• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
A co się dzieje że tylko dwa HHP8 są w eksploatacji. Wyglądają na dość nowoczesne.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
A co się dzieje że tylko dwa HHP8 są w eksploatacji. Wyglądają na dość nowoczesne.
Elektrowozy bazowane na SNCF 36000, niestety nie udane, chociaz calkiem fajnie wygladaja. Elektrowozy byly zamowione przez Amtrak w 1996r. w ilosci 15 sztuk, z opcja na wiecej. MARC wykorzystal ta opcje i nabyl 6 sztuk. Pamietam jak lazilem po stacji w Philadelphii, chyba w 2001r. gdzie staly wtedy nowiutkie HHP8 pomalowane na kolory MARC. Amtrak prawie od razu mial z nimi problem, najpierw pekniecia przy wozkach. Powazne okazaly sie problemy z elektronika, przeczytalem takze ze byly problemy z jazda przy wysokich predkosciach. Z tym drugim nie zdziwil bym sie, w roku 1977 Amerykanie pozyczyli od Francuzow elektrowoz szescioosiowy na testy. Elektrowoz nie radzil sobie za bardzo z kiepskimi torami na NEC. We Francji tory sa budowane ze starannoscia dla wysokich predkosci, w Stanach niestety sa nizsze standardy. Dopiero po kilku latach HHP8 Amtrak zaczely pojawiac sie regularnie na czele pociagow. Ponad rok temu jednak Amtrak odstawil wszystkie HHP8, jak i AEM7. Naprawy elektrowozow MARC odbywaly sie w warsztatach Amtrak w Wilmington, Delaware. Przedstawiciele Amtrak oznajmili ze nie beda juz naprawiac tych typow. Postawilo to MARC przed problemem, albo kupic nowe Siemensy, takie same jak Amtrak, albo zakonczyc z elektrowozami. Niestety wybrano druga opcje, co nie ma sensu, poniewaz beda jezdzic dieslami pod drutami, ot amerykanska mentalnosc.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20170209_144900.jpg 20170209_144847.jpg
20170209_144840.jpg
20170209_144802.jpg 20170209_144747.jpg 20170209_142018.jpg Kilka dni temu zagoscilem z towarem na krotkiej linii kolejowej-Landisville Railroad. Kompania operuje okolo 2 mile bylej linii towarzystwa Reading Railway, niegdys laczacej miasto Reading z Columbia na rzece Susquehanna, z odnoga do Lancaster. Linia jest czesciowo rozebrana. Landisville RR operuje od lacznicy na zelektryfikowanej linii Amtrak (Philadelphia-Harrisburg), w miejscowosci Salunga, na poludnie w strone Columbii. LRR posiada starego "geepa" pomalowanego na bialo, SW900M w egzotycznych kolorach "Chessie System i dwuosiowego krytersa (chyba Pamietacie film "Krytersi").
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
Film o Krytersach oglądałem bardzo dawno. Natomiast lokomotywa 2 osiowa jakoś kojarzy mi się z GE 25T. Geep wygląda na modyfikację GP9. Nie sadziłem że poza historycznymi lokomotywami jeszcze gdzieś można spotkać lokomotywę w schemacie barw Chessie System
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.097 145 0
Mogli kota namalować na SW ;-)
Chociaż on z innej parafii - bardziej Lehigh Valley niż Chessie ;-) Nawet logo nawiązuje ;-)
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=4638620

Bo numer to ma po Conrail ;-)

Landisville Railroad 8651 was built as Lehigh Valley NW1 124 in May, 1938. It was rebuilt into an SW900M in May, 1955 and became Conrail 8651 in April, 1976. Retired by Conrail in 1986, unit was sold to the Delaware Coast Line Railroad where it worked unit December 1988 when sold to the Landisville..
[DOUBLEPOST=1487609139,1487608242][/DOUBLEPOST]Znalazłem maleństwo;-)
ebay do kupienia "slajd" Original Slide: JRWX Johnson Railway Services GE 35 TON 91

ciekawe jak się znalazł w PA skoro był w TN a właściciel (Johnson Rail Services*) jest/był z GA ;-)
http://www.rrpicturearchives.net/locoPicture.aspx?id=43144

