Większość danych, które podałeś Karolu-101 się zgadza. Podejżewam, że obaj znamy te same kontrolki pracy parowozów, które kiedyś były do wglądu w WDOKP. Śmiem jednak stwierdzić, iż błędem jest sztywne trzymanie się zapisów tam zawartych. Stwiedzenie "formalnie" jest tu słowem kluczem. Pod koniec lat osiemdziesiątych, już mało kto zawracał sobie głowę, codziennym i (przede wszystkim) rzetelnym zapisywaniem tego, co faktycznie działo się z parowozami. Stwierdzenie, że coś się skończyło jesienią '89- jest dużym nadużyciem. W '94 lub '95, w Chełmie cięte mogły być jakieś Ty2. Ale w tym czasie Ty2-414 z Rozwadowa, robiła jeszcze za grzejkę w nasycalni podkładów w Lipie. W 1993, ani w 2003 roku, w Werbkowicach nie widziałem jakiejkolwiek Ty2. Będąc jednak na swoim terenie i chcąc zamknąć temat tendrów z Ruskich Piasków, napiszę tyle, że w papierach, którymi dysponuję, natrafiłem tylko na to:
Zobacz załącznik 105023