• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Policjant aresztujacy mnie zawiozl do North Bergen Police Department, gdzie normalna policja przypiela mnie kajdankami do grubego stalowego pretu pomiedzy podloga i sufitem. Po tem sprawdzali moje dane, rekord itp. Za dwa tygodnie musialem sie stawic przed sedzia, policjant Amtraku nie stawil sie. Strachu sie najadlem, ale sedzia okazal sie przychylny, z reszta prawo jest takie ze jesli policjant sie nie stawi, sprawa jest wywalona.
Z fotografia jest kombinowanie, w zasadzie mozna fotografowac wszedzie na publicznym miejscu. Amtrak jest widocznie postrzegany jako kompania prywatna, co jest bzdura, samo imie "National Rail Passenger Corporation" mowi ze tak nie jest do konca. Mniej klopotow jest naprzyklad na Norfolk Southern, czy CSX. Raz probowalem dostac pozwolenie wejscia od NS na Stacje w Enoli kolo Harrisburga, moja prosba byla zignorowana-strata czasu. Ja po prostu robie zdjecia "na dziko", jak juz ktos sie przyczepia to zalezy od charakteru czlowieka, albo da sie pogadac, albo nie.
Wlasnie o tym przemowieniu Eisenhowera mowilem. Dokladnie robi sie tu jak Kolega okreslil-panstwo policyjne, nie duzo rozniace sie od Polski zaraz po wojnie.
Ojej. To współczuję, ale choć dobrze się ta sprawa z 2003 r. skończyła. Ponoć ta policyjna paranoja pojawiła się w następstwie wydarzeń z 11 września 2001 r. -- przynajmniej tak to jest tłumaczone. Natomiast faktycznie zachowanie policji w Stanach wyraźnie zbliża się do tego w ustrojach totalitarnych. Co prawda, nie znalazłem jeszcze informacji, żeby kogoś zastrzeliła, jak fotografował kolej, ale w sieci roi się od opisów, jak od kul agresywnej i uzbrojonej po zęby, zupełnie jako wojsko, policji giną zupełnie niewinne osoby -- starcy, dzieci, kobiety w ciąży, a sprawcy pozostają bezkarni. Niech Kolega uważa na siebie. Zdjęcia Kolegi są bardzo ciekawe i oryginalne, bo pokazują to, do czego zwykłym śmiertelnikom z Europy raczej trudno dotrzeć, ale lepiej nie ryzykować. Pozdrawiam serdecznie.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Skąd w takim razie te setki filmów na YT z kolejami amerykańskimi??? Filmy raczej nie są kręcone z ukrycia :)
Racja, tylko Zauwaz ze malo ktory film jest krecony na stacji, lub w okolicy lokomotywowni. Te krecone na malych stacjach z pociagami pasazerskimi, sa w zasadzie na kolei podmiejskiej, gdzie agencje takich kolei nie maja srodkow do utrzymania policji. Wiekszosc filmow jest krecona gdzies na szlaku.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
A to fakt :) chociaż jedne z moich ulubionych filmików są kręcone np. na wiadukcie nad West Colton Yard, na Pepper Ave. :) nagrania są dość długie, kamera ustawiona na statywie pracuje spokojnie (nawet chyba po kilka godzin), nikt nikogo raczej nie zaczepia, nikt nikogo nie zatrzymuje... ;)

 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
I taka jest wlasnie roznica pomiedzy stanami wschodnimi i zachodnimi. Troche inna kultura i zachowanie ludzi. Widac to doslownie nawet na drogach, hamstwo niesamowite w stanach wschodnich, najgorszy jest New Jersey i New York. Jak juz sie wyjezdza na zachod od Chicago, czy St Louis, to inna jazda samochodem;) Jeszcze w latach 90-tych maszynisci zaprosili mnie kilka razy do kabiny AEM7. Raz nawet odbylem jazde na trojkacie w Harrisburgu, gdzie obracali caly sklad z lokomotywa, na dodatek zatrabilem przed przejazdem kolejowym piekna pieciotonowa traba tej lokomotywy. Teraz raczej trudno o taka przygode.
 