* http://www.johnsonrailwayservice.com/
What we do:
Locomotive repair, service and leasing since 1975
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Dokadnie jest to Ge25 Ton MK IV-A, a nie błędnie wpisane GE35. Wersji GE 35 w układzie kół B wyprodukowano zaledwie 8 i wyglądają one całkiem inaczej, pozostałe są już lokomotywami o układzie osi B B.

Tu jeszcze lepiej ktoś wpisał Ge70
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=46566

Już wiem dlaczego na wielu stronach jest podpisana jako Ge35...bo licencje na produkcje Ge25 General electric odsprzedało do Rogers Brothers of Albion PA. I żeby nie powielać numerów 25 tłukli dalej do 1974r jako ge35. Podobno wyprodukowano łącznie 550szt Ge20/25 od 1938 do 74. Musi być więcej tych krytersów.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20170301_095939.jpg 20170301_095925.jpg
20170301_095911.jpg
Witam wagonowcow. Dzisiaj znalazlem sie w New Castle, Delaware, niespelna dwie mile od Wilmington i tamtejszych warsztatow elektrowozow. Stal tu rzadek wagonow nalezacych do NS, ale nadal pomalowanych Norfolk and Western. Norfolk and Western polaczyl sie z Southern Railway w 1982r. Wagony sa z 1981r. I nie bylo jeszcze potrzeby ich przemalowywac. Sa to "two bay grain hopper", typ HC-79 zbudowane przez ACF (American Car Foundry).
[DOUBLEPOST=1488382117,1488381583][/DOUBLEPOST]
20170301_100145.jpg
20170301_100132.jpg 20170301_100114.jpg 20170301_100054.jpg 20170301_100102.jpg 20170301_100023.jpg 20170301_100041.jpg 20170301_095954.jpg 20170301_100011.jpg Drugi wagon jest taki sam. Zrobilem wiecej zdjec napisow i detali poniewaz jak widac jest bardziej czysty. Zolte naklejki odblaskowe na wagonach to dosyc nowy "wynalazek". Wymagane sa przez prawo, jako ze amerykanscy kierowcy wjezdzali na przejazdach kolejowych w pedzace pociagi. Nie bede nawet komentowal tutaj co mysle o kierowcach w tym kraju;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20170301_162118.jpg
Dzisiejsza wizyta w hucie w Coatesville, Pennsylvania. Za nim mnie zatrzymaja i kaza wywalic zdjecie, to prosze bardzo; troj fazowe elektrowozy na terenie huty. Wygladaja na przebudowane ALCo, i maja tu 4 takie maszyny. Jest to jedyne miejsce jakie znam, gdzie sa uzywane troj fazowe maszyny. Zdjecie robione "na dziko"-zakaz fotografowania;)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.097 145 0
Mam zgodę na publikację zdjęć od "naszego człowieka w CSX" (pamiętający forum Martela wiedzą chyba o kogo chodzi :) )

na początek trochę mało kolejowo:
Penn central w connecticut. Kilka tygodni temu. Lol
(to będzie jakiś listopad 2016)
IMG_1610.jpg


