• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.365 137 19
PIKO opublikowało zapowiedzi tylko na I połowę roku, czyli po prostu zmieniło politykę informacyjną. W połowie roku można się spodziewać zapowiedzi nowości na II połowę roku. Poniżej lista nowości w kolejności według miesięcy:

- koniec stycznia:

brak

- koniec lutego:

PIKO 24545 - wagon towarowy platforma PKP

24545.jpg

PIKO 28322 - zestaw 2 wagonów pasażerskich typu 120A PR Oddział Warmińsko-Mazurski

28322.jpg

- koniec marca:

brak

- koniec kwietnia:

PIKO 51462 (wersja analogowa)
PIKO 51463 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- elektryczny zespół trakcyjny EN57-203 PKP

51462.m.jpg

- koniec maja:

PIKO 28311 - zestaw 2 wagonów towarowych cystern typu 406Ra PKP Zakłady Koksownicze "ZABRZE"

28311.jpg

PIKO 28312 - zestaw 2 wagonów towarowych cystern typu 406b TRANSCHEM

28312.jpg

PIKO 52308 (wersja analogowa)
PIKO 52309 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa spalinowa PKP serii SM31

52308.jpg

PIKO 53286 - wagon pasażerski PKP St. Gdańsk Gł. DOKP Gdańsk

53286.jpg

PIKO 53308 - wagon pocztowy PKP St. Łódź Kal. Dyr. Łódź Urząd Pocztowy Łódź 2

53308.jpg

PIKO 53372 - wagon pasażerski 3 kl. PKP St. Łódź Kal. Dyr. Łódź

53372.jpg

PIKO 54278 - wagon towarowy chłodnia budowy włoskiej PKP St. mac. Ostrów Wlkp.

54278.jpg

PIKO 58459 - wagon towarowy cysterna typu 406Rb PKP "Polski Cukier"

58459.jpg

PIKO 59276 - lokomotywa spalinowa SM42-2173 CargoUnit

59276.jpg

PIKO 96664 - wagon pasażerski typu 120A PKP

96664.jpg

PIKO 96665 - wagon pasażerski typu 120A POLREGIO

96665.jpg

PIKO 97528 (wersja analogowa)
PIKO 97529 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa elektryczna EP09-042 PKP Cargo Zakład Taboru w Warszawie

97528.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.365 137 19
- koniec czerwca:

PIKO 27731 - wagon towarowy cysterna PKP Zakłady Koksochemiczne "HAJDUKI" Chorzów Batory
27731.jpg

PIKO 54326 - wagon towarowy kryty do czyszczenia szyn PKP PLK

54326.jpg

PIKO 57638 - wagon pasażerski PKP St. mac. Leszno DOKP Poznań

57638.jpg

PIKO 96397 (wersja analogowa)
PIKO 96398 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa elektryczna EU07-359 PKP Cargo Zakład Taboru w Szczecinie

96397.jpg

- koniec lipca:

PIKO 50737 (wersja analogowa)
PIKO 50738 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system DC)
PIKO 50739 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system AC)
- lokomotywa parowa serii TKi3 PKP

50737.mm.jpg

PIKO 99525 - katalog z ofertą nowości na I połowę 2025 roku

54040_99525.jpg

PIKO 99505 - katalog z pełną ofertą

54039_99505.jpg
 
Ostatnio edytowane:

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
752 35 5
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku :rolleyes: ...
Remku wszystko od razu że sklepów nie wyjdzie, nowości 2024 w zdecydowanej większości jeszcze zalegają na półkach w sklepach. Być może zmiana polityki wynika również i z tego, że dużo modeli zalega, a po części nie chcą być zbyt transparentni przed konkurencją. A może jeszcze jakieś nowości są w opracowaniu...kto wie:cenzura:
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.557 155 0
Ja coś takiego widzę na stronie 121 katalogu, tzn. nr katalogowy 97528 (EP09-042):
Może jestem już stary i ślepy, ale znajdź różnice:

1735908091437.png


1735907916810.png


U góry - brak okna w drzwiach
Na dole - jest okno w drzwiach

U góry - ściana czołowa z jakimś wystającym badziewiem
Na dole - ściana czołowa gładka

U góry - brak dużych wypustek w okolicach środka wózka
Na dole - są takie wypustki (starszy typ zawieszenia)

