• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Parowozownia Ostrów Wlkp - kolejne podejście ...

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.504 34 1
.... Wzałączeniu schemat i krótki opis zamierzenia manewrowych Viessmanna raczej nie zdobędę. A szkoda, że producent zrezygnował z jej produkcji
Pozdrawiam.
Te austriackie tarcze manewrowe są bardzo wysokie, natomiast tarcze przerobione z tarcz ostrzegawczych, o czym pisał @stare tory - za niskie. Ale! Mistrz i Nauczyciel @Tomek K ma na swojej stacji przeróbkę taką jak trzeba . Co prawda przeróbka była - jak mówił - uciążliwa ale cieszy oko. Na zdjęciach tarcza ostrzegawcza jednego z naszych Mistrzów i Nauczycieli.
Druga to moja przeróbka z tarczy ostrzegawczej. Dodam jeszcze, że przy sygnalizacji kształtowej wyjazdy z lokomotywowni osłonięte były tarczami zaporowymi, a nie manewrowymi.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
993 83 11
Te austriackie tarcze manewrowe są bardzo wysokie, natomiast tarcze przerobione z tarcz ostrzegawczych, o czym pisał @stare tory - za niskie. Ale! Mistrz i Nauczyciel @Tomek K ma na swojej stacji przeróbkę taką jak trzeba . Co prawda przeróbka była - jak mówił - uciążliwa ale cieszy ok
Troszkę mi się popitoliło:X3:. Tarcza Tomka to przeróbka tarczy zaporowej:). I kto jak kto ale Tomek ma ją ustawioną prawidłowo.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.624 8 0
Te austriackie tarcze manewrowe są bardzo wysokie, natomiast tarcze przerobione z tarcz ostrzegawczych, o czym pisał @stare tory - za niskie. Ale! Mistrz i Nauczyciel @Tomek K ma na swojej stacji przeróbkę taką jak trzeba ...
Są wysokie, ale są akceptowalne ... bo w/g mnie są poprawne ;) (pomijając ażurową tarczę).

Producent modelu Tm (Viessmann) podaje wysokość 51 mm (zapewne to wysokość całkowita), w realu wyjdzie nam 443,7 cm. Ponieważ "walczę" na makiecie ze swoją sygnalizacją, byłem zmuszony "przewalić" szafę by odnaleźć starą pozycję książkową: "Elektromechaniczne urządzenia bezpieczeństwa ruch pociągów" z 1955 roku (zapewne to taka "Biblia" dla osób związanych z utrzymaniem tych urządzeń).
We wspomnianym opracowaniu podano, że występują dwa rodzaje tarcz manewrowych - niska i wysoka. Ta pierwsza ma wysokość 352 cm (od stopki szyny do osi poziomej obrotu tarczy), ta druga 470 cm. Aby być skrupulatnym, powinniśmy do tej wysokości dodać jeszcze połowę wysokości samej tarczy, czyli ok. 63 cm (tarcza o wymiarach 880 x 880 mm).

Jak widzimy, model Tm Viessmanna nie jest wcale za wysoki i chętnie bym go kupił ... :) Tylko nie ma gdzie ...

W załączeniu fotki opracowania aby mi nikt nie zarzucił, że sobie coś wymyśliłem ... :)
Pozdrawiam !
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.624 8 0
Witam.
Dziś krótka relacja z postępujących prac przy elektryce. Wszystko na to wskazuje, że jednak makieta nie zostanie porąbana siekierką ... ;) Pierwszy moduł przejściowy został "zelektryfikowany" i o dziwo - wszystko działa. Zaprojektowany i wykonany przez Szwagra napęd rozjazdu (po drobnych korektach) - również. Na "warsztat" trafiła kolejna skrzynka (druga, przejściowa) i po zakończeniu na niej prac - trafi następna.

Równolegle wykonywany jest pulpit. "Szafa" będzie niewiele mniejsza niż ta montowana na prawdziwej nastawni ... ;) Nadmienię, że ustawienia rozjazdów i przebiegi na pulpicie są podświetlane.
W załączeniu kilka fotek budowanego pulpitu kostkowego.