Oraz, też jakoś listopad:
Takie widzialem ostatnio :)
IMG_1573.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Penn Central to ciekawy epizod w historii kolei amerykanskich, szkoda ze taki ciemny. Chyba pewnym znakiem symbolicznym o przyszlosci tej kompanii byl pociag specjalny, ze zwlokami senatora Kennedy'ego z Nowego Yorku do Washingtonu w 1968r. Pociag prowadzily GG1 w trakcji podwojnej. Mimo pociagu pilotowego, takze prowadzonego przez GG1, pod pociag wpadlo kilka osob pchajacych sie na tory, aby pozegnac sie z senatorem. Penn Central powstal w 1968r. w wyniku polaczenia sie dwoch kompanii. Nielubiacy sie nawzajem szefowie Pennsylvania Railroad oraz New York Central, doszli do porozumienia i za pozwoleniem rzadu amerykanskiego stworzyli nowa kompanie. Jak sugeruje pierwsze slowo w nazwie-Penn, tak tez wypadlo kto bral wiekszy udzial w kontroli nad kompania. Warunkiem tego slubu bylo dolaczenie New Haven do kompanii, co nastapilo dopiero na nastepny rok. Towarzystwo operowalo ponad 20K mil torow i posiadalo fascynujacy tabor, zarowno wagonow jak i lokomotyw. Na poczatku mozna chyba policzyc okolo 90 roznych typow spalinowozow i elektrowozow z wszystkich glownych manufaktur. Jednak tak samo jak w malzenstwie, jesli obydwoje partnerow ma klopoty finansowe, polaczenie nic dobrego nie przyniesie i PC oglosil bankructwo w 1971r. Kompania kulala az do uformowania Conrail w 1976r.
 
Ostatnio edytowane:

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
425 1 0
Mam zgodę na publikację zdjęć od "naszego człowieka w CSX" (pamiętający forum Martela wiedzą chyba o kogo chodzi :) )
Właśnie od momentu likwidacji forum Martela nie wiem co się dzieje u maszynisty Mirka z CSX. Jak masz Misiek kontakt z Mirkiem to poproś go ,żeby wzbogaciła forum swoim doświadczeniem w CSX.

Tak myślałem ,że w USA to nie maluje się wagonów po 30 lat :p
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.097 145 0
Właśnie od momentu likwidacji forum Martela nie wiem co się dzieje u maszynisty Mirka z CSX. Jak masz Misiek kontakt z Mirkiem to poproś go ,żeby wzbogaciła forum swoim doświadczeniem w CSX.
Tak myślałem ,że w USA to nie maluje się wagonów po 30 lat :p
Ma sie dobrze i nadal w CSX ;-)

kolejna porcja z jego aparatu:
na życzenie, niedomalowany wagon ;-)

platforma sprzed 1976roku... albo i jeszcze starsza: http://www.rrpicturearchives.net/rspicture.aspx?id=299534

IMG_0945.JPG


i jakby z podobnej parafii, Heritage SD45-2 ;-)
IMG_0946.JPG

[DOUBLEPOST=1488480261,1488479854][/DOUBLEPOST]Dla fanów weatheringu:

PennCentral wziąż żywy

IMG_0907.JPG
IMG_0908.JPG
IMG_0909.JPG
IMG_0910.JPG
IMG_0911.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Ma sie dobrze i nadal w CSX ;-)

kolejna porcja z jego aparatu:
na życzenie, niedomalowany wagon ;-)
platforma sprzed 1976roku... albo i jeszcze starsza: http://www.rrpicturearchives.net/rspicture.aspx?id=299534
i jakby z podobnej parafii, Heritage SD45-2 ;-)
[DOUBLEPOST=1488480261,1488479854][/DOUBLEPOST]Dla fanów weatheringu:
PennCentral wziąż żywy
Super zdjecia i Pozdrow maszyniste Mirka;) Ta platforma sadzac po stylu napisu RDG to napewno jeszcze z lat 50-tych. Najbardziej dostrzegalny szczegol to wozki z lozyskami slizgowymi, od razu mozna rozpoznac po kwadratowych pokrywach gdzie wlewano olej. Nie zdziwil bym sie gdyby platforma byla jeszcze z lat 40-tych, ale trzeba by przewertowac numer. Ta SD45-2 widzialem kilka razy w New Jersey, ale nigdy nie moglem dopasc, a tu prosze:) Na ostatek, moze Bys zdradzil lokacje tego "grain hopper" pomalowanego PC/CR. Myslalem ze da sie odczytac zielone tablice nad autostrada, ale nic z tego. Cos mi wyglada na Secaucus yard i New Jersey turnpike nie daleko, gdzie I80 rozchodzi sie od I95.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.097 145 0
link do numeru podany w linku do numeru ;-)
-> 1912rok ;-)

