Piotrku, u mnie SD40-2 "high hood" sa w zasadzie nie spotykane. A szkoda, bo z dzisiejszej sceny kolejowej tez uwazam ze sa atrakcyjne. High hood byly przede wszystkim faworyzowane przez wschodnio-poludniowe kompanie. Kupowaly je Norfolk and Western, oraz Southern Railway (nie mylic z Southern Pacific). Norfolk and Western posiadal nawet bardzo atrakcyjnie wygladajace ALCo Century 6-cio osiowe. W obecnych czasach szescio-osiowe high hood sa zlokalizowane w Virginii i West Virginii. Sa przede wszystkim uzywane w manewrach; Roanoke, Virginia jest pierwszym miejscem gdzie bym prubowal je dopasc. Oprucz tego sa takze uzywane do formowania skladow weglarek, w licznych kopalniach wegla West Virginii.
Jakis czas temu zapedzilem rodzine na jedno z moich ulubionych miejsc-Philadelphia 30th Street Station (stacja na 30-tej ulicy). Kompleks stacji byl chyba najbardziej rozrosniety w latach 20-tych ubieglego wieku. Pod koniec lat 20-tych rozpoczeto modernizacje kompleksu. Nowy budynek stacyjny oddano do uzytku w roku 1933 i w przeciwienstwie do panujacej wtedy mody "Art-deco", ten posiada ogromne filary i kolumny w stylu greckiej swiatyni. Torowiska calej stacji kolejowej na 30th street, sa na trzech poziomach (to nie zart). Na najnizszym poziomie sa glowne tory stacji dla pociagow dalekobieznych (Amtrak). Na najwyzszym poziomie jest tzw. "High line" (wysoka linia)-objazd dla pociagow towarowych. High line jest jednym z najstarszych zabudowan zachowanych podczas modernizacji. Glowna czesc High line jest zabudowana na stalowych mostach i wiaduktach o mieszanej konstrukcji cegly i kamienia. W latach 30-tych ceglano-kamienne wiadukty umocnione zostaly betonem. Na srednim poziomie, znajduja sie perony i tory dla pociagow podmiejskich; South Eastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA). Tory dla pociagow SEPTA, sa prostopadle w stosunku do torow Amtrak. Elektryfikacja kompleksu stacji rozpoczeta byla w 1913 roku i pierwszy odcinek byl otwarty do Paoli na glownym szlaku do Chicago. Pociagi, wylacznie podmiejskie do Paoli zaczely normalne kursy w roku 1915. Co ciekawe, oryginalna elektryfikacja z roku 1915 nadal jest uzywana i posiada unikatowy wyglad, odmienny nieco od reszty systemu. O samym kompleksie na ulicy 30-tej mozna napisac cala ksiazke i nadal nie wyczerpalo by sie tematu, za tem przedstawiam kilka zdjec
Witam. Dzisiaj troche klasyki i jak to Amerykanie nazywaja-fallen flags (upadle flagi). Covered hopper bylej firmy Rock Island wyprodukowany w 1978r. Za tem malowanie na tym wagonie, jak i sam wagon, ma juz blisko 40 lat. Na czarnych polach po prawej stronie wagonow jest napisana data budowy-BLT, zaraz za tym czesto jest podana data przebudowy-RBLT (rebuilt). Rock Island w poznych latach 70-tych byl na skraju bankructwa i zostal ewentualnie polkniety przez Union Pacific (jesli dobrze pamietam). Ten jak widac nie nalezy juz do UP, co pokazuja cztery wielkie litery po lewej stronie pudla.
Odpowiem prosto-nie mam pojecia
Jako zafascynowany amerykanskimi elektrowozami (oraz wszystkimi na kontynencie amerykanskim), mialem okazje spedzic kilka minut na poludniowej czesci NEC (North East Corridor). Znalazlem sie w miejscowosci Aberdeen, stanie Maryland. Podmiejska kolej MARC nadal uzywa, juz chyba tylko dwa elektrowozy HHP8, zlapalem na przystanku numer 4913. Przez krotki moment mamy ciekawa sytuacje na bylej linii PRR, 5 modeli elektrowozow pracujacych na raz, plus NJ Transit ALP45DL elektrowoz/diesel.