• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Mam jeszcze pytanie dotyczące stacjonowania parowozów Pt47 w parowozowni Łódź Kaliska i obsługi pociągów planowych przez te maszyny.
O, nie, nie ... Kolego Michale ... aż tak stary to jeszcze nie jestem aby to pamiętać.;) Wiem, natomiast, że pierwsze wyprodukowane parowozy Pt47 znalazły się w Par. Łódź Kaliska. Postępująca szybko elektryfikacja spowodowała, że łódzkie Pt47 odeszły we wczesnych latach pięćdziesiątych do innych MD. Które relacje obsługiwały? ... Przypuszczam, że prowadziły w tym okresie pociągi na wszystkich kierunkach wychodzących z Łodzi ale to tylko moje przypuszczenie, należałoby prześledzić dodatki i plany obsługi trakcyjnej z tamtych lat.
A w latach siedemdziesiątych w Łodzi gościły Pt47 m.in ze Skarżyska i z Bydgoszczy.
Chyba najciekawszym pociągiem w tamtym okresie, prowadzonym Pt47 był sezonowy rel. Łódź Kal. - Ustka przez Kutno, Bydgoszcz, Kościerzynę i Gdynię prowadzony na całej trasie przez bydgoskie Pt47.

Ale zaraz, coś mi się przypomniało. Wiosną 1989 roku przebywałem służbowo w Łodzi. Razem z nieżyjącym już niestety Kolegą i Szefem zarazem w wolnym czasie znaleźliśmy się na peronach Kaliskiej. Za chwileczkę wtoczył się majestatycznie Pt47-1 z dwoma tendrami! Z tym, z którym stoi obecnie i z tym, z którym jeździł do czasu remontu. Po przywitaniu się z Drużyną zostaliśmy zaproszeni na krótką przejażdżkę ze stacji do MD Łódź Kaliska.
Z tamtego dnia pozostała mi taka "mała" pamiątka.
Wracając spacerkiem Aleją Włókniarzy w pewnym momencie zobaczyłem leżący na jezdni spory metalowy przedmiot, wtedy królowały maluchy i najechanie na coś takiego mogło się źle skończyć. Wszedłem na jezdnię aby sprzątnąć to draństwo i wtedy zobaczyłem, że jest to spory odważnik z odlanym napisem Сормово.
Oczywiście odważnik przyjechał ze mną do domu ... wszak wiadomo było, że uboczną produkcję Fabryki Odważników w Sormowie stanowiły ... parowozy.;)
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.480 7 0
Pt47-1 zapamiętałem z okien pociągu relacji Łódź Kaliska (a właściwie Sieradz)-Łowicz Główny. Po latach dzięki archiwalnym materiałom filmowym, które niedawno ukazały się, mogę podziwiać go na nowo. W węźle łódzkim, za moich czasów szkolnych, parę reprezentowały już wyłącznie Ty2. Kilka razy w tygodniu widywałęm między posterunkiem odgałęźnym Retkinia, a przesypownią kruszywa skład towarowy prowadzony przez Ty2, jadący w kierunku stacji Lublinek (a zapewne znacznie dalej).
Faktycznie, może ten wątek lepiej kontynuować w dziale wskazanym wcześniej przez p. Andrzeja. Dziękuję Kolegom za tyle cennych informacji.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Jeszcze wracając do relacji obsługiwanych par. Pt47 w latach siedemdziesiątych to należy pamiętać o poniższych ... ale to i tak nie wszystkie:
- Stargard - Chojnice,
- Stargard - Piła,
- Stargard - Słupsk,
- Szczecin - Świnoujście,
- Ziel. Góra - Kostrzyn,
- Lublin - Siedlce,
- Siedlce - Białystok,
- Siedlce - Ostrołęka,
- Białystok -Ełk,
- Olsztyn - Ełk - trzy trasy p. Kętrzyn, p. Mrągowo, p. Szczytno.
- Lublin - Dorohusk,
- pociągi osobowe w rejonie Żagania i Żar.
- Skarżysko - Dębica,
- Skarżysko - Koluszki.
Jednym z ciekawszych pociągów w tamtym okresie prowadzonym Pt47 z MD Szczecin Gł. na odc. Poznań Gł. - Szczecin Gł. - Poznań Gł. był pociąg z ówczesnym numerem 18207/81208 "Pocztowy". Później obsługę tego pociągu przejęły szczecińskie SP45 a po elektryfikacji nowiutkie ET22 z MD Szczecin Gł.
Chyba wystarczy... ;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.804 112 11
Na Dolnym Slasku oprocz wspomnianej przez Pana Andrzeja relacji Klodzko-Kedzierzyn Kozle, klodzkie Petuchy ciagnely takze pospieszne do Walbrzycha. Raz wyjezdzajac z Wroclawia, zobaczylem Pt47 ciagnaca lokalny ze strony Sobotki. Sugerowalo by to relacje Jaworzyna Slaska-Wroclaw Glowny, co w wiekszosci bylo obslugiwane przez TKt48.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Raz wyjezdzajac z Wroclawia, zobaczylem Pt47 ciagnaca lokalny ze strony Sobotki...
To była planowa obsługa na tej linii ... przynajmniej tego konkretnego pociągu, którym kiedyś miałem okazję podróżować a prowadzony był przez kłodzką Pt47-112.
Był to pociąg 66219/66220/66219 w relacji Wrocław Gł - Międzylesie ... tak, tak! Otóż trasa tego pociągu biegła przez Sobótkę, Świdnicę Kraszowice, Jugowice, Jedlinę Zdrój i Kłodzko.
Przy okazji - pociągi na trasie Legnica - Kamieniec też były prowadzone przez kłodzkie Pt47, kiedyś też miałem przyjemność jechania tą trasą a lokomotywą prowadzącą była Pt47-78.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.804 112 11
To była planowa obsługa na tej linii ... przynajmniej tego konkretnego pociągu, którym kiedyś miałem okazję podróżować a prowadzony był przez kłodzką Pt47-112.
Był to pociąg 66219/66220/66219 w relacji Wrocław Gł - Międzylesie ... tak, tak! Otóż trasa tego pociągu biegła przez Sobótkę, Świdnicę Kraszowice, Jugowice, Jedlinę Zdrój i Kłodzko.
To dopiero musiala byc podroz! Chyba "zaliczylo" sie po drodze wszystkie podstawowe serie lokomotyw na Dolnym Slasku. Pamietam ze Petucha byla cala zielona, wtedy juz rozpoznawalem parowozy, ale o numery inwentarzowe jeszcze sie nie martwilem. Czy Kolega pamieta ktory to rok?
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.333 34 2
Zapytuję Kolegów o relacje pociągów pospiesznych lub osobowych, prowadzonych parowozami serii Pt47 na przełomie lat 70/80 i w połowie lat 80tych.
Michał, a zdjęcia mogą być? ;)

