• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

OP
OP
M

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
W 1974 roku, to Lublin mógł być ODT. A co chodzi o TKt1-29, to ciekawa sprawa. Ja zeskanowałem oryginał, więc pomyłka musiała wystąpić na innym szczeblu.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Właśnie przychodzi mi do głowy coś takiego - może TKt1-29 to 2KF-59? - Niestety nie mam pełnego rej. a nr 2KF-59 jest pusty :(
 
OP
OP
M

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Nie jest to wykluczone- ale czy ktoś ma kompletne wykazy na ten temat? Wątpię. Wiele razy pisałem o bałaganie w ewidencji czegokolwiek na PKP. Błędy mogły powstawać już na etapie przepisywania dokumentów i na umiejętnościach pisarsko- czytelniczych ówczesnych urzędników. Analfabetyzm nie zniknął zaraz po wojnie.
 

karol-101

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Większość danych, które podałeś Karolu-101 się zgadza. Podejżewam, że obaj znamy te same kontrolki pracy parowozów, które kiedyś były do wglądu w WDOKP. Śmiem jednak stwierdzić, iż błędem jest sztywne trzymanie się zapisów tam zawartych. Stwiedzenie "formalnie" jest tu słowem kluczem. Pod koniec lat osiemdziesiątych, już mało kto zawracał sobie głowę, codziennym i (przede wszystkim) rzetelnym zapisywaniem tego, co faktycznie działo się z parowozami. Stwierdzenie, że coś się skończyło jesienią '89- jest dużym nadużyciem. W '94 lub '95, w Chełmie cięte mogły być jakieś Ty2. Ale w tym czasie Ty2-414 z Rozwadowa, robiła jeszcze za grzejkę w nasycalni podkładów w Lipie. W 1993, ani w 2003 roku, w Werbkowicach nie widziałem jakiejkolwiek Ty2. Będąc jednak na swoim terenie i chcąc zamknąć temat tendrów z Ruskich Piasków, napiszę tyle, że w papierach, którymi dysponuję, natrafiłem tylko na to:

