• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Lajon

Nowy użytkownik
Reakcje
14 0 0
Wizualizacja modelu TKi3 pozwala na „zabawę w przypuszczenia” w kwestii numeru inwentarzowego. Mam nadzieję, że nikt nie zhejtuje za taki komentarz na ten temat.
Na wizualizacji widzimy na przykład charakterystyczne umiejscowienie zbiornika na sprężone powietrze, który znajduje się nie przed przednim wózkiem tocznym, ale za skrzynią węglową. Także i sama skrzynia węglowa posiada podwyższone zabudowanie. W kwestii czołownicy parowozu zauważyć można inaczej zabudowaną, skośną blachę pod pomostem (oznaczone w żółtym kółku na screenshocie). Przeglądając dostępne w sieci zdjęcia parowozów TKi3 można zauważyć, że wszystkie te elementy posiadał na przykład TKi3-26 (zachowany obecnie w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej).
(Zdjęcie TKi3-26 ze strony: http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?desc=on&par=tki3-26)

10.png
20.png
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
509 16 0
Folder "Nowości" jest tylko na I połowę roku, ale czy cały katalog też? Czy ktoś analizował, czy wszystkie nowości 2025, pokazane w pełnym katalogu znalazły się w "Nowościach"? Czy może w pełnym katalogu jest więcej nowości, nie tylko PKP, (w tym te, na II półrocze), a to oznaczałoby, że pełny katalog jest na cały rok i w zasadzie niczego więcej w 2025 nie ma co się spodziewać? Na razie udało mi się pobrać pełny katalog, ale nowości jeszcze nie.
https://www.trainsdepot.org/search/miniatures-catalogs/
Tutaj do pobrania bez problemu.
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
509 16 0
Coś się mnie zdaje, że rynek jest bardzo nasycony modelami. Firmy mają problemy ze sprzedażą tego co wyprodukowały i raczej ten rok może być niszowym. Chyba dlatego Piko się zabezpieczyło i pokazało katalog na pół roku + lipiec. Sondowanie rynku, no i chyba chcą odkurzyć magazyny. Jeżeli ktoś się wachał z zakupem modeli z 2024 roku, czekając na nowości 2025, to teraz się ich pozbędą, a potem może być niespodzianka. Typowy marketing, reklama i podpucha dla klienta.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.204 156 7
Straszna bieda jeśli chodzi o epokę VI, ofertowo krok wstecz. Dziwi mnie brak choćby ET22 w obecnym malowaniu PKP Cargo, nie mówiąc już o wielkim zaskoczeniu spowodowanym brakiem nowej formy lokomotyw, które można było spotkać w kilku epokach (np. SM30) czy brakiem polskiego czajnika, o którym tutaj było sporo. Cóż, konkurencja może tylko na tym zyskać.
Tym bardziej dziwi mnie ta bieda w kontekście chwalenia się polskim rynkiem przez PIKO. Dlaczego zrobili zatem krok wstecz, skoro nasz rynek jest najlepiej rozwijającym się rynkiem dla PIKO? Zaraz ktoś powie, spokojnie, nie wszystkie modele zostały zaprezentowane teraz. To po co w ogóle w takim razie pokazywać katalog nowości na cały kalendarzowy rok, skoro nie jest tam wszystko pokazane? Jaki jest tego sens?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.861 525 30
Katalog nowości jest na kwartały I - III
Np a ja pytałem o pełny katalog... Jednak do katalogu nowości też mam wątpliwość - znalazłem taką zapowiedź:

