• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Reakcje
14 1 0
dlatego chwile potem napisałem ze na zywo wyglada tak jak rzywista lokomotywa w skali 1:1
Moja propozycja jest taka: zrób kilka fotek ale w RAW (do ustawienia w aparacie), albo w 100% oświetleniu dziennym albo 100% oświetleniu sztucznym. Dla drugiego przypadku sprawdź jaką masz temperaturę żarówek których używałeś przy robieniu zdjęcia (można wykręcić żarówkę i odczytać takie info zapisane na niej).
Jeżeli prześlesz mi takie zdjęcia to dopasuję ekspozycję i będziemy mieli w miarę wiarygodne odwzorowanie kolorów.

Choć na moje oko to jednak będzie to bardziej niebieski niż zielony. Ciężko uwierzyć, że ktoś kto zajmuje się fotografią produktową nie umie ustawić balansu bieli a po wykonanym zdjęciu nie widzi, że zdjęcie nie wyszło..... no ale.... moooooże....
 

Marcin

Użytkownik
KKMK
Reakcje
28 0 0
W tym roku będzie wydany set dwóch węglarek Roco 6600171 z ep.lV , szukałem info czy modele odpowiadają oryginałowi ale niestety nic nie znalazłem -zwłaszcza że na zdjęciach jest wizualizacja modeli. Czy na tą chwilę można potwierdzić że model tej węglarki Roco będzie odpowiadał oryginałowi?
 

Załączniki

Xomon

Użytkownik
Reakcje
48 0 0
W tym roku będzie wydany set dwóch węglarek Roco 6600171 z ep.lV , szukałem info czy modele odpowiadają oryginałowi ale niestety nic nie znalazłem -zwłaszcza że na zdjęciach jest wizualizacja modeli. Czy na tą chwilę można potwierdzić że model tej węglarki Roco będzie odpowiadał oryginałowi?
Wszystkie informacje powinieneś znaleźć w tym wątku:
https://forum.modelarstwo.info/thre...-czteroosiowych-wagonów-węglarek.35318/page-4

Na tej stronie jest też opisany zestaw 4 węgarek typu C462W wydanych przez PMR-modele. Zapowiedź Roco to właśnie ten typ i zapewne będzie on zbliżony malowaniem do tego zestawu.
 
Reakcje
63 7 0
Moja propozycja jest taka: zrób kilka fotek ale w RAW (do ustawienia w aparacie), albo w 100% oświetleniu dziennym albo 100% oświetleniu sztucznym. Dla drugiego przypadku sprawdź jaką masz temperaturę żarówek których używałeś przy robieniu zdjęcia (można wykręcić żarówkę i odczytać takie info zapisane na niej).
Jeżeli prześlesz mi takie zdjęcia to dopasuję ekspozycję i będziemy mieli w miarę wiarygodne odwzorowanie kolorów.

Choć na moje oko to jednak będzie to bardziej niebieski niż zielony. Ciężko uwierzyć, że ktoś kto zajmuje się fotografią produktową nie umie ustawić balansu bieli a po wykonanym zdjęciu nie widzi, że zdjęcie nie wyszło..... no ale.... moooooże....
A gdzie napisałem że zajmuje się fotografią produktową?to raz
A dwa czy to samo napiszesz pod postem Menzel Lokschuppen który zamieścił podobne zdjęcie?

Czasami warto pomyśleć zanim się cos napisze
I poczytać wcześniej zamieszczone wpisy
 
Reakcje
14 1 0
A gdzie napisałem że zajmuje się fotografią produktową?to raz
A dwa czy to samo napiszesz pod postem Menzel Lokschuppen który zamieścił podobne zdjęcie?

Czasami warto pomyśleć zanim się cos napisze
I poczytać wcześniej zamieszczone wpisy
Warto pomyśleć....
tym bardziej, że właśnie o zdjęciach wykonanych przez Menzel Lokschuppen pisałem - tam wykonywał zdjęcia profesjonalista (a przynajmniej można tak założyć). Dlatego w osobnym akapicie wyraziłem swoje zdanie. :) Nic nie wspominałem o Twojej profesji, nie krytykowałem (a nawet doceniam, bo czekałem na Twój wpis i zdjęcia. Wcześniejsze wpisy przeczytałem. Nawet kilkukrotnie.)

Bezpośrednio do Ciebie był skierowany pierwszy akapit mojej wypowiedzi - po prostu taki zabieg pozwoliłby nam bardziej realnie ocenić jak wygląda model w rzeczywistości.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Były/są pojazdy które miały/mają tylko jeden odbierak. Pierwszy z brzegu przykład to EM10.
Wszystkie lokomotywy używają zasadniczo jednego patyka podczas ruchu, z wyjątkiem niektórych sytuacji, np. przy rozruchu.
I właśnie w tym jest rzecz: przy rozruchu, lokomotywa o dużej mocy, ruszając z ciężkim składem, pobiera bardzo duży prąd z sieci trakcyjnej i dlatego w takiej sytuacji przy zasilaniu stosunkowo niskim napięciem prądu stałego (3000 V, a w Holandii 1500 V) należy użyć dwóch pantografów. EM10 ma stosunkowo niewielką moc, znacznie mniejszą od ciężkich lokomotyw liniowych o dużej mocy (a do takich należy Vectron) i dlatego w tym wypadku akurat wystarczy jeden pantograf. Ale w wypadku Vectrona miałbym już wątpliwości, czy jednak nie powinien mieć dwóch odbieraków do pracy przy napięciu stałym (pod znacznie mniejszym napięciem, a więc z większym natężeniem prądu, szczególnie przy rozruchu), zwłaszcza w Holandii. A na pierwszym schemacie wyżej brakuje mi jeszcze zaznaczenia pantografów używanych w Czechach pod siecią prądu zmiennego i na Słowacji przy prądzie stałym, a na drugim schemacie brak pantografów używanych w obu tych krajach przy prądzie stałym - przypuszczam, że przy prądzie stałym używane są te same pantografy, co w Polsce. Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji funkcjonują oba systemy zasilania: 3000 V DC i 25 kV 50 Hz AC.
 
Reakcje
63 7 0
Warto pomyśleć....
tym bardziej, że właśnie o zdjęciach wykonanych przez Menzel Lokschuppen pisałem - tam wykonywał zdjęcia profesjonalista (a przynajmniej można tak założyć). Dlatego w osobnym akapicie wyraziłem swoje zdanie. :) Nic nie wspominałem o Twojej profesji, nie krytykowałem (a nawet doceniam, bo czekałem na Twój wpis i zdjęcia. Wcześniejsze wpisy przeczytałem. Nawet kilkukrotnie.)

Bezpośrednio do Ciebie był skierowany pierwszy akapit mojej wypowiedzi - po prostu taki zabieg pozwoliłby nam bardziej realnie ocenić jak wygląda model w rzeczywistości.
Napisałem wyraźnie
Zdjęcie robione telefonem
Lampka zwykła kupiona w markecie i tyle

Wątpię że zdjęcie wykonane przez sklep menzel było zrobione przez profesjonalistę
Bo wynik jest niemalże taki sam

Jednakże w rzeczywistości gdy patrzę na model swoimi oczami to wygląda jak lokomotywa w skali 1:1
Może będzie kiedyś szansa aby uwiecznić model obok prawdziwej lokomotywy w naturalnym środowisku i świetle
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.682 31 1
przy rozruchu, lokomotywa o dużej mocy, ruszając z ciężkim składem, pobiera bardzo duży prąd z sieci trakcyjnej i dlatego w takiej sytuacji przy zasilaniu stosunkowo niskim napięciem prądu stałego (3000 V, a w Holandii 1500 V) należy użyć dwóch pantografów.
Ale w wypadku Vectrona miałbym już wątpliwości, czy jednak nie powinien mieć dwóch odbieraków do pracy przy napięciu stałym (pod znacznie mniejszym napięciem, a więc z większym natężeniem prądu, szczególnie przy rozruchu), zwłaszcza w Holandii.
Holandia 1500.jpg


Nie wiem, nie znam się, ale się zastanawiam.
Czy na przykład większa ilość ślizgaczy na tym pantografie nie rekompensuje "braku drugiego pantografu"? Zwłaszcza w Holandii.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Czy na przykład większa ilość ślizgaczy na tym pantografie nie rekompensuje "braku drugiego pantografu"? Zwłaszcza w Holandii.
Bardzo możliwe. Ale generalnie lokomotywy NS z oczywistych powodów (małe napięcie = duże natężenie prądu) zawsze miały pantografy z większą liczbą nakładek - czy to zastępuje dwa pantografy, nie wiem.
jest po pantograf na Holandię.
Też posiada napięcie stałe 3kV DC.
Holandia ma napięcie stałe, ale nie 3 kV, ma 1,5 kV (1500 V). 3 kV jest w Belgii. Ale to nie przeszkadza, by ten sam pantograf był używany w Holandii i w Czechach czy w Polsce. Co więcej, nawet różny rodzaj prądu (zmienny, stały) nie jest przeszkodą. Np. dwunapięciowe lokomotywy Skoda, na DR/DB seria 180, które m.in. wjeżdżały z EC do Rzepina, a poza tym wspólnie z odpowiednikami ČD regularnie obsługiwały (jeszcze obsługują?) połączenia Drezno - Praga mają dwa takie same pantografy i oba są używane zarówno w Niemczech pod siecią 15 kV 16 2/3 Hz, jak i w Polsce i Czechach pod siecią 3 kV.
 

MarianToJo

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Ale w wypadku Vectrona miałbym już wątpliwości, czy jednak nie powinien mieć dwóch odbieraków do pracy przy napięciu stałym (pod znacznie mniejszym napięciem, a więc z większym natężeniem prądu, szczególnie przy rozruchu)
Panie Andrzeju tylko w przypadku nowoczesnych lokomotyw z silnikami asynchronicznymi podczas rozruchu prąd jest znikomy, w przeciwieństwie do starych lokomotyw gdzie stojan i wirnik był połączony szeregowo. Ten film bardzo dobrze to pokazuje jak pod koniec lokomotywa już prawie stoi, moc zadana na 100% a poboru z sieci prawie nie ma.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 111
Tabor 10
Tabor 62
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki