• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
Po raz kolejny proszę o niepodawanie linków do trwających aukcji portretów polskich parowozów. Z tego najbardziej cieszy się Trotskee (wystawiający) oraz Pay Pal. Mają darmową reklamę. Zapewniam, że zasobni w EURO-kasę zagraniczni zbieracze czytają polskie fora. No chyba, że Kolega tcy dorzuci mi się do zakupu.. To jak, podać na PW numer mojego konta?
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
Bez przesady. Kolega MD Lu pisał, że szuka zdjęć, więc mu pomagam.
Przesady? Sprawa ma się tak: jeśli kupię ten slajd za 2 funty, MD Lu ma szansę na skan w porządnej rozdzielczości. Jeśli za 50- nie zobaczy go nigdy. Tyle będzie z tej formy pomocy. Dla pełnego zrozumienia- następnym razem wyślij mu linka na PW. Mnie nie musisz, sam monitoruję ebaya, podobnie jak kasiaści kolekcjonerzy z .de. Wiem co piszę, po reklamie slajdu z TKr55-1na forum jego cena znacznie wzrosła. I nie był to jedyny przypadek.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- ha ! Kolega Piaskowy kiedyś na sąsiednim wątku ( "Stalowe piękno drugiej epoki") wkleił inne ujęcie tej okazuje się sekwencji z próby obciążenia mostu przy pomocy dwóch perszingów pierwszego bauartu
i dużo wskazuje na to ,że to most kolejowy po między Popowicami a Osobowicami we W,który dziś jest demontowany i cięty na złom !!-w ramach modernizacyjnych robót tego szlaku- -hmm...
- te ujęcia są od strony w takim razie Osobowic , - w roku 1946 wg tabeli w artykule Roszaka w "Śk"1/2009 "Parowozy serii Tr20 na PKP (b)" we Wrocławiu na stanie były dwa Tr20 , zdjęcie jest z 1947 a zatem to może właśnie te dwa perszingi wrocławskie uwiecznione na tych zdjęciach..
- i wreszcie jest fotografia przedstawiająca tył tendra Tr20 (foto pierwsze od góry)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Wiem, że chciałbyś aby to był most we Wrocławiu. Ale to nie Odra a Wisła i nie Wrocław a Sandomierz.
Zresztą .... Twoim Ziomkom, którzy zamieścili to zdjęcie też to na Wrocław nie wygląda. :(
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
-most sandomierski ma jeden szlak a tu widać zwłaszcza na górnym zdjęciu (z kratownicą ) ,że są dwa szlaki , - a skąd wiesz zatem , ponad to w takim bądż razie Szanowny Kolego Jarząbku ,że to sandomierski most?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- jeszcze raz -Kolego Jarząbku -ile szlaków jest w przejściu przez jakąś rzekę na zdjęciu ( z widoczną kratownicą) ? -wklejonym przez Kolegę Roberta i póżniej przez Kolegę Piaskowego- proszę odpowiedz wpierw na to pytanie
-poza tym nie pisz, że Kolega Piaskowy podał numer kolejowy "49", -Kolega Piaskowy napisał w innym wątku tylko ,że to parowozy Tr20
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0


zaznaczam ,że dociekam , a nic nie twierdzę - otóż przyjmując ,ze to ten most na tej rzece w tym mieście z parowozami - to to zdjęcie te zdjęcia mogłyby być zrobione od strony nie jak wcześniej napisałem ,że od strony Osobowic , tylko od strony Popowic od portu z nabrzeża lub bezpośrednio z zamarzniętej rzeki - opieram swój domysł po usytuowaniu izbic drewnianych ochraniających tymczasowe filary właśnie od strony kierunku nurtu "do nas" rzeki i starej rzeki, te izbice są mizerne nie to co w Sandomierzu ,ponieważ rzeka w mieście , jej lód w tym miejscu po przez bliskie śluzy nie ma możliwości impetu tak jak to jest w przypadku dużej rzeki w Sandomierzu gdzie nie ma śluz i kra , lód w takiej masie i o takiej sile zmiażdżyłyby te chuchra ,które widać na fotkach Roberta i Piaskowego i teraz to przęsło kratownicowe , które widać na zdjęciach Kolegów Roberta i Piaskowego to mogłoby być to właśnie lewe..
Mariuszu poproszę Ciebie jeśli można i "da się" o maksymalnie wyrażne zbliżenie na budkę parowozu na jej numer kolejowy - dziękuję
* fotki z http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?rowstart=99 http://www.bikestats.pl/rowerzysta/Kuba7033
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
- jeszcze raz -Kolego Jarząbku -ile szlaków jest w przejściu przez jakąś rzekę na zdjęciu ( z widoczną kratownicą) ? -wklejonym przez Kolegę Roberta i póżniej przez Kolegę Piaskowego- proszę odpowiedz wpierw na to pytanie
Odpowiadam na to pytanie: Jest jeden szlak. Zwróć uwagę na wolne miejsca na filarach. Zarówno na tych wcześniejszych zdjęciach jak i na tym co wkleiłem wczoraj.
-
-poza tym nie pisz, że Kolega Piaskowy podał numer kolejowy "49", -Kolega Piaskowy napisał w innym wątku tylko ,że to parowozy Tr20
Czyli musiałem sam rozczytać ze zmniejszonego zdjęcia. Teraz jak masz powiększenie chyba sam to potwiedzisz.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
- dziękuję Mariuszu! - numer "49" jest ewidentny na zdjęciu szarym i jak twierdzisz Jarząbku jest z MD Lublin , więc czy mógłby znależć się ten parowóz sześćset kilometrów na zachód od swojej macierzystej jednostki ?- i robić za balast na prowizorycznym moście w roku 1947 ? - -myślę ,że jest to prawdopodobne , ponieważ mógł być na przykład po na prawie w Oleśnicy , jeszcze w archiwum zakładowym w Oleśnicy w latach 80 -tych miałem w swoich rękach plany Tr20 z pieczątką Troyla - więc obecność tych maszyn jest uzasadniona we W ,zresztą Roszak skądś musiał wziąć wiedzę , jak napisał ,że w 1946 na stanie we W były dwie a w roku 1949 jedna taka maszyna, natomiast na zdjęciu pożółkłym nie jest to takie wyrażne i tym samym ewidentne , majaczy coś w rodzaju "29" piszę cały czas o numeracji z budki . ..ale to tyle na razie na temat obecności perszingów we W , natomiast wracamy do mostu, więc na pewno w Sandomierzu jest i było jedno szlakowe przejście przez Wisłę JARZĄBKU SZEŚCIOPRZĘSŁOWE na zdjęciu , które wkleiłeś raczej wydaje się ,że jest to jakiś most trój przęsłowy - podaj z łaski swojej żródło tej fotki, a na zdjęciach z Tr20 ( z fragmentem przęsła kratownicowego) wyrażnie widać dwa filary betonowe osobne w położeniu "obok siebie" dwóch szlaków dokładnie tak jak jest to nad rzeką w mieście , po między filarami jest spora przerwa jest tak na starych fotkach i jest tak do dziś tam -ALE teraz pojawił się inny problem ..
cdn
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
i jak twierdzisz Jarząbku jest z MD Lublin
Z DOKP Lublin.
podaj z łaski swojej żródło tej fotki,
Fotka tak podpisana - Sandomierz była,na którymś portalu aukcyjnym. Ale inna rzecz mi przyszła do głowy. Ta fotka moim zdaniem przedstawia odbudowę mostu przez Niemców, natomiast fotki z Tr20 przedstawiają odbudowę przez PKP po wyzwoleniu. Stąd te różnice.
 

Podobne wątki