Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Maćku wrzucaj tutaj raz na czas jakieś zdjęcia i opisy mnie interesuje SD40 high hood . NS ma ich jeszcze trochę w zasobach taborowych. No i węglarki, cysterny, intermodal itp.
Piotrku, u mnie SD40-2 "high hood" sa w zasadzie nie spotykane. A szkoda, bo z dzisiejszej sceny kolejowej tez uwazam ze sa atrakcyjne. High hood byly przede wszystkim faworyzowane przez wschodnio-poludniowe kompanie. Kupowaly je Norfolk and Western, oraz Southern Railway (nie mylic z Southern Pacific). Norfolk and Western posiadal nawet bardzo atrakcyjnie wygladajace ALCo Century 6-cio osiowe. W obecnych czasach szescio-osiowe high hood sa zlokalizowane w Virginii i West Virginii. Sa przede wszystkim uzywane w manewrach; Roanoke, Virginia jest pierwszym miejscem gdzie bym prubowal je dopasc. Oprucz tego sa takze uzywane do formowania skladow weglarek, w licznych kopalniach wegla West Virginii.
Jakis czas temu prubujac objechac korek w Harrisburgu, znalazlem sie "przypadkowo" w Enoli. Enola posiada ogromna stacje towarowa zbudowana przez Pennsylvania RR. Polowa stacji posiadala kiedys trakcje elektryczna i tu nastepowala zmiana lokomotyw. Pociagi z zachodu dostawaly elektrowozy P5/P5a, GG1, oraz w pozniejszych latach eksperymentalne E2b, E3b/E3c, FF2 i nowe E44. Conrail na poczatku lat 80-tych niestety zrezygnowal z trakcji elektrycznej. Jeszcze w latach 1983/84 nieuzywana siec wisiala nad torami w Enoli, po tem zostala sciagnieta. Teraz na stacji stoja puste maszty i co ciekawe chyba wszystkie sie zachowaly. Nadal wykonuje sie tu manewry i kompletowanie skladow. Wybudowane za Pennsylvania RR warsztaty dla spalinowozow nadal obsluguja liczne lokomotywy. Czesto mozna tu spotkac wizytujace diesle Union Pacific, czy BNSF, regularnie pojawiaja sie lokomotywy z Kanady. I taki to wlasnie mieszany sklad stal zaraz kolo drogi Zdjecia zrobione 28 pazdziernika, 2016r.
jak będziesz miał czas to wrzucaj tutaj nowe zdjęcia i opisy. Mogą też być same wagony;-) i jakieś krótkie informacje o nich.
[DOUBLEPOST=1479646013][/DOUBLEPOST]Ja mało pisze na forum za to dużo czytam
Jakis czas temu zapedzilem rodzine na jedno z moich ulubionych miejsc-Philadelphia 30th Street Station (stacja na 30-tej ulicy). Kompleks stacji byl chyba najbardziej rozrosniety w latach 20-tych ubieglego wieku. Pod koniec lat 20-tych rozpoczeto modernizacje kompleksu. Nowy budynek stacyjny oddano do uzytku w roku 1933 i w przeciwienstwie do panujacej wtedy mody "Art-deco", ten posiada ogromne filary i kolumny w stylu greckiej swiatyni. Torowiska calej stacji kolejowej na 30th street, sa na trzech poziomach (to nie zart). Na najnizszym poziomie sa glowne tory stacji dla pociagow dalekobieznych (Amtrak). Na najwyzszym poziomie jest tzw. "High line" (wysoka linia)-objazd dla pociagow towarowych. High line jest jednym z najstarszych zabudowan zachowanych podczas modernizacji. Glowna czesc High line jest zabudowana na stalowych mostach i wiaduktach o mieszanej konstrukcji cegly i kamienia. W latach 30-tych ceglano-kamienne wiadukty umocnione zostaly betonem. Na srednim poziomie, znajduja sie perony i tory dla pociagow podmiejskich; South Eastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA). Tory dla pociagow SEPTA, sa prostopadle w stosunku do torow Amtrak. Elektryfikacja kompleksu stacji rozpoczeta byla w 1913 roku i pierwszy odcinek byl otwarty do Paoli na glownym szlaku do Chicago. Pociagi, wylacznie podmiejskie do Paoli zaczely normalne kursy w roku 1915. Co ciekawe, oryginalna elektryfikacja z roku 1915 nadal jest uzywana i posiada unikatowy wyglad, odmienny nieco od reszty systemu. O samym kompleksie na ulicy 30-tej mozna napisac cala ksiazke i nadal nie wyczerpalo by sie tematu, za tem przedstawiam kilka zdjec Zdjecia wykonane 2 pazdziernika, 2016r.