Pt47-48 | Poznań? | 1978
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-48 1978.jpg


Pt47-48 | Paczków | 1978
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-48 Paczków 1978.JPG


Pt47-57 | Sokołów | 1974
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-57 Sokolow 1974.jpg


Pt47-76 | Chojnice | 1986
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-76 Chojnice 1986.jpg


Pt47-90 | 1983
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-90 1983.jpg


Pt47-118 | Otmuchów | 1978
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-118 Otmuchów 1978.jpg


Pt47-133 | Poznań - Szczecin | 1976
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-133 Poznań - Szczecin 76.jpg


Pt47-16 w Szczecinie :)
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Pt47-16 Szczecin.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Pt47-48 | Paczków | 1978
Pt47-118 | Otmuchów | 1978
No właśnie ... coś mi to nie pasowało. Zrobiłem takie małe porównanko, na którym widać, że jest to ten sam parowóz! I jest to Pt47-118 - charakterystycznie pomalowana drabinka i wygięty do góry pomost. I wszystkie inne detale (przynajmniej dla mnie) zgadzają się. A Pt47-48 w tym czasie stacjonował w MD Lublin i tam też skończył swoją pracę jako kocioł stały.

Pt47-118-Składanka.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Zdjęcia OKl27 znalezione w sieci ...
... a dokładnie na stronie: http://www.eisenbahnstiftung.de/. Szkoda tylko, że zostały wstawione same zdjęcia bez opisów. Na tej stronie wszystkie zdjęcia są dokładnie opisane z podaniem daty, miejsca i w większości serii i numeru pojazdu trakcyjnego. A tak to wyszła taka kolorowanka dla maluszków. Szkoda. :( Jeżeli coś robimy to przynajmniej starajmy się to zrobić ... z sensem. :)
 

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
100 2 0

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
811 5 0
Macie rację to Kłodzko strona wałbrzyska. Mam kilka klatek zrobionych jedna po drugiej najpierw w Kamieńcu Ząbkowickim , a potem w Kłodzku i stąd ten błąd.
A to poniżej zdjęcie Kłodzko czy Kamieniec ? Pt47-78 i TKt48-67
Pt47-78 TKt48-67  1987 .jpg
 

Podobne wątki