Lokalizacji nie znam, kursywą piszę to co Mirek przekazuje.
Sprawdzę oryginał zdjęcia, może będzie więcej widać.
(zmniejszam je na potrzeby forum)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Super zdjecia i Pozdrow maszyniste Mirka;) Ta platforma sadzac po stylu napisu RDG to napewno jeszcze z lat 50-tych. Najbardziej dostrzegalny szczegol to wozki z lozyskami slizgowymi, od razu mozna rozpoznac po kwadratowych pokrywach gdzie wlewano olej. Nie zdziwil bym sie gdyby platforma byla jeszcze z lat 40-tych, ale trzeba by przewertowac numer. Ta SD45-2 widzialem kilka razy w New Jersey, ale nigdy nie moglem dopasc, a tu prosze:) Na ostatek, moze Bys zdradzil lokacje tego "grain hopper" pomalowanego PC/CR. Myslalem ze da sie odczytac zielone tablice nad autostrada, ale nic z tego. Cos mi wyglada na Secaucus yard i New Jersey turnpike nie daleko, gdzie I80 rozchodzi sie od I95.
W późnych latach 40tych zaczęto montować łożyska toczne do starych typów wózków w wagonach towarowych. Kompanie nie chciały wymieniać całych wózków więc istniał kit do
instalowania w starym typie. W pasażerach było podobnie i nawet wcześniej. SP, UP, Pennsylwania i NYC były głównymi które wręcz wymusiły możliwość montażu łożysk tocznym w starym typie wózka. Producenci modeli małoseryjnych czasem podają na jakich łożyskach jest model wagonu mimo starego wózka. Przy budowie chłodni PFE dotarłem do listy z Sacramento, na której są podane daty podmiany łożysk i konkretny numer wagonu.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
W późnych latach 40tych zaczęto montować łożyska toczne do starych typów wózków w wagonach towarowych. Kompanie nie chciały wymieniać całych wózków więc istniał kit do
instalowania w starym typie. W pasażerach było podobnie i nawet wcześniej. SP, UP, Pennsylwania i NYC były głównymi które wręcz wymusiły możliwość montażu łożysk tocznym w starym typie wózka. Producenci modeli małoseryjnych czasem podają na jakich łożyskach jest model wagonu mimo starego wózka. Przy budowie chłodni PFE dotarłem do listy z Sacramento, na której są podane daty podmiany łożysk i konkretny numer wagonu.
Kiedy wymieniano lozyska, chyba eliminowano ta pokrywe na zawiasach? Ciekawy temat poniewaz jest jeszcze sporo takich wagonow na bocznicach.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Właśnie nie eliminowano tej pokrywki, może ją unieruchamiano. Patrząc na wózek trudno ocenić jakie są łożyska. Dużo starych wagonów utrzymało się dzięki skierowaniu ich do MOW.
Nie przypominam sobie aby był jakiś zapis o zakazie jeżdżenia z łożyskami tocznymi ale już z nadlewanymi kołami tak. Po 1964 r nie wolno było jeździć z takimi kołami w pociągach powyżej 40mil na godzinę. Wiele kompani skierowało więc stare gondole, platformy i hoper do własnych MOW. Tak się ostały np. drewniane gondole DRGW (rama metalowa) i do późnych lat 70 tych wożono nimi podkłady i szyny.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
A ja widziałem zdjęcia wagonu platformy specjalnej ex NKP z wymienionymi lozyskami na rolkowe i były zdjete klapki i wewnątrz kadłuba były widoczne charakterystyczne 3 śruby na końcu osi trzymające zabezpieczającą pokrywę łożysk tocznych.
 

Podobne wątki