• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.271 28 2

Nie wiem, czy to dobry temat, ale dla jednego filmu nie warto go zakładać. Dla mnie to jeden z bardziej szokujących i zarazem niesamowitych materiałów, jakie ostatnio zobaczyłem! Same ujęcia wspinaczki pociągu w początku materiału wspaniałe! Ale to, co wyczynia ten koleszka w tunelach... No i zaskakujące jest to, że lokomotywa pracująca na popychu jest otwarta! Zobaczyłem całość na tv z otwartymi ustami... Polecam!
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Mi się wydaje, czy w USA nie stosuje się żadnej ochrony przed stoczeniem się taboru na szlak. Żadnych żeberek, wykolejnic, "catchaway turnouts", nic. Niech się ktoś zaznajomiony z tematem wypowie.
Stosuje się jak najbardziej, ale nie Zobaczysz na stacji całego "anglika" tylko po to aby skierować wagon z toru postojowego na odbojnicę. W Stanach idą od kilku dekad na minimum, powiedział bym aż czasami do głupoty. Zamiast stosować skomplikowany układ to wolą dać jednostronną wykolejnicę. Zakłada się także w niektórych sytuacjach (dwa składy na tym samym torze) tzw. niebieską flagę-faktycznie stalowa flaga z nożycami ktòre łapią szynę i tak stoi.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
Ja tu zrobię taki wtręt ;-)
https://flic.kr/p/2n75xP7
51920971112_44a98b7f60_o.jpg

Opis po angielsku, dla leniwych polecam google translator.
The collection provides another something different for "Switcher Sunday", that being this John Benson photo of WTC #78. It was a Romanian built diesel locomotive, built in 1974 and demonstrated on the Southern Railway and Santa Fe. Neither liked it as they considered it too small and light, and it ended up sold to WTC, who ran it until 1978. From there it was sold to the GE Sayre Locomotive Shop and ended up scrapped in the late 1980's. Meanwhile, the WTC itself was absorbed into Amtrak in 1981, ending 80 years of switching passenger trains at Washington.

