• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
Niedawno byłem z aparatem na linii Kamieniec Ząbkowicki - Jaworzyna Śląska. Oj tak, jest tak co fotografować. Tylko co z tego, jak czeka się 7h na najbliższy pociąg, a potem jeszcze jeden i koniec zabawy... I ciekawi mnie, jak wygląda to w USA. Tam też czekasz tak dług? Bez radia, o którym wspomniałeś nie warto wychodzić na szlak? Czy może składy lecą sobie co godzinę? Może częściej, czy rzadziej? Czy z racji ruchu jednotorowego są częste "stójki" z jednej strony, a potem ruch rusza?
To zalezy na co poluje, na tych szlakach ktore akurat pokazalem, ruch jest normalny. Na glownej linii Norfolk Southern przez Pennsylvanie, jest pomiedzy 50-60 pociagow na dobe. Zalezy od dnia tygodnia, najwiecej ruchu jest w czwartki i piatki. Na CSX z Pittsburgha w strone Baltimore i Washingtonu jest podobnie. Za tem do wyboru, do koloru, w tych wypadkach moim celem jest po prostu wybranie pleneru. Bardziej fotogeniczna jest linia CSX, ma wiecej zakretow niz byla Pennsylvania RR (NS). Baltimore and Ohio mialo po prostu trudniejszy teren do pokonania niz PRR, obie kompanie pedzily w strone Pittsburgha i ewentualnie do Chicago. W samej Pennsylvanii (gdzie mieszkam) byla i nadal jest ogromna liczba szlakow kolejowych. Jednak tak samo jak na moim rodzinnym Dolnym Slasku, wiele linii zamknieto, lub po prostu opuszczono. Sa tu chyba setki mil nieuzywanych torow kolejowych, niektore sa uzywane sporadycznie. Wiele "nierentownych" linii, zostalo przejetych przez male prywatne kompanie (shortlines). Tu prywaciarze w zasadzie nie wjezdzaja na CSX i NS, maja stacje gdzie duza kompania zostawia wagony przeznaczone dla klienta na shortline. Prywaciaciarz bierze wagony do punktu celowego. To wlasnie te prywatne linie sa trudne do fotografowania. Najlatwiej pojechac gdzie lokomotywy przywaciarzy sa obslugiwane, mozna tez spytac kiedy jada i ustawic sie w dowolnym miejscu. Zdazylo mi sie ze maszynisci takich shortlines, okazali sie calkiem przyjazni i nawet wskazali ciekawe miejsca na fotografie. Najciekawszy tabor posiadaja wlasnie male kompanie, mowimy tu o GP7/9, czy starych ALCo, lub GE. Wiele takich kompanii posiada przebudowane spalinowozy, niespotykane gdzie indziej.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20151129_160953_HDR.jpg 20151129_160342_HDR.jpg
20151129_160933_HDR.jpg
20151129_160408_HDR.jpg Dla fanow malej kolei, Everett Railroad Company i ich niedawno odrestaurowany parowoz. Everett RR zlokalizowana jest w centralnej Pennsylvanii, kilka mil na poludnie od Altooony. Jest to wlasnie shortline, prowadzaca serwis na bylych torach Pennsylvania Railroad. Glowne biuro i mala lokomotywownia sa w Duncansville, na bylym szlaku prowadzacym kiedys przez "Muleshoe curve" do Cresson. Muleshoe=but mulu, tory do Cresson zostaly dawno juz wyrwane. Kompania ma prawa uzytku na Norfolk Southern do Holidaysburg, dalej na swoim juz szlaku (PRR, PC, CR)* idzie na poludnie do Roaring Spring i Claysburg. Zdjecia robilem ostatniej zimy, parowoz odstawial wlasnie jednego "drzipa" do lokomotywowni.