Ostatnio edytowane:

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Czyli przekłada się to i na inne aspekty życia :) w tym na ten bardzo istotny dla nas, czyli obserwowanie pociągów :) oglądając filmy zwracam również uwagę na samo zachowanie "aktorów", czyli pracowników kolei :) przeważnie w stronę kamery pokazywane są przyjazne gesty, mrugnięcie światłami lub ryk syren nie należą do rzadkości :) niestety kilku "fakolców" też można się doszukać, tak jak i teatralnego wręcz zasłaniania twarzy na widok obiektywu ;)
 
Ostatnio edytowane:

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Ale przynajmniej poszczególni zarządcy przewidują fakt, że może im się w okolicach torów i pociągów kręcić kolejowy fascynat :) zakazy i obostrzenia wynikają zapewne również z faktu, że co poniektórzy wariaci z aparatami są gotowi stanąć pośrodku toru kolejowego, żeby tylko mieć lepsze ujęcie ;)
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Przecież nie stoisz pośrodku, między szynami, tylko ciut z boku :);)

A w temacie wariatów...moja żona twierdzi, że tego rodzaju wariatów pod żadnym pozorem nie wolno leczyć :) tylko hołubić, chwalić, pieścić i doceniać :ROFL:
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Przecież nie stoisz pośrodku, między szynami, tylko ciut z boku :);)

A w temacie wariatów...moja żona twierdzi, że tego rodzaju wariatów pod żadnym pozorem nie wolno leczyć :) tylko hołubić, chwalić, pieścić i doceniać :ROFL:
Jak bede mial troche czasu, to wrzuce filmik pomiedzy szynami, moje ulubione ujecia, tylko nie jestem tak obeznany z technologia komputerowa i bede potrzebowal pomocy zony;)
Moj tato stwierdzil ze choroba jaka mam jest nieuleczalna:D
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20160306_173743.jpg
Wczoraj w blasku zachodzacego slonca zlapalem SD70ACe w Reading, Pennsylvania. Syn naliczyl 68 wagonow, corka 82:confused: to ustalilismy ze mial okolo75. Zona wyszla ze sklepu i mowi ze czulo sie jak trzesienie ziemii:) Pociag podaza w strone Harrisburga, oswietlony promieniami slonca znak przed mostem-"No tresspasing" oczywiscie opcjonalny.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20160312_143724.jpg 20160312_143732_HDR.jpg 20160312_145823.jpg
20160312_150122.jpg
Dzisiaj z dzieciakami "upolowalismy" 17 pociagow w 2,5 godziny, bardzo duzo jak na Sobote. Pojechalismy na "Pennsy Middle Division", czyli niegdysiejsza glowna linie towarzystwa Pennsylvania pomiedzy Harrisburgiem i Altoona. Na poczatku widzielismy tylko General Electric "Dash 9", po tem zaczely pojawiac sie General Motors. Wagony samowyladowcze "hoppers" z weglem ciagniete sa przez SD80MAC. Byly to ostatnie lokomotywy zakupione przez Conrail i unikatowe dla CR, za nim towarzystwo zostalo podzielone przez CSX i NS. Union Pacific w tym samym czasie zakupil bardzo podobne SD90MAC. Troche mi zajelo zlapac lokomotywe z boku w pelnym pedzie, wole takie zdjecia wykonywac zwyklym aparatem, jako ze mozna uzyskac iluzje szybkiego ruchu.
[DOUBLEPOST=1457895326,1457894923][/DOUBLEPOST] 20160312_125405_HDR.jpg 20160312_130832.jpg
20160312_131040.jpg
20160312_143523.jpg 20160312_143528.jpg 20160312_143639.jpg C.d. na zdjeciu #6739 SD60I widac znikajace juz sygnaly Pennsylvania RR. Cyknalem tez Conrail hopper w pelnym pedzie z Centralnej Pennsylvanii gdzies na wschod, moze do portu w Baltimore.
 

Podobne wątki