• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
I1 dekapod walkaround, część dalsza: układ rozrządu pary i nawrotnicy
20210124_093054.jpg

Ta prostokątna skrzynka na pomoście to signal box, mniej więcej jak SHP w Polsce. System zaczęto montować po tym jak pociąg osobowy "The Broker" mial katastrofę w New Jersey, co jest do dzisiaj najbardziej śmiertelny wypadek kolejowy w tym stanie.
20210124_093102.jpg
20210124_093120.jpg
20210124_093133.jpg

Z przodu dwa charakterystyczne dla tej serii zbiorniki powietrza:
20210124_093252.jpg
20210124_093350.jpg
20210124_093425.jpg
20210124_093451.jpg

Detale przednie, zbiorniki, zawieszenie, lampa, turbogeneraror:
20210124_093501.jpg
20210124_093515.jpg
20210124_093532.jpg

Idziemy na lewą stronę, w ciepłej porze roku większość zdjęć po tej stronie jest nie do wykonania.
20210124_093611.jpg

Typowe dla Pennsylvania Railroad stopnie na parowozach towarowych. Tu chodziło o praktyczność i nie bawili się "łapaczami krów". Wiele Hipopotamów było zatrudnianych na górkach rozrządowych na dużych stacjach.
20210124_093640.jpg
20210124_093656.jpg
20210124_093709.jpg

Tą stronę obfociłem bardziej starannie, jako że była okazja. Detale ramy, bloki cylindrów skręcone razem z dwóch odlewów-typowo po amerykańsku.
20210124_093723.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Pennsylvania Railroad I1 dekapod, część dalsza. Smarownica, części dymnicy i tabliczka Baldwina:
20210124_093732.jpg
20210124_093739.jpg
20210124_093747.jpg
20210124_093805.jpg
Następnie podgrzewacz Worthington BL, oraz jego orurowanie:
20210124_093821.jpg
20210124_093830.jpg
20210124_093841.jpg
20210124_093853.jpg

Za podgrzewaczem widoczna sprężarka do której zaraz zajdziemy.
20210124_093904.jpg
20210124_093938.jpg

Kilka widoków na detale kół i mocowania wiązarów:
20210124_093955.jpg
20210124_094002.jpg

Jeszcze jeden widok ogólny podgrzewacza i idziemy do sprężarki:
20210124_094025.jpg
20210124_094032.jpg
20210124_094046.jpg

Kilka zdjęć mocowania sprężarki i podgrzewacza, jak mi brakuje takich zdjęć do teigreka:(
20210124_094112.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Część dalsza, mocowania sprężarki i podgrzewacza:
20210124_094138.jpg
20210124_094148.jpg

Podgrzewacz-
20210124_094204.jpg
20210124_094222.jpg
20210124_094230.jpg
20210124_094300.jpg

Jeszcze jedno ze sprężarką od przodu i idziemy do paleniska:
20210124_094244.jpg
20210124_094053.jpg
20210124_094311.jpg
20210124_094322.jpg

Mocowanie paleniska:
20210124_094337.jpg
20210124_094346.jpg

Dalej detale kół i szczęk hamulców:
20210124_094415.jpg

Tylna część ostoi, pompa, oraz co wygląda na silnik stokera:
20210124_094421.jpg
20210124_094433.jpg
20210124_094447.jpg
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Gdzie znalazłeś "hipcia" PRR? To ten pod Buffalo, czy gdzieś indziej?

<Edycja>
"OK" nie doczytałem na początku wątku :) Jeszcze tam nie byłem, ale może przy następnej wycieczce do Buffalo się tam zabiorę... Od mojego miejsca zamieszkania to 8 godzin jazdy...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Pennsylvania I1 walkaround, część dalsza. Detale ramy parowozu z tyłu, części stokera, łączenie z tendrem:
20210124_094453.jpg
20210124_094501.jpg
20210124_094509.jpg
20210124_094523.jpg
20210124_094550.jpg
20210124_094600.jpg

Mocowanie pompy do ramy, detale podłogi od spodu, widok ogólny pod kabiną:
20210124_094642.jpg
20210124_094652.jpg
20210124_094706.jpg
20210124_094723.jpg

Kabina to typowa dla parowozów PRR;
20210124_094730.jpg
20210124_094743.jpg

Detale łyżki do pobierania wody z lewej strony, detale tendra z lewej strony:
20210124_094808.jpg
20210124_094817.jpg
20210124_094823.jpg
20210124_094836.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Pennsylvania Railroad I1 walkaround, część dalsza. Reszta zdjęć tendra:
20210124_094849.jpg
20210124_094919.jpg

Kilka zdjęć ogólnych parowozu z prawej strony, na prawej stronie oczywiście brak pompy i jej orurowania:
20210124_094946.jpg
20210124_095730.jpg
20210124_095745.jpg
20210124_095017.jpg
20210124_095141.jpg

Ostatnie zdjęcia tzw. Power reverse-czyli nawrotnicy:
20210124_095052.jpg
20210124_095107.jpg