Lokomotywy GP15D wyprodukowane byly jako nowe w 2004r. Wyprodukowano 10 takich lokomotyw dla Amtrak'u. Jeszcze nie tak dawno stalo tam stadko "pumpkins" (pumpkin=dynia), zmodyfikowane GP7/9 pomalowane na pomaranczowo. W tle zdjec doskonale widoczna jest "High line". Na ostatnim zdjeciu zalapalo sie nawet Muzeum Sztuki. Fanowie filmow amerykanskich rozpoznaja to miejsce, tam po schodach wbiegl Rocky Balboa w filmie "Rocky". Przed schodami postawiony jest nawet pomnik Rock'iego w pelnej skali i fragment z filmu, "uwieczniany" jest chyba codziennie przez wizytujacych osobnikow plci meskiej. Tak, bylem, widzialem i sam "uwietrznilem" ta scene .
Witam. Dzisiaj troche klasyki i jak to Amerykanie nazywaja-fallen flags (upadle flagi). Covered hopper bylej firmy Rock Island wyprodukowany w 1978r. Za tem malowanie na tym wagonie, jak i sam wagon, ma juz blisko 40 lat. Na czarnych polach po prawej stronie wagonow jest napisana data budowy-BLT, zaraz za tym czesto jest podana data przebudowy-RBLT (rebuilt). Rock Island w poznych latach 70-tych byl na skraju bankructwa i zostal ewentualnie polkniety przez Union Pacific (jesli dobrze pamietam). Ten jak widac nie nalezy juz do UP, co pokazuja cztery wielkie litery po lewej stronie pudla.
Rock Island już w 1964 chciała się połączyć z UP. 16lat trwały różne przepychanki, w urzędzie antykorupcyjnym , konkurencji itd. Zęby sobie ostrzyły UP, BN i SP. W końcu i tak przypadło prawie wszystko UP. Parę krótkich odcinków wzięło SP, co by Golden Route był w ich rękach. Najwięcej wagonów przejął UP, potem SP, mniejsi a resztę pocięto.
Ja modeli nie mam, za to przez kilka lat zebrałem skromną biblioteczkę na temat taboru i kolei w Stanach. Służę pomocą skanem zdjęcia z każdej pozycji lub wzorami malowania, każda książką z serii "Trackside" zawiera 128 stron w kolorze z rejonu lub kolei która jest wymieniona na okładce, monografie o poszczególnych modelach lokomotyw wyczerpująco opisują dany typ taboru.
I reszta zbiorów, do "perełek" zaliczam oryginalne instrukcje dla maszynistów z końca lat 40-tych do kultowych lokomotyw EMD serii E i F oraz oryginalny katalog lokomotyw ALCO z połowy lat 60-tych, wydany kilka lat przed zakończeniem produkcji lokomotyw przez tą firmę.
Zadales bardzo trudne pytanie Nawet kiedy zaczalem wchodzic na rozne strony w tej sprawie, to wyglada na to ze rozne kompanie maja swoje standardy. Kiedy probowalem wejsc na FRA (Federal Railroad Administration) strony, wyszly same grafy i opisy. Znalazlem takie cos;https://www.fra.dot.gov/Elib/Document/3355
[DOUBLEPOST=1484658220,1484657800][/DOUBLEPOST]
I reszta zbiorów, do "perełek" zaliczam oryginalne instrukcje dla maszynistów z końca lat 40-tych do kultowych lokomotyw EMD serii E i F oraz oryginalny katalog lokomotyw ALCO z połowy lat 60-tych, wydany kilka lat przed zakończeniem produkcji lokomotyw przez tą firmę.
