• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 5 0
Ale ta wcześniejsza data przy Pm'ie to coś chyba nie tak.
Raz że masz chyba maszynę do podróży w czasie (tej daty jeszcze nie było), a dwa, to nawet jeśli umiesz podróżować w czasie, to Pm'a stoi w szopie od kilku lat uwięziona i czeka na lepsze czasy - czyli pieniądze na nowe koła i NG.

Ale po malowaniu Pm;y widać, że z ostatniego okresu kiedy była na chodzie.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 7 0
-dla mnie "..bez czasow wspolczesnych " to okres do 31 grudnia 1979 a czasy wspolczesne to od 1 stycznia 1980 roku do dzis
, a wiec czasy niewspolczesne z Torunia Wschodniego mysle ,ze to lata 60/pocz.70 i rarytas zwlaszcza ze ikonografii fotograficznej tego miejsca z tamtych czasow (stacja Torun Wschodni) jak na lekarstwo

fotokopia z http://otoruniu.net/skrzyzowanie-dwu-trakcji/
-hmm? - intrygujace jest to jakim paliwem opalany jest ten Ty4?- jak myslicie?
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Tak mi się spodobało to zdjęcie, że spróbowałem je trochę ulepszyć.
Na moje oko na tendrze są drewniane burty do węgla, ale ręki nie dam sobie za to uciąć...

Toruń Wsch.jpg
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.333 34 2
Na Allegro można spotkać takie rzeczy. :)
Autora brak, opis "jak na skanie 10x15cm współczesna odbitka z oryginalnego negatywu"
Oznaczenia w większości chyba czytelne.

Ot1-10.jpg
Ti16-16.jpg
Ti16-16c.jpg
Tr2-160.jpg
Tr12-61.jpg
Okz32.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 7 0
i ciemną ,a to podobne do pryzmy wegla na wierzchu zbiornika to po prostu wypukly dekiel pokrywy ( chyba typu cysternowego ) do wlewu tej mazi (strona nr 2 tego watku dwie foty Kolegi Piaskowego takich tendrow na ktorych widac takie klapy)
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
425 4 0
hmmm. Tender jak od Ty23 i zejście pomostu do czołownicy po skosie jak w Ty23 , dach długi jak w Ty23. Na Ty4 to mi raczej nie wygląda
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.465 604 30
Nie mam żadnych wątpliwości, że to Ty4, widać typowe dla tych maszyn (jak też dla Ty5) cztery płaskie kołpaki na kotle, w tym dwie piasecznice niemieckiego typu (dwa jasne odblaski). Ty23 ma dwa kołpaki, za to wyższe. Poza tym w Ty23 jest większa różnica wysokości kotła i dachu budki. A tender oczywiście nie jest oryginalny, właśnie takie były stosowane przy opalaniu mazutem. Ty4 też miał skośne zejście pomostu, widoczne po demontażu wiatrownic. Dopiero parowozy wojenne były budowane bez wiatrownic i nie miały tego skosu.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 7 0
hmmm. Tender jak od Ty23 i zejście pomostu do czołownicy po skosie jak w Ty23 , dach długi jak w Ty23. Na Ty4 to mi raczej nie wygląda
-żarty na bok Kolego Masło-tender to 22D23 przerobiony na przewoz mazutu , do parowozow Ty4 byly dopinane rowniez takie wlasnie tendry, zejscie z pomostu/pomostow bocznych kotla po skosie wystepuje w Ty4 , w Ty23 ich nie ma , w Ty23 od czola jest skos z dwoma schodkami od dymnicy - ale przede wszystkim - zwroc Kolego Masło uwage na kolpaki na walczaku, dlugosci dachow moga byc zblizone natomiast widac jeszcze na tym zdjeciu oryginalne wywietrzniki BR44 umieszczone w dachu i tak dalej , w Toruniu w tym okresie ( lata 60/70) Ty23 nigdy nie pracowaly
 
A

AJ

Gość
Ciekawa rzecz - zakładając że to połowa lat sześćdziesiątych i maszyna z Torunia, to z takim tendrem i mazutem w grę wchodzi chyba tylko jeden numer - Ty4-25. Może potrafiłby ktoś to zweryfikować?
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
5.333 34 2
Ja wiem, że rozmowa o czym innym, ale...
...Ty5 przyjechał na forum. ;)

W zasadzie to Ty5-1
Źr. eBay | Autor mi nieznany
Roku nie zgaduję, nawet w przybliżeniu.
Jednak pokazać warto. :)

POLAND steam locomotive Ty5.1 Original 35mm.JPG


oraz Ty5-46
Informacje analogiczne, jak przy poprzednim zdjęciu.

RUA528c POLAND steam locomotive Ty5-46 Original 35mm.JPG
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.399 32 10
13680214_1070924249628194_5124004362191166764_o.jpg
Z facebook/Stacja Kowary dla niezarejestrowanych link do pełnego rozmiaru
10:35 - odjazd pociągu do Kamiennej Góry.
Tekatka z pierwszego okresu eksploatacji, co było rzadko uwieczniane. Tłoczone na wypukło drzwi dymnicy charakterystyczne dla tego okresu, brak wiatrownic, które tekatki otrzymały trochę póżniej. Pierwszy typ otworu wentylacyjnego w dachu budki maszynisty. Najciekawsze są latarnie sygnałowe na czołownicy, które są podwójne (!) Te pierwsze nie wyglądają na typ fabryczny, może oświetlenie zastępcze ? Przypominają niemieckie lampy. Jeżeli macie jakieś informacje lub ktoś coś wie więcej, zapraszamy, podzielcie się. Razem odkryjemy historię naszej kolei :)
Lata 60-te XX. wieku.
Fotografował: Marek Knychała
Zdjęcie podarował Pan Robert Andrzejewski.
 

Podobne wątki