Koniec.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Po samochodach to raczej USA.
Raczej na pewno. ;) I bardziej to widać po wagonach, niż po samochodach. Tylko tam i w byłym ZSRR jest tak duża skrajnia. Zdjęcie pamiętam z bardzo dawnych lat, chyba z "Młodego technika". Są to oczywiście nowe samochody, z fabryki - to tak à propos komentarzy na FB. I jeszcze jedno, też związane z takim komentarzem:
Ok, nie wiem czy wy to widzicie ale BHP to oni chyba nie znali w tych latach. Ten gościu na zdjęciu to miał jaja tak stać.
Ten "gościu" stoi obok platformy, a nie pod nią, więc komentarz nietrafiony. No, ale to FB, ważne, żeby coś napisać, a czy z sensem, czy bez, to już nieważne...
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.587 33 4
Polemizowałbym i ja. Koledzy popatrzą na pasy parkingowe. równiutko 3 pola na 3 auta które są ładowane. Moim zdaniem stoi zaraz przy klapie z ostatnim autem. I weźmy pod uwagę, że 1 pas zaczyna się równo przy aucie czekającym w kolejce na załadunek. W sumie w jakim celu facet miałby stać pod klapami? Bo chyba nie aby mizerną rączką wspomagać forklifta ;)
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
W USA jest odpowiednik BHP i nazywa się OSHA. Ponieważ to lata 60-te to jest to szczyt siły związków zawodowych w USA więc podejrzewam że osoba na zdjęciu stoi przy klapie a nie pod nią.

Dodam jeszcze, tak dla ciekawości, że w USA pierwszą grupa pracownikow która miała odpowiednik BHP (plus zasiłki, związki i emerytury) to właśnie kolejarze. Sprzęgi automatyczne w USA zostały narzucone przez rząd federalny na koleje aby ograniczyć wypadki utraty palców (oraz śmiertelnych) wśród kolejarzy.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
Polecam film:

Do tej pory tego nie wiedziałem, ale był taki moment w USA kiedy cała sieć kolejowa południowych stanów tego kraju - 11,5 tys. mil / czyli ok 19 tys. km (praktycznie cała obecna sieć PLK) wraz z całym taborem kolejowym została przebudowana na tor standardowej szerokości.
Miało to miejsce 136 lat temu, w roku 1886, i zajęło równe 36 godzin. Tak, godzin!!!
To taka mała ciekawostka, wiem, że realia były inne, ale "kopara opada" :)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
https://www.facebook.com/americanrails/photos/a.10150176509460529/10166767631960529/
https://www.american-rails.com/diesel.html
Znalazłem takie zdjęcie lokomotywy SANTA FE
Czy dobrze zrozumiałem tekst na stronie że lokomotywa pochodzi z lat 30 XX w.
"One of the Santa Fe's famous "One Spot Twins" boxcab diesels is seen here, probably in the early 1950s before it was rebuilt as an E8B. The 1,800-horsepower unit, and a mate (the pair was also referred to as "Amos & Andy"), led the original "Super Chief" of 1936. They were later displaced the following year by the new, streamlined E1's, and rebuilt into this configuration in 1938 featuring a short, stubby nose and raised cab. They were again overhauled as E8B's (#83-A and #84-A) in 1953 and remained in service until 1970 when they were traded in to Electro-Motive for GP38's. American-Rails.com collection"
USA locomotive 1.jpg


oraz druga lokomotywa z lat 30 XX w.
USA locomotive 2.jpg

Tłumaczenie z translatora "Zdjęcie nowych lokomotyw spalinowych Santa Fe dla Super Chief na stacji Dearborn w dniu 31 sierpnia 1935. Zdjęcie: Acme News Service. Koloryzacja autorstwa Patty Allison."

Obydwie lokomotywy wyglądają oryginalnie.
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
Powstały dwie takie wg nazewnictwa USA "jednostki" (units). Kolej "Santa Fe" zamówiła je pod koniec 1934 roku w firmie EMD która należała do giganta GM. Napędzana każda dwoma silnikami V-12 o mocy 900 HP, numeracja 1 i 1A szybko zostały ochrzczone "Mutt i Jeff" ; dostrczono je w sierpniu 1935 roku. Prędkość maksymalna 107 mph czyli ponad 160 km/h :) Ogrzewnie składu parowe, przez 9 miesięcy od dnia dostawy były testowane na terenie kolei Santa Fe. Przykładowo z Chicago do La przejechały z poć. pasażerskim w ciągu 39 godzin, szybciej od regularnego składu z tej trasy o 16 godzin. W późniejszych latach zostały zmodernizowane przez zmianę czoła (nosa w USA:)) a ostatecznie skończyły jako bezkabinowe jednostki serii E8B (czyli booster). Trochę zdjęć z jednej z najlepszych książek o tych pociągach jakie się ostatnio na rynku ukazały prezentuję poniżej-opis jest tłumaczeniem tekstu z powyższej monografii.
DSC_3947.jpg
DSC_3947a.jpg
DSC_3948.jpg
DSC_3949.jpg
DSC_3950.jpg
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
Mi się wydaje, czy w USA nie stosuje się żadnej ochrony przed stoczeniem się taboru na szlak. Żadnych żeberek, wykolejnic, "catchaway turnouts", nic. Niech się ktoś zaznajomiony z tematem wypowie.
 

Podobne wątki