Zobacz załącznik 105023
Korzystałem z kontrolki, która leży w Izbie Pamięci w lokomotywowni Chełm. :) Tam jest wszystko o danych parowozach, do samego końca jest podawana miesięczna liczba kilometrów, ewentualnie status (grzejka, oczekuje napr. gł itd.), są również parowozy delegowane z innych MD, których do ewidencji głównej MD Chełm nie wpisywano. Problem w tym, że po ostatecznym zakończeniu pracy manewrowej przez ostatni Ty2 zaprzestano prowadzenia kontrolki pracy parowozów. I dzięki temu dokładnie nie wiadomo kiedy fizycznie zlikwidowano ostatnie chełmskie parowozy, pytałem pracowników i nawet oni nie pamiętają dokładnie, do kiedy pracowała w Chełmie Ty2 w roli grzejki. Postawiłem tezę, że do 1997 r. czyli do końca pracy starej hali wachlarzowej.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
-Dziękuję Mariuszu !
więc widać jakąś dziwną sytuację z tą "91" na zbliżeniu - coś zamalowane , namalowane - dwa wytłumaczenia wchodzą w grę - pierwsze to pomyłka a druga ,że specjalnie zrobiony wyjątek dla sesji fotograficznej ??- z jakiś tylko wiadomych względów osób dokumentujących - dziwne jest to ,że nr "81" jest po prawej stronie belki i nr "97" , natomiast nr "92" jest po lewej czyli tak jak być powinno - ale dlaczego ten numer pobieżnie ktoś w fabryce namalował po stronie numeracji parzystej ??
zagadki ,znaki zapytania i tak dalej...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- pomyłkę wykluczyłbym , -zaważył myślę wzgląd odseparowania z takiego samego miejsca ( malowania numeracji inwentarzowej) dwóch podobnie "brzmiących" numerów dwucyfrowych podczas robienia dokumentacji (kilkadziesiąt zdjęć numeru "81" I "91") w wytwórni , -a maszyny te dokładnie różniły się tylko układem zasilania kotła w wodę
- numery "92" i "97" były sfotografowane tuż przed konwojem , to zupełnie inna sesja -
- na zdjęciu belki widać wcześniejszy biały prostokąt namalowany pod wymiar nazwy serii ,na który następnie przyczepiono sylwety cyfr(91) po czym niestarannie zaciaprano resztę niepotrzebnego białego tła i gotowe..- na belce czołowej numeru "81" jest to wykonane starannie - może wykonujący tę czynność pracownik przy numerze "91" był poganiany :sleep:..zabrakło mu farby ..albo tuż przed fajrantem itd
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.016 531 30
Nie czuję się tu kompetentny, ale te oznaczenia wydają mi się nienaturalne. Czy to przypadkiem nie retusz? Te cyfry są jakieś nienaturalnie wyraźne i ostre. Ale może się mylę...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
-tak to wygląda na po kielichu ..:confused: - Kolego Andrzeju tu ta wyrazistość (nienaturalność) jest okej niestety to nie retusz ..
-natomiast jeszcze wrócę do tendrów z Ruskich Piasków,-otóż w wyniku ostatniego zakłopotania związanego z trudnością w ustaleniu jakie, które to dwie unrry były dawczyniami tendrów do Ruskich Piasków , -takie coś skojarzyłem
cyt. z tej stronki http://www.alwernia.com.pl/alchemik/archiwum/2007/05/kotlownia.htm " ...-Kotłownia na osiedlu Chemików w Alwerni, Kotłownia na osiedlu Chemików w Alwerni, która przez 35 lat ogrzewała osiedle mieszkaniowe, przechodzi na zasłużony odpoczynek. 24 kwietnia 2007 r. ...
- W pierwszych latach istnienia kotłownia była wyposażona w kotły żeliwne...( z dat wynika ,że powstała ta kotłownia w 1979 i na te "pierwsze lata"- niech się złożą trzy lata dajmy na to ,że to powiedzmy 1982 rok
-Pierwsze dwa kotły sprowadzono ze „skansenu” parowozów w Przemyślu ... "
- a więc mamy ,że na początku lat 80 sprowadzono dwa kotły od unrr , które kilka lat stały jako wycofane z ruchu w Przemyślu - mogły pojechać już jako tylko kotły do Alwerni -ale dwa tendry od tych (?) unrr mogły odjechać jeszcze w latach siedemdziesiątych wia Zwierzyniec do Ruskich Piasków- zaznaczam ,że to tylko lużna zabawa kojarzenia jak na razie zgadzających się elementów w historii o dwóch tendrach z Ruskich Piasków w istnieniu historii prawie sześciuset lokomotyw seriiTr201/203 na PKP
...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
w Przeworsku niedaleko Przemyśla tylko w roku 1975 skreślono 8 sztuk Tr203, - i być może abstrakcyjnie te dwa tendry z Ruskich Piasków jak i te kotły w tej kotłowni w Alwerni były od którejś z maszyn Tr203- 116, 155,157,202,241,266,336,386,
-Tr203-150 dnia 12.7.72 zakończył pracę na PKP w DOKP Kraków
- poza tym rotacja tendrów w przypadku Tr203/201 to już kosmos
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
W czasie kręcenia filmu Człowiek na torze operator siedział na przykreconym wsporniku- krzesełku. Na jakim parowozie to kręcono ?
Człowiek na torze krecenie filmu..png
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- na trumanie i to kręcenie było do filmu "Kolejarskie słowo" Munka ,-o kręceniu "Człowiek na torze" jest trochę zdjęć na stronie Filmoteki Narodowej http://fototeka.fn.org.pl/strona/baza-filmow/film/263/cz-owiek-na-torze.html
* Generale a skąd to zdjęcie ?
- o kręceniu dokumentu też przez Munka pt."Kolejarskie słowo" -to jest pierwsze zdjęcie , które można zobaczyć - może jest gdzieś więcej i jeszcze więcej...-to by był -jest dopiero dokument-UUCHHH !!
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
.. na zdjęciu wklejonym przez GENERAŁA wodzidło suwaka jest w maksymalnym położeniu "jazda do tyłu"- hmm...? ...- proszę cofnąć ...-kręcimy ujęcie jeszcze raz! ( - proszę -jazda do przodu pełną parą !!)...-
:cool:
 

Podobne wątki