendra nie zrobiłem tak, że nie mam czego wstawiać.

Ale zasugerowałeś ciekawą rzecz - może to jest okres międzywojenny. Właśnie w tym okresie /znam conajmniej dwa zdjęcia/na terenie DOKP Warszawa dokonywano prób obciążeń mostów dwoma parowozami serii Tr20 - zwróconymi do siebie przodem. Może faktycznie trzeba szukać gdzie indziej......
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- nie było ważne skąd wzięli lokomotywy do prób obciążeniowych - do diabła z tym czy to ta czy tamta dyrekcja - najważniejsze było ,że były , żeby po tej zagładzie przywrócić normalne życie a liczył się czas ,- wówczas kolej to jedyny środek lokomocji , póżniej na drugim miejscu koń żywy i ludzkie nogi jako trzeci środek transportu i życia - automobile aeroplany to nie u nas , -wtedy trochę może jeszcze drogi wodne śródlądowe a więc :tratwy, łodzie, krypy,czółna ,barki - bo mam na myśli głębię lądu z jej problemami natury ludzkiej a nie nadmorskie sytuacje, porty i statki daleko morskie
- wykończ zatem dwie frazy proszę ...
1. gdzie to wg Ciebie?
2. kto to w tej Twojej symulacji?
dziękuję
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
- wykończ zatem dwie frazy proszę ...
Bardzo chciałbym ale nie potrafię....
Trzy zdjęcia ze zwalonymi przęsłami przedstawiają most na Pilicy w Warce. Czwarte - z Tr20 - napisałem wyżej/ w jednym czasie pisaliśmy/. Spróbuję poszukać w/g tego co zasugerowałeś - okres po I wojnie.
2. kto to w tej Twojej symulacji
Nie wiem - majster, naczelnik? Nie wiem. Drugą postać wyciąłem ze zdjęcia, którego nie mogę opublikować. Myślałem, że to ta sama osoba i wtedy byłaby łatwiejsza identyfikacja miejsca . I tyle. Mam nadzieję, że te wyjaśnienia rozwieją Twoje wątpliwośći.

Po chwili:

Przedwojenny Tr20-49 był w DOKP Warszawa.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Bardzo chciałbym ale nie potrafię....


. Drugą postać wyciąłem ze zdjęcia, którego nie mogę opublikować. Myślałem, że to ta sama osoba i wtedy byłaby łatwiejsza identyfikacja miejsca . I tyle. Mam nadzieję, że te wyjaśnienia rozwieją Twoje wątpliwośći.
-
zdjęcia nie możesz opublikować ?- a wizerunek człowieka opublikowałeś! - jak tak argumentujesz to komplikujesz i rozjuszasz a nie rozwiewasz wątpliwości..
napisz proszę gdzie to zdjęcie z wizerunkiem zostało zrobione chociaż jak nie możesz jakiegoś tego zdjęcia opublikować choćby na PW
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Za wizerunek człowieka najprawdopodobniej właściciel zdjęcia się nie pogniewa. A zdjęcie też niewiem dokładnie gdzie jest zrobione. Skoro nie mogłeś stwierdzić czy to ta sama osoba to dalsza część rozważań była bezprzedmiotowa. I nie ignorancja ale brak podstaw do dalszych poszukiwań. I bardzo proszę - nie wyskakuj z pretensjami.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- oczywiście Kolego Jarząbku przepraszam za swoją zuchwałość w domaganiu się kontynuacji Twojej kwestii tamtego wątku ,
- -na moment jeszcze powrócę do kwestii tego wiaduktu z parowozami Tr20 ,a więc miejsce jest ustalone ,ale nie daje mi spokoju charakter tej linii , którą określiłem jako dwutorowa , po prostu nasunęła mi się wątpliwość po przez sugestię Kolegi Jarząbka ,że drugi tor mógł być po prostu dobudowany na tej przeprawie ,żeby udrożnić szlak wtedy jedyny w tej okolicy tak mega strategiczny , nie wiem czy ta linia w międzywojniu była dwutorowa czy jedno , ale na zdjęciu pocztówce z niemieckim opisem (wklejona wyżej) widać zwalone przęsła tylko jednego przejścia , widać zza tych zwalonych przęseł jadący pociąg ale niestety bez szczegółów konstrukcji ( nie widać po drugiej stronie filarów betonowych , kamiennych , ceglanych)- zmierzam do tego teraz- co TO zatem jest na tym zdjęciu po lewej stronie
na czym opiera się tymczasowe przęsło po ,którym przejeżdżają lokomotywy - filar stały ,który nie został wysadzony w powietrze drugiego jednak przejścia ? - widać na tej budowli zacieki co sugeruje ,że może być to właśnie filar , bryła "tego czegoś" sprawia wrażenie stałego właśnie betonowego (?)elementu osobnej (drugiej) części tego mostu...? hmm
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Oj, nie. Nie tak. Może spróbuję to uporządkować. Wycofuję cześć moich wczesniejszych przypuszczeń. Od początku ....
1 - Zdjęcie / zdjęcia/ mostu a właściwie dwóch mostów obok siebie z dwoma par. Tr20 /jeden z nich ma nr 49/ to jest moim zdaniem /po Twojej sugestii Hoarcie/ sytuacja z okresu międzywojennego. Chyba widzę /a może chce widzieć/ na powiększeniu tabliczki orła z koroną. I tego miejsca szukamy - wiemy, że to linia dwutorowa, z dwoma obok siebie mostami /po jednym torze na moście/na terenie DOKP. W tej chwili przychodzą mi do głowy dwa miejsca na linii Warszawa-Białystok. Małkinia most na Bugu lub Łapy most na Narwi. Muszę poszukać ale w tej chwili nie mam możliwości - może wieczorem się uda.
2. Zdjęcia, które dołączyłem do poprzedniej układanki /1,2,3/ to most na Pilicy pomiędzy Warką a Grabowem. I nimi już się w tej chwili nie zajmujmy. To zupełnie inna sprawa, zarówno terytorialna jak i czasowa.
Pozdrawiam i przepraszam za zagmatwanie ..... ale chciałem chyba za szybko to ustalić. :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Znalazłem opis odbudowy mostu na Bugu pod Małkinią, wkrótce po odzyskaniu niepodległości. Niestety nie jest ilustrowany zdjęciami. Ale może ten opis coś pomoże w identyfikacji.
Mał-1.jpg
Mał-2.jpg
Mał-3.jpg
Mał-4.jpg
Mał-5.jpg
Mał-6.jpg
Mał-7.jpg
Mał-8.jpg
Mał-9.jpg
Mał-10.jpg