Fajnie by bylo Gdybys zrobil kopie rysunku tego osmio-osiowego potwora ALCo i zamiescil tu na forum. Mi najbardziej podobaja sie te wielokolowe amerykanskie lokomotywy. Moje ulubione to elektrowozy W1 Great Northern, oraz oryginalnie zbudowane dla Rosji Sowieckiej "Little Joe".
Lokomotywy zazwyczaj mają przeprowadzane przeglądy po określonych godzinach pracy i naprawy okresowe po przejechanych kilometrach np lokomotywy trakcyjne co 500 000 km.Podejrzewam ,że w USA jest podobnie. Panowie ja też wam mogę na wrzucać ogrom instrukcji z której często nie wiele wynika a mnie interesują konkrety. Na wagonach powinny być namalowane daty. Więc bardzo bym prosił o zdjęcia tych oznaczeń jeżeli takie są. Od dłuższego czasu mnie to nurtuje ,że przeglądając ogrom zdjęć w internecie nie widzę wagonów odmalowanych tak jak to powinno być po naprawie okresowej (rewizyjnej, głównej). Dlatego prośba do Maćka jak będzie miał możliwość to proszę o takie zdjęcia.
Odpowiem prosto-nie mam pojecia ale mozemy poszukac. Z wlasnych obserwacji zauwazylem, ze wagony nie sa w zasadzie odmalowywane. To nie kawal, np. w 1993r. widzialem w skladzie towarowym "covered hopper" nadal pomalowany Pennsylvania Railroad-keystone i wszystko inne. Chodzac po Enoli (ta ogromna stacja towarowa kolo Harrisburga), w roku 2001 stala gondola jeszcze z oznaczeniami PRR. Nadal mozemy zobaczyc wagony Conrail w pelnym malowaniu, tylko reporting marks moga byc CSX, lub NS. Zdjecia platformy zrobione w Yorku wczoraj-coil car:
Jak widac pelne oznaczenia CR i oryginalny numer, a wagony te pracuja dosyc ekstremalnie. Uzywane sa do stali zwijanej w rolki, bardzo ciezkie.
loki maja taka niebieska kartke (blue card). I na nich sa daty przegladow napisane. Bede w robocie zrobie zdjecie podesle. Taki podstawowy przeglad to jest PI periodic inspection. Loki z komputerem maja go wystawionego na 184 dni. A loki bez kompa na 92. No i zwykly codzienny przeglad. (dokladnie to do nastepnego dnia do polnocy maksymalnie). Sprawdzic wode, olej, klocki hamulcowe, piasek itp. Jak zrobie zdjecie to zobaczysz co tam jest wiecej na tej karcie napisane.
[DOUBLEPOST=1484814231][/DOUBLEPOST]Maćku tak właśnie myślę, że wagony w USA nie są odmalowywane i często spotykam na zdjęciach stare malowania z przed około 20 lat. Jak robisz zdjęcia wagonom to rób z bliższa żeby było widać te małe napisy. Tam może być jakaś data itp. Dawaj jakieś cysterny, węglarki, platformy
Jako zafascynowany amerykanskimi elektrowozami (oraz wszystkimi na kontynencie amerykanskim), mialem okazje spedzic kilka minut na poludniowej czesci NEC (North East Corridor). Znalazlem sie w miejscowosci Aberdeen, stanie Maryland. Podmiejska kolej MARC nadal uzywa, juz chyba tylko dwa elektrowozy HHP8, zlapalem na przystanku numer 4913. Przez krotki moment mamy ciekawa sytuacje na bylej linii PRR, 5 modeli elektrowozow pracujacych na raz, plus NJ Transit ALP45DL elektrowoz/diesel.