*PRR-Pennsylvania Railroad funkcjonowala do 1968r. po czym polaczyla sie z New York Central, aby stworzyc PC-Penn Central. Penn Central zbankrutowal w 1970r. Hew Haven zostal przylaczony do PC w 1969r. Penn Central jako bankrut z pomoca rzadu funkcjonowal do 1976r. Kiedy utworzono Conrail (CR). Conrail zostal oficjalnie podzielony w 1998 roku, czesc przejal NS, czesc CSX. Gdzie istnialo ryzyko konfliktu pomiedzy dwoma gigantami; New York, Philadelphia, Baltimore... utworzono CRSA-Conrail Shared Assets.
[DOUBLEPOST=1467200024][/DOUBLEPOST] 20151129_161313.jpg 20151129_161250.jpg 20151129_161014_HDR.jpg 20151129_161235_HDR.jpg
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.290 146 86
Napisales: 'Dla fanow malej kolei, Everett Railroad Company...'. Liczylem na jakis waski tor: (610/914/1067mm - odpowiednio: 2ft/3ft/3ft 6in) a tam: 'Track gauge 4 ft 81⁄2 in (1,435 mm)'. Coz... najwaznieszjsze, ze zdjecia sa super.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160708_130957.jpg 20160708_130945.jpg 20160708_130943.jpg
20160708_130938.jpg
Napisales: 'Dla fanow malej kolei, Everett Railroad Company...'. Liczylem na jakis waski tor: (610/914/1067mm - odpowiednio: 2ft/3ft/3ft 6in) a tam: 'Track gauge 4 ft 81⁄2 in (1,435 mm)'. Coz... najwaznieszjsze, ze zdjecia sa super.
Dobra;) to teraz dla fanow malej kolei. Silverton i drugi pociag z Durango. Na poczatku zastanawialem sie po co ten kryty za parowozem. Odpowiedz dostalem na pierwszym stopie juz w canyonie, jak z wagonow wysypala sie grupa traperow i w otwartych drzwiach krytego pelne plecaki ze spiworami i materacami.
[DOUBLEPOST=1468079518,1468078975][/DOUBLEPOST]
20160708_130243_HDR.jpg
20160708_130010.jpg 20160708_125959.jpg 20160708_125914.jpg 20160708_125906.jpg 20160708_125844_HDR.jpg 20160708_125817.jpg 20160708_125802.jpg Troche szczegolow K36 podczas oczekiwania na odjazd.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160710_121240.jpg 20160710_121240.jpg 20160710_121246.jpg 20160710_121307.jpg 20160710_121309.jpg Z Durango pojechalismy do Denver, aby dalej ciagnac w strone polnocnego zachodu stanu. Jechalismy US40 i zatrzymalismy sie w Granby, pomiedzy budynkami dostrzeglem ludzi czekajacych na stacji na "California Zephyr". Nie bylem pewien czy bedzie to jadacy na wschod, czy na zachod. Podczas uzupelniania prowiantu i lodu uslyszalem trabe dieslow, moje nadzieje spelnily sie dalej na zachod, dojezdzajac do Hot Sulphur Springs. Za miastem gonilismy Zephyra przez taki canyon:D
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160710_121221.jpg
20160710_121213.jpg 20160710_121210.jpg 20160710_121208.jpg 20160710_121205.jpg Pociag byl o tyle ciekawszy, ze prowadzacy "Genesis" mial specjalne malowanie; tzw III Phase-czyli malowanie wprowadzone w 1979r. Z tylu skladu trzy prywatne wagony: dwa Ilinois Central i "Full Vista Dome" (chyba byly Santa Fe).
 

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
45 2 1
Mam pytanie, czemu zbiorniki cystern, są połączone elastycznymi wężami z reszta cystern? To jakieś względy bezpieczeństwa, czy ułatwienie rozładunku paliwa? Przy rozłączaniu wagonów to musi być raczej kłopotliwe, chyba że mają kursować w takich wahadłach.