I jest jedno zdjęcie mostu małkińskiego po odbudowie. To jest jedna nitka mostu. Nie wiemy jak wyglądała druga. Dziś przez Bug w Małkini jest tylko jeden tor jak dobrze pamiętam
Małkinia-Most.jpg



I powrót do parowozów, parowozów serii Tr20. Dwa zdjęcia przedstawiające próby obciążenia na mostach na terenie DOKP Warszawa.

Tr20-Krzna.jpg
Tr20-Skierniewka.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Bardzo chciałbym jednoznacznie ustalić gdzie to było. Ten most terespolski niby pasuje .... ale wydaje mi się Hoarcie, że lepiej by pasowało do tamtych zdjęć z Tr20 gdyby zdjęcie odwrócić. Byłoby tak:
MostBug_zps432a21b8.jpg


Parowozy stoją na prowizorycznym moście - belka dwuteownikowa. Zachowane przęsło na drugim torze opiera się na filarze tylko - na zdjęciu z Tr20 ten filar stoi na lądzie a tu jest w wodzie. Mam jeszcze wątpliwości.
Pozdrawiam.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
wcześniej podałem adres strony , teraz fotografie + opisy:
1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


pozdrawiam również
Jarząbku twoje tropy też były "mocne"- przejścia w Małkini na Bugu i na Narwi w Uhowie o takim samym charakterze a wiec dwa jednotorowe mostu obok siebie ze sporym odstępem ale niestety nie ma śladu ich starych konstrukcji , jedynie jest zdjęcie z Małkini z otwarcia w 1927 roku -ale już z nową inną konstrukcją kratownicową jest foto w NAC-u z otwarcia tego przejścia i proszę się uważnie przyjrzeć pewnemu szczegółowi (w opcji powiększ) - szczegółowi taborowemu - jest on minimalnie widoczny ale jest! wytrawne oko Jastrzębia na pewno wypatrzy co to takiego ,
- a tak w ogóle to dowiedziałem się być może nie tylko ja zainteresowany o firmie Rudzki i Spółka ,która to okazuje się ,że była potentatem w budowie przede wszystkim mostów kolejowych i to gdzie !! i na jakich rzekach !!- coś niesamowitego!!
- Jarząbku dzięki temu drążeniu tematu Ty ujawniłeś dwa arcy ciekawe zdjęcia plus oczywiście fotokopie tekstów o odbudowywanym moście kolejowym , dwie fotki z Teerkami20 jako balasty w tym unikat rarytasowy numer jeden na jednym zdjęciu dwa różne bauarty tych maszyn , natomiast te dwie razem w kierunku na Skierniewice to chyba te już znane nam z tego tematu w tym wątku Kolegi MD Lu..
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
No to moje gratulacje Hoarcie. Aby rozwiązać tą zagadkę musieliśmy przejechać prawie przez cały kraj - od Wrocławia aż do obecnej granicy. :) Ale przyznam szczerze, że jeszcze przez dobrych kilka chwil gapiłem się na te zdjęcia i coś mi nie pasowało.:( Aż w końcu zobaczyłem coś takiego - i wszystko stało się jasne. Most tymczasowy został zbudowany pomiędzy dwoma zrujnowanymi mostami stałymi. Pierwszy raz uczynili to pionierzy niemieccy w 1915 r a następnie nasi już po odzyskaniu niepodległości.
Szanowni Koledzy - kapelusze z głów przed Hoartem.
Terespol.JPG
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
nie tak Kolego Jarząbku ! - nie przed hoartem tylko przed Tobą Kolego Jarząbku - a dlaczego?- to niech Ty sobie i inni w czapkach i bez czapek odpowiedzą , -ja czasami w czapce czasami bez już sobie odpowiedziałem przed kim zdjąłem jak miałem na głowie - geneza tego tematu w tym wątku MD Lu jest też niezła - zaczął pierwszy Kolega Piaskowy , póżniej Kolega Robert , który to odkrył wątek "wrocławski" w którym pisali nieprzekonani co do tego tropu wrocławskiego moi "ziomale " jak ich nazwał Kolega Jarząbek ..i na koniec włączył się w to Kolega Jarząbek ...od którego i dzięki któremu i tak dalej i tak dalej ...
* też tuż przed tymi foto odkryciami po analizie fotki Roberta i Piaskowego z dwoma Tr20 na próbie obciążenia wydedukowałem ,że te tory są jeszcze gdzie indziej ułożone widać to po innym usytuowaniu prowizorycznych filarów drewnianych względem stałych widocznych kamiennych - no i na koniec jako kropki pod wykrzykn!kam!- to znakomite zdjęcie znalezione i wklejone przez Kolegę Jarząbka
 

Podobne wątki