nowości PKP 2025 1.jpg


I chyba nie chodzi o kwiecień, bo nie widziałem w katalogu większej liczby, niż IV.
Ten III kwartał, to tylko lipiec. Bez zapowiedzi sierpnia i września.
A gdzie są informacje o miesiącu wydania modelu?
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
509 16 0
Straszna bieda jeśli chodzi o epokę VI, ofertowo krok wstecz. Dziwi mnie brak choćby ET22 w obecnym malowaniu PKP Cargo, nie mówiąc już o wielkim zaskoczeniu spowodowanym brakiem nowej formy lokomotyw, które można było spotkać w kilku epokach (np. SM30) czy brakiem polskiego czajnika, o którym tutaj było sporo. Cóż, konkurencja może tylko na tym zyskać.
Tym bardziej dziwi mnie ta bieda w kontekście chwalenia się polskim rynkiem przez PIKO. Dlaczego zrobili zatem krok wstecz, skoro nasz rynek jest najlepiej rozwijającym się rynkiem dla PIKO? Zaraz ktoś powie, spokojnie, nie wszystkie modele zostały zaprezentowane teraz. To po co w ogóle w takim razie pokazywać katalog nowości na cały kalendarzowy rok, skoro nie jest tam wszystko pokazane? Jaki jest tego sens?
Prosty zabieg marketingowy.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
482 25 1
Tym bardziej dziwi mnie ta bieda w kontekście chwalenia się polskim rynkiem przez PIKO. Dlaczego zrobili zatem krok wstecz, skoro nasz rynek jest najlepiej rozwijającym się rynkiem dla PIKO? Zaraz ktoś powie, spokojnie, nie wszystkie modele zostały zaprezentowane teraz.
No. Na razie nie ma ani jednego Gagarina, ani jednej SU46, ani jednej SM31, żadnych Gagsów, żadnych węglarek.
Ruch dziwny jeżeli miałoby tak zostać do końca roku.

Np a ja pytałem o pełny katalog... Jednak do katalogu nowości też mam wątpliwość - znalazłem taką zapowiedź:

Zobacz załącznik 1094497
Myślę, że ten główny katalog też jest tylko na pierwsze półrocze + jakieś ustalone już modele na kolejne miesiące. Bo gdyby był na caly rok to co? Wynikałoby, że w drugim półroczu wydadzą tylko ten jeden wagon?
Możliwe też, że to są jakieś "błędy w druku" i ktoś się machnął przy przygotowywaniu katalogu pisząc IV i III kwartał. Nie raz już były takie hocki klocki w katalogach
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.400 137 19
Taka nieścisłość jeszcze wpadła mi w oko.
Na zdjęciu EU07, a w opisie katalogu EP07.
Ciekawe czy zdjęcie jest tylko poglądowe, czy wyjdzie faktycznie EP07 z innym nr w malowaniu i epoce jak na zdjęciu ?
PIKO zmieniło politykę informacyjną również w kwestii prezentacji zapowiedzi konkretnych modeli - jeśli dysponuje fotografią, którą może zaprezentować, to jest to obecnie wiążące, a więc wyprodukowany zostanie model lokomotywy EU07-359 w malowaniu jak na zdjęciu. To że została opisana w katalogu jako EP07... cóż... niemieccy pracownicy firmy PIKO zawsze mieli problem z rozróżnieniem SM42 vs SP42, SP45 vs SU45, EU07 vs EP08 vs EP08... może być też tak, że miała być pierwotnie EP07, a wybrano ostatecznie EU07-359, ale opis w katalogu pozostał bez zmian.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.400 137 19
Straszna bieda jeśli chodzi o epokę VI, ofertowo krok wstecz. Dziwi mnie brak choćby ET22 w obecnym malowaniu PKP Cargo, nie mówiąc już o wielkim zaskoczeniu spowodowanym brakiem nowej formy lokomotyw, które można było spotkać w kilku epokach (np. SM30) czy brakiem polskiego czajnika, o którym tutaj było sporo. Cóż, konkurencja może tylko na tym zyskać.
Tym bardziej dziwi mnie ta bieda w kontekście chwalenia się polskim rynkiem przez PIKO. Dlaczego zrobili zatem krok wstecz, skoro nasz rynek jest najlepiej rozwijającym się rynkiem dla PIKO? Zaraz ktoś powie, spokojnie, nie wszystkie modele zostały zaprezentowane teraz. To po co w ogóle w takim razie pokazywać katalog nowości na cały kalendarzowy rok, skoro nie jest tam wszystko pokazane? Jaki jest tego sens?
PIKO zmieniło strategię zapowiadania nowości. Proszę zwrócić uwagę, że wszystkie zapowiedziane nowości na polski rynek ukażą się do lipca bieżącego roku, a zatem pozostałe zostaną ogłoszone dopiero w drugiej połowie roku, tak jak kiedyś nowości jesienne. Czy ma to sens? Można dyskutować.

Druga połowa roku zapowiada się znowu bardzo ciężka - ST44, ET22, SU46, SU45, ET41, EP09, TKt48, trzecia nowa forma... i jeszcze wagony! Pozostaje czekać na publikację nowości na II półrocze 2025 roku :rolleyes: ...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 40
Tabor 18
Tabor 24

Podobne wątki