Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
PIKO opublikowało zapowiedzi tylko na I połowę roku, czyli po prostu zmieniło politykę informacyjną. W połowie roku można się spodziewać zapowiedzi nowości na II połowę roku. Poniżej lista nowości w kolejności według miesięcy:
PIKO 96397 (wersja analogowa)
PIKO 96398 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa elektryczna EU07-359 PKP Cargo Zakład Taboru w Szczecinie
- koniec lipca:
PIKO 50737 (wersja analogowa)
PIKO 50738 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system DC)
PIKO 50739 (wersja cyfrowa z dźwiękiem oraz generatorem dymu, system AC)
- lokomotywa parowa serii TKi3 PKP
PIKO 99525 - katalog z ofertą nowości na I połowę 2025 roku
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku ...
Remku wszystko od razu że sklepów nie wyjdzie, nowości 2024 w zdecydowanej większości jeszcze zalegają na półkach w sklepach. Być może zmiana polityki wynika również i z tego, że dużo modeli zalega, a po części nie chcą być zbyt transparentni przed konkurencją. A może jeszcze jakieś nowości są w opracowaniu...kto wie
Czyli podobnie jak w roku 2024.
Kumulacja i wysyp modeli nastąpił w drugim kwartale tj. zaraz po wakacjach i w okresie jesienno-zimowym.
Reasumując. Coś tam pokazali, nie za dużo, na rozgrzewkę, a poważna jazda zacznie się już po wakacjach .
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku ...
Trochę dziwna ta polityka PIKO dotycząca niepełnego katalogu z "nowościami". Tym bardziej, że nie ma żadnej oficjalnej informacji, że mamy do czynie z jego pierwszą częścią.
Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku ...
A już miałem nadzieję, że w tym roku odetchniemy od ST44, ET22, ET21 czy SP/SU45 Bo mam wrażenie, że ostatnie modele tych lokomotyw były wydawane na "siłę". Kolejne "żółte czoło", "żółty paseczek"... Rok oddechu, chyba by im dobrze zrobił.
Porównujesz dwa różne typy zawieszenia pudła. Do tego wersję z klimatyzacją oraz bez i się dziwisz że są inne. Po drugie to jedna jest z 90 roku, druga z 96, a konstrukcja EP09 zmieniała się praktycznie co jeden egzemplarz.
Mieliśmy wyścig elektryków EP09, to teraz zacznie się wyścig czajników między dwoma TKt48...? Który pierwszy się pokaże?
Skoro Piko pokazało dekoder do TKt48...
Zaskoczenie jest i owszem, ale czy dziwna. Pozwala na bardziej elastyczne podejście do tego co się na rynku w danej chwili dzieje. Takie odkrywanie kart od razu, zaraz na początku powoduje związanie rąk, ograniczenie możliwości wprowadzenia korekt i zmian. A konkurencja czuwa .
A już miałem nadzieję, że w tym roku odetchniemy od ST44, ET22, ET21 czy SP/SU45 Bo mam wrażenie, że ostatnie modele tych lokomotyw były wydawane na "siłę". Kolejne "żółte czoło", "żółty paseczek"... Rok oddechu, chyba by im dobrze zrobił.
Od edycji pierwszego ST44 z żółtym czołem minęło w zeszłym roku 6 lat - to chyba niezbyt krótki okres, aby wyprodukować kolejny model, w dodatku różniący się detalami (m.in. chromowana listwa). SU46 to zupełnie nowy schemat malowania - wiele osób bardzo się cieszy z tego modelu. SU45 - ciekawy schemat - jeszcze takiego modelu nie było. ET22 - może rzeczywiście zmieniłbym kolejność produkcji - najpierw dał PKP Cargo, a w tym roku malowanie z żółtym pasem. ET21 - wyprodukowano dwie kolejne wersje, których nie było - maszynę z okresu eksploatacji w PKP Cargo oraz drugi model w barwach prywaciarza - dziwne jest to, że polski rynek jest tak mało zainteresowany tą polskiej konstrukcji lokomotywą, która odegrała tak dużą rolę w historii PKP i nadal jest w eksploatacji, choć już tylko u prywatnych przewoźników.
Nie chciałem podawać ogólnych typu III, IV, V, VI, a konkretnie z podepokami mógłbym podać tylko dla kilku modeli, więc... widać z jakiej epoki będzie model, a jak pojawi się gotowy, to podam też informację konkretnie z jakiej jest podepoki. Jeśli ma Kolega problem z określeniem ogólnej epoki, z której będzie model to służę pomocą - odpowiem na każde pytanie.