Pozdrawiam !
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.624 8 0
Witam.
Dzisiaj oprócz zabawy nową "dwójką", miejsce miała "ogródkowa sesja" modułu przejściowego. Skrzynka wróciła od szwagra z wykonaną elektryką i kolejnym etapem prac - było wykonanie/dokończenie "zieleniny" średniej. Polutowałem i zamontowałem kilka wskaźników. Niestety, nie udało się zachować wymaganych przepisami zasad (odległości) ich usytuowania (tu znowu kłania się "zgniły kompromis" ... ;) ) Do całkowitego ukończenia modułu brakuje semafora wjazdowego (już zamówiony) oraz zamontowania zwrotnika.
Teraz skrzynka wróci ponownie do szwagra, bo w trakcie sadzenia (wiercenia otworków pod krzaczory i drzewa) przewierciłem moduł ze sterownikami i płytkami ... ;)

Tradycyjnie dołączam kilka fotek z moich "dokonań" ...

Pozdrawiam.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
Ta nastawnia to okres międzywojenny, Krzysztof, czy masz może możliwość ustawienia dowolnego rodzaju taboru na tym kawałku, który by oddał w pełni klimat czasów "tamtego" Ostrowa Młodzikowskiego, ops! przepraszam ; Wielkopolskiego. I koniecznie w wersji czarnobiałej.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
296 4 0
Wygląda oszałamiająco, zwłaszcza zieleń. Nie obawiasz się, że będzie się ona z czasem sypać?

I dlaczego nie obciąłeś w rozjeździe przyłączy do napędów?
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.624 8 0
Wygląda oszałamiająco, zwłaszcza zieleń. Nie obawiasz się, że będzie się ona z czasem sypać?
I dlaczego nie obciąłeś w rozjeździe przyłączy do napędów?
Dzięki za "dobre słowo" :)

Zapewne, wraz z upływem lat gąbka/posypka opadnie. Dlatego każdy krzaczek/drzewko pryskam matowym lakierem bezbarwnym w nadziei, że trwałość posypki chociaż trochę się wydłuży.
Obawiam się jednak czegoś innego - kurzu który zacznie się na "zieleninie" osadzać. Komosa z której "zielenina" jest zrobiona, jest bardzo delikatna i czyszczenie pędzelkiem do golenia (a "sprzęt" mam zabytkowy z lat 80-tych, jeszcze z okresu zasadniczej służby wojskowej ... ;) ) raczej w rachubę nie wchodzi.

Napędy iglic w rozjazdach będą przycięte do właściwej długości. Na razie się z tym wstrzymuję do czasu zamontowanie zwrotników KLUBY. Są tak filigranowe, że będzie to chyba najtrudniejszy etap wykańczania makiety ... :)
 

Scenika

Aktywny użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
692 7 0
Na razie się z tym wstrzymuję do czasu zamontowanie zwrotników KLUBY. Są tak filigranowe, że będzie to chyba najtrudniejszy etap wykańczania makiety ... :)
Ja także Mam komplet zwrotników na całe Włoszakowice ale mi się do tego nie spieszy
Proszę powiedz - komosę prostowałeś ? Uprawiasz sam czy kupiłeś gotową?
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.624 8 0
... Proszę powiedz - komosę prostowałeś ? Uprawiasz sam czy kupiłeś gotową?
Komosę (te duże krzaczki) przycinam - odcinam od głównego korzenia pojedyncze gałązki. Górną część krzaczka staram się tak uformować, aby można było wykonać z niego drzewko (pień tego niby drzewka maluję PACTRĄ). Potem kąpiel w rozrzedzonym wodą i płynem do zmywania VIKOL-u i kolejna "kąpiel" w posypce.
Nie staram się prostować gałązek komosy - jest tak delikatna i krucha, że by się połamała. Jak już wszystko wyschnie, w miejscu osadzenia planowanych krzaczków nawiercam niewielki otwór i "upycham" w nim po kilka pojedynczych gałązek z zamoczonymi w gęstym Vicolu końcówkami.

Komosę otrzymałem gratis od naszego Kolegi z Forum - @Zbyszek. Sam nie uprawiam, znając swoje "umiejętności" ogrodnicze - nic by nie urosło ... ;)
 

Podobne wątki