• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Fajnie, że Piko wchodzi w małe, pruskie parowozy. TKi3 to bardzo dobry pomysł, teoretycznie tylko jeden numer dotrwał w PKP, do początku epoki IV, ale pewnie jego zadania były już bardzo niszