• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.007 114 11
Zaskoczenie jest i owszem, ale czy dziwna. Pozwala na bardziej elastyczne podejście do tego co się na rynku w danej chwili dzieje. Takie odkrywanie kart od razu, zaraz na początku powoduje związanie rąk, ograniczenie możliwości wprowadzenia korekt i zmian. A konkurencja czuwa ;).
Dla mnie polityka niezrozumiała. Wygląda na to ze druga polowa roku to wysyp lokomotyw a te do najtańszych nie należą.
Jak wiec zaplanować wydatki na ten rok jeśli nie wiadomo jakie przydziały, jaka epoka itp. tych lokomotyw?

Niech się później PIKO nie dziwi ze lokomotywy nie schodzą. Bo mało kto ma 10k PLN "jakby PIKO cos wypuściło co mnie interesuje"
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.043 24 8
Katalog nowości Piko, da tym razem mojej kieszeni oddech i może nawet dobrze. Z drugiej strony będzie szansa na alokację funduszy na inne firmy, w tym te o polskich korzeniach. Widać, że wiele modeli z 2024 będzie nadal dostępnych w ofercie, co daje szansę ich zakupu wszystkim tym, którzy z różnych powodów jeszcze nie kupili. Cały czas liczę na TKt48 i może - jak ktoś już wczesniej zauważył - będzie szansa w II polowie roku lub od Robo. Dekoder jak widac juz jest, czyli teoretycznie można ew. składac krok po kroku jak w kolekcji DeAgostini ;)
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
PIKO opublikowało zapowiedzi tylko na I połowę roku, czyli po prostu zmieniło politykę informacyjną. W połowie roku można się spodziewać zapowiedzi nowości na II połowę roku.
Ok, rozumiem zmianę polityki itp. Tylko dlaczego w katalogu nie ma żadnej wzmianki o tym, że katalog 2025 jest tylko na....pół roku. Skąd my to mamy wiedzieć (gdyby nie Ty), to bylibyśmy nieświadomi tej "drugiej części katalogu". Przecież to się kupy nie trzyma. Tak czy inaczej, dobrze, że będzie więcej pozycji, bo z tych zapowiedzi jest naprawdę mizeria jeśli chodzi o VI epokę.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
660 5 2
Ja tam jestem w szoku, że EN57 i EP09 będą z Warszawy. .....
Nie wiem, co w przypadku EP09 szokującego - bo jedyną alternatywą może być Kraków - innych opcji nie ma ;)

A mnie ciekawi czy w poniższej pozycji dorobią okna bezpieczeństwa (teoretycznie mają odpowiednie okna z wagonów Y):

PIKO 96665 - wagon pasażerski typu 120A POLREGIO

 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.145 121 1
Od edycji pierwszego ST44 z żółtym czołem minęło w zeszłym roku 6 lat - to chyba niezbyt krótki okres, aby wyprodukować kolejny model, w dodatku różniący się detalami (m.in. chromowana listwa). SU46 to zupełnie nowy schemat malowania - wiele osób bardzo się cieszy z tego modelu. SU45 - ciekawy schemat - jeszcze takiego modelu nie było. ET22 - może rzeczywiście zmieniłbym kolejność produkcji - najpierw dał PKP Cargo, a w tym roku malowanie z żółtym pasem. ET21 - wyprodukowano dwie kolejne wersje, których nie było - maszynę z okresu eksploatacji w PKP Cargo oraz drugi model w barwach prywaciarza - dziwne jest to, że polski rynek jest tak mało zainteresowany tą polskiej konstrukcji lokomotywą, która odegrała tak dużą rolę w historii PKP i nadal jest w eksploatacji, choć już tylko u prywatnych przewoźników.
Moja uwaga dotycząca "żółty czół" była ogólna. Bo mam wrażenie, że ten schemat malowania (bez względu na lokomotywę) jest co roku dominujący.
Co do ET21 to można spokojnie powiedzieć, że jest to model bardzo słabo sprzedawalny (i chyba już tego nic nie zmieni - nawet malowania DB jest w dalszym ciągu w sprzedaży). Dlatego dziwię się, że PIKO z takim uporem co roku wydawało po dwa malowania. Po co:niepewny: Chyba tylko po to, żeby z inny wcześniej wydanymi modelami, zalegało na półkach sklepowych.
I ostania rzecz. Naprawdę nie ma co na siłę co roku wydawać wszystkich modeli. Szczególnie tych, które od wielu lat są wydawane (ET21, ET22, SP/SU45, SU46, ST44). Tak jak napisałem wcześniej, rok odpoczynku dobrze by im zrobił (model SM/SP42 też miał przerwę i dzięki temu jest na niego aktualnie zapotrzebowanie).
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.672 124 86
Wydaje się także, że "chwila" przerwy dobrze wpływa na rynek wtórny. Kolekcjonerzy mogą wtedy przeorganizować swoje kolekcje. Łatwiej jest sprzedać model i za rozsądne pieniądze.
 

przemek79

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
PIKO opublikowało zapowiedzi tylko na I połowę roku, czyli po prostu zmieniło politykę informacyjną. W połowie roku można się spodziewać zapowiedzi nowości na II połowę roku. Poniżej lista nowości w kolejności według miesięcy:

- koniec stycznia:

brak

- koniec lutego:

PIKO 24545 - wagon towarowy platforma PKP

Zobacz załącznik 1094516

PIKO 28322 - zestaw 2 wagonów pasażerskich typu 120A PR Oddział Warmińsko-Mazurski

Zobacz załącznik 1094501

- koniec marca:

brak

- koniec kwietnia:

PIKO 51462 (wersja analogowa)
PIKO 51463 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- elektryczny zespół trakcyjny EN57-203 PKP

Zobacz załącznik 1094517

- koniec maja:

PIKO 28311 - zestaw 2 wagonów towarowych cystern typu 406Ra PKP Zakłady Koksownicze "ZABRZE"

Zobacz załącznik 1094499

PIKO 28312 - zestaw 2 wagonów towarowych cystern typu 406b TRANSCHEM

Zobacz załącznik 1094500

PIKO 52308 (wersja analogowa)
PIKO 52309 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa spalinowa PKP serii SM31

Zobacz załącznik 1094518

PIKO 53286 - wagon pasażerski PKP St. Gdańsk Gł. DOKP Gdańsk

Zobacz załącznik 1094502

PIKO 53308 - wagon pocztowy PKP St. Łódź Kal. Dyr. Łódź Urząd Pocztowy Łódź 2

Zobacz załącznik 1094503

PIKO 53372 - wagon pasażerski 3 kl. PKP St. Łódź Kal. Dyr. Łódź

Zobacz załącznik 1094504

PIKO 54278 - wagon towarowy chłodnia budowy włoskiej PKP St. mac. Ostrów Wlkp.

Zobacz załącznik 1094505

PIKO 58459 - wagon towarowy cysterna typu 406Rb PKP "Polski Cukier"

Zobacz załącznik 1094508

PIKO 59276 - lokomotywa spalinowa SM42-2173 CargoUnit

Zobacz załącznik 1094509

PIKO 96664 - wagon pasażerski typu 120A PKP

Zobacz załącznik 1094511

PIKO 96665 - wagon pasażerski typu 120A POLREGIO

Zobacz załącznik 1094512

PIKO 97528 (wersja analogowa)
PIKO 97529 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa elektryczna EP09-042 PKP Cargo Zakład Taboru w Warszawie

Zobacz załącznik 1094513
Wiadomo jaka data rewizji EP09?
 

slawek587

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
A według mnie Piko zmienia swoją politykę informacyjną ze względu na agresywną politykę wydawniczą konkurencji . Piko jako moloch ,jedyny wydawał katalog pod koniec roku , z zegarkiem w ręku. Nie miało żadnej realnej konkurencji, ale w 2024 coś się zmieniło. Konkurencja zabrała trochę tortu. Konkurencja nie śpi i informuje o swoich projektach dopiero przed premierą i ma ku temu dobre powody. W 2024 było kilka zapasów z en57 , ep09 . Wada dla nas jest brak planowania wydatków , ale Piko dostosowuje się do konkurencji , a konkurencja tak robi żeby ich projekty były pierwsze na rynku. Według mnie pod koniec 2025roku stwierdzimy że to był bardzo kosztowny rok..
 

marbes

Aktywny użytkownik
Reakcje
422 2 0
To będzie Cargo. Zdjęcie jest z 2005r, wiec prawdopodobnie coś koło tego......może jeszcze się opamiętają i wypuszczą Va z 1991 roku:)
Ja bym nie był taki pewny, już był przykład z SM31 oliwkowa było inne zdjęcie, a wyszedł inny model. Przy informacje jest tylko EP09 i epoka V więc trzeba brać poprawkę na Piko i nie przywiązywać się że będę to akurat EP09-042
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.171 56 1
Z oferty PIKO zniknęła najładniejsza SM31. W sklepach też próżno szukać tego modelu Ciekawe dlaczego? Czyżby kolor niebieski i zielony nie cieszył się oczekiwaną popularnością? W sumie sam oddałem Cargo do sklepu:)
IMG_20250103_184411.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
Fajnie, że Piko wchodzi w małe, pruskie parowozy. TKi3 to bardzo dobry pomysł, teoretycznie tylko jeden numer dotrwał w PKP, do początku epoki IV, ale pewnie jego zadania były już bardzo niszowe.
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno. Pan Krzysztof jak sam mi powiedział, opracował go z pewną premedytacją, gdyż oprócz rozstawu osi 6,2 m., niewiele o tym wagonie wiadomo, więc to wcale nie jest aż taka fikcja w wersji Hobby.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.726 39 4
Fajnie, że Piko wchodzi w małe, pruskie parowozy. TKi3 to bardzo dobry pomysł, teoretycznie tylko jeden numer dotrwał w PKP, do początku epoki IV, ale pewnie jego zadania były już bardzo niszowe.
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno. Pan Krzysztof jak sam mi powiedział, opracował go z pewną premedytacją, gdyż oprócz rozstawu osi 6,2 m., niewiele o tym wagonie wiadomo, więc to wcale nie jest aż taka fikcja w wersji Hobby.
A ja mam zdjęcie/negatyw z TKi3-85 z 1971 roku w Poznaniu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 70
Tabor 10
Tabor 23
Tabor 18
Tabor 24

Podobne wątki