....
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
791 30 0
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony!
Czyli podobnie jak w roku 2024.
Kumulacja i wysyp modeli nastąpił w drugim kwartale tj. zaraz po wakacjach i w okresie jesienno-zimowym.
Reasumując. Coś tam pokazali, nie za dużo, na rozgrzewkę, a poważna jazda zacznie się już po wakacjach :).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
Trochę dziwna ta polityka PIKO dotycząca niepełnego katalogu z "nowościami". Tym bardziej, że nie ma żadnej oficjalnej informacji, że mamy do czynie z jego pierwszą częścią.
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku :rolleyes: ...
A już miałem nadzieję, że w tym roku odetchniemy od ST44, ET22, ET21 czy SP/SU45:( Bo mam wrażenie, że ostatnie modele tych lokomotyw były wydawane na "siłę". Kolejne "żółte czoło", "żółty paseczek"... Rok oddechu, chyba by im dobrze zrobił.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 7 0
Może jestem już stary i ślepy, ale znajdź różnice:

U góry - brak okna w drzwiach
Na dole - jest okno w drzwiach

U góry - ściana czołowa z jakimś wystającym badziewiem
Na dole - ściana czołowa gładka

U góry - brak dużych wypustek w okolicach środka wózka
Na dole - są takie wypustki (starszy typ zawieszenia)

....
Porównujesz dwa różne typy zawieszenia pudła. Do tego wersję z klimatyzacją oraz bez i się dziwisz że są inne. Po drugie to jedna jest z 90 roku, druga z 96, a konstrukcja EP09 zmieniała się praktycznie co jeden egzemplarz.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 28 1
Mieliśmy wyścig elektryków EP09, to teraz zacznie się wyścig czajników między dwoma TKt48...? Który pierwszy się pokaże? :)
Skoro Piko pokazało dekoder do TKt48...
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
791 30 0
Trochę dziwna ta polityka PIKO dotycząca niepełnego katalogu z "nowościami".
Zaskoczenie jest i owszem, ale czy dziwna. Pozwala na bardziej elastyczne podejście do tego co się na rynku w danej chwili dzieje. Takie odkrywanie kart od razu, zaraz na początku powoduje związanie rąk, ograniczenie możliwości wprowadzenia korekt i zmian. A konkurencja czuwa ;).
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.365 137 19
A już miałem nadzieję, że w tym roku odetchniemy od ST44, ET22, ET21 czy SP/SU45:( Bo mam wrażenie, że ostatnie modele tych lokomotyw były wydawane na "siłę". Kolejne "żółte czoło", "żółty paseczek"... Rok oddechu, chyba by im dobrze zrobił.
Od edycji pierwszego ST44 z żółtym czołem minęło w zeszłym roku 6 lat - to chyba niezbyt krótki okres, aby wyprodukować kolejny model, w dodatku różniący się detalami (m.in. chromowana listwa). SU46 to zupełnie nowy schemat malowania - wiele osób bardzo się cieszy z tego modelu. SU45 - ciekawy schemat - jeszcze takiego modelu nie było. ET22 - może rzeczywiście zmieniłbym kolejność produkcji - najpierw dał PKP Cargo, a w tym roku malowanie z żółtym pasem. ET21 - wyprodukowano dwie kolejne wersje, których nie było - maszynę z okresu eksploatacji w PKP Cargo oraz drugi model w barwach prywaciarza - dziwne jest to, że polski rynek jest tak mało zainteresowany tą polskiej konstrukcji lokomotywą, która odegrała tak dużą rolę w historii PKP i nadal jest w eksploatacji, choć już tylko u prywatnych przewoźników.
do pełni szczęścia w owych wpisach brakuje informacji o epokach :(
Nie chciałem podawać ogólnych typu III, IV, V, VI, a konkretnie z podepokami mógłbym podać tylko dla kilku modeli, więc... widać z jakiej epoki będzie model, a jak pojawi się gotowy, to podam też informację konkretnie z jakiej jest podepoki. Jeśli ma Kolega problem z określeniem ogólnej epoki, z której będzie model to służę pomocą - odpowiem na każde pytanie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 70
Tabor 10
Tabor 23
Tabor 18
Tabor 24

Podobne wątki