The 78 was basically a type LDH-25 production unit taken from the "FAUR 23rd August Locomotive Works" in Romania. It's a 1250 hp diesel hydraulic unit, powered with a Swiss Sulzer diesel and German Voith transmission. It was probably doomed from the start in the U.S., not only because of being small, but just way different to anything else in the fleet. Meanwhile, back overseas there were 1,650 of these built between 1967 and 1992, for switching and light branchline service. Over half of the total operate in Romania and Bulgaria, but units were also delivered to railroads in Poland, Czechoslovakia, China, USSR, Mozambique, and Iraq.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Gdzieś w jakimś starym czasopiśmie bodajże "Trains" mam tam krótką wzmiankę o tej lokomotywie w USA. Była tam wysłana jako demonstrator.
Podstawową różnicą techniczną w stosunku do rodzimych konstrukcji było zastosowanie przekładni hydraulicznej.
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
Trochę fajnych zdjęć wystawionych na aukcjach ebay-skany slajdów. Mam nadzieję, że nikt się za nie nie obrazi-nie należą do mnie, ale po zakończonych aukcjach na ebay'u po pewnym czasie znikają z historii i wpadają do szuflad kolekcjonerów. Kilka z poniższych oryginałów poszło za grubo podnad 100$...
1949 Boston South Station Scene NH New Haven NYC New York Central.jpg
ATSF Santa Fe EMD E6A  15  , 1966 Kansas City MO.jpg
ATSF Santa Fe EMD F7A  43 Passenger Train Action, 1961.jpg
B&O Baltimore & Ohio EMD F7A  4524, w 1962.jpg
C&O Chesapeake & Ohio EMD F7A  7079 Freight, 1962 Griffith IN.jpg
GM&O EMD E8Am  100A Passenger Train Action, 1962 St. Louis MO.jpg
New York Central EMD E7A and E7B with passenger train, in Tivoli, NY 1949.jpg
NYC New York Central EMD E7A Passenger Action, 1949 Tivoli NY.jpg
s-l1600.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Trochę fajnych zdjęć wystawionych na aukcjach ebay-skany slajdów. Mam nadzieję, że nikt się za nie nie obrazi-nie należą do mnie, ale po zakończonych aukcjach na ebay'u po pewnym czasie znikają z historii i wpadają do szuflad kolekcjonerów. Kilka z poniższych oryginałów poszło za grubo podnad 100$...
Zobacz załącznik 898976 Zobacz załącznik 898977 Zobacz załącznik 898978 Zobacz załącznik 898979 Zobacz załącznik 898980 Zobacz załącznik 898981 Zobacz załącznik 898982 Zobacz załącznik 898983 Zobacz załącznik 898984
Super zdjęcia najbardziej modelowanej ery na kolejach amerykańskich (oprucz ostatniego). Pierwsze to od razu zgadłem-Boston South Station, widok z peronów w stronę południową. Tory po lewej idą w stronę lokomotywowni, tory idące w prawo to Główna linia New Haven-tzw. Shore Line, także dla pociągów na zachód w stronę Albany, New York.
Na drugim zdjęciu tylko stacja Dearborn w Chicago przychodzi na myśl, ale trzeba by sprawdzić może po nazwach kompanii na domach towarowych.
Zdjęcia nr.3 nawet nie będę prubował rozszyfrować, Super Chief gdzieś w Nowym Meksyku lub Arizonie?
Nr.4 ?
Nr.5 Griffith junction, Griffith, Indiana
Nr.6 dobrze znane miejsce w St. Louis, wyjazd z Union Station.
Nr.7 i 8 to może być tylko New York Central nad rzeką Hudson
Nr. 9 Conrail musiano zrobić w pòźnych latach 80-tych, lub 90-tych. Wcześniej ten spalinowóz był niebieski.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.447 31 4
Piękne zdjęcia. Uwielbiam te klimaty minionych lat. Warbonnety na EMD jak zwykle mistrzowskie, Gulf Mobile & Ohio też się prezentowały świetnie. New York Central chyba osobiście mi się podobał najbardziej na Baldwinach Sharknose. Ale jak już przy EMD to bardzo lubiłem i lubię proste malowanie Clinchfield, granatowo żółte.
Przy okazji myślę, że jak najbardziej powinny pojawiać się takie slajdy na forum. Bo tak jak kolega napisał często takie zdjęcia wsiąkają bezpowrotnie.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Przedstawiam...Wielbłąda:
20220612_142841.jpg
20220612_131345.jpg
20220612_131316.jpg
20220612_131000.jpg
20220612_130948.jpg

Parowozy o nazwie "Camel" (Wielbłąd) były oryginalnie zaprojektowane przez Rossa Winansa około 1847-48r. Parowozy nie posiadały kół tocznych od początku, ponieważ chodziło o jak największą masę na kołach napędnych. Najwięcej posiadał ich chyba B&O (ponad 100 maszyn), operowały nimi też Philadelphia & Reading, Pennsylvania RR, oraz Erie. Reading posiadał gigantyczny egzemplarz z sześciona osiami napędnymi, jednak nie znalazłem zdjęć tego potwora. Wyobrażacie sobie eksplozję kotła na takim czymś? Taki maszynista był chyba pierwszym człowiekiem w kosmosie, het przed Gagarinem.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
Dość somplikowana sprawa z tym wagonem piętrowym. Na FB podpisany jest Fine Art America czyli jeden z największych marketów artu i designu w USA. W komentarzach ktoś pisze, że może to być praca angielskiego rysownika Heatha Robinsona
(https://en.m.wikipedia.org/wiki/W._Heath_Robinson) wlaśnie jako redesign projektu francuskiego.

To teraz moderator forum zdecyduje czy usunąć ten rysunek i falsze pod nim komentarze.
 

Podobne wątki