 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160901_103617_HDR.jpg 20160901_103724_HDR.jpg 20160901_103821_HDR.jpg W czwartek 1-go wrzesnia, 2016r. mialem taka niespodzianke-wyslano mnie z towarem do glownych zakladow napraw elektrowozow w Wilmington, Delaware. Bedac tam "legalnie" nie balem sie lazic po czesci inspekcyjnej. Stoi tam 10 AEM7, czyli prawie 20% calego ilostanu. Podczas gdy rozladowywali mnie, lazilem delektujac sie, chyba ostatnim razem kiedy widzialem kilka AEM7 zaprzegnietych na raz. Po kilku minutach pojawil sie pracownik Amtrak. Kiedy sie dowiedzial ze jestem tam legalnie i o mojej pasji, porozmawialismy troche o lokomotywach i zachecil nawet do fotografowania.
[DOUBLEPOST=1472992201][/DOUBLEPOST] 20160901_101007_HDR.jpg 20160901_103425.jpg 20160901_103513_HDR.jpg Jeszcze kilka.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.588 146 0
"Tostery" pod wieżą do nawęglania - bezcenne ;-)

Zdaje się, że trochę poszło już na żyletki, ale Amtrak wystawił trochę części do sprzedaży, dla pasjonatów.
Widziałem na ebay, m.in. fotele maszynistów oraz tablice z numerami ;-)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160901_100105_HDR.jpg 20160901_100124_HDR.jpg 20160901_100239_HDR.jpg 20160901_103901.jpg Faktycznie wiekszosc niestety zostalo juz pociete. AEM7 mialy piekne 5-cio tonowe traby, odglosem jak z parowozu. Nie wiedzialem ze pod wieza do naweglania bedzie sie podobalo. Kiedys podobna sytuacja byla w New Haven, gdzie przeprowadzili druty trakcji elektrycznej pod ogromna wieza naweglania. Mozna bylo zobaczyc "bricks"-EF4 pod wieza.
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
471 1 0
Powiem ci Maćku, że u mnie na Bieżanowie też jest trochę Ameryki:) tyle że pod wieżą do nawęglania jeżdżą zazwyczaj maszyny PKP IC i czasem PKP CARGO i prywatne maszyny na awarie :) Bardzo mi się podobają tego typu budowle kolejowe:)
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160901_100223_HDR.jpg 20160901_100210_HDR.jpg 20160901_100148.jpg 20160901_100133.jpg 20160901_100039_HDR.jpg
Powiem ci Maćku, że u mnie na Bieżanowie też jest trochę Ameryki:) tyle że pod wieżą do nawęglania jeżdżą zazwyczaj maszyny PKP IC i czasem PKP CARGO i prywatne maszyny na awarie :) Bardzo mi się podobają tego typu budowle kolejowe:)
Wzasc dwie Teerki, wystylizowac na calkiem amerykanski wyglad (w Jaworzynie Slaskiej jedna taka jest). Po tem postawic pod wieza i Byscie mieli calkiem amerykanskie klimaty;) Skoro juz w temacie, to prosze; jeszcze kilka zdjec. Ta w Wilmington jest tylko jedno-stanowiskowa, ale chyba bardziej kompletna. Pracownik Amtrak z ktorym rozmawialem, powiedzial ze jest pod ochrona jako budowla historyczna.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.801 112 11
20160919_090713.jpg Dzisiaj 19 wrzesnia, 2016r. Wielotorowy przejazd kolejowy w Baltimore i akurat zalapalem sie na szlaban. Myslalem ze bede dlugo czekal, jako ze tory w prawa strone ida do portu i wjezdzaja tedy dlugie pociagi z weglem na eksport. Byl to tylko "light move"-luzaki, D9-40C pomiedzy dwoma D9-44CW, deszczowa pogoda dodala klimatu:)
[DOUBLEPOST=1474291343][/DOUBLEPOST] 20160919_090729.jpg 20160919_090725_HDR.jpg
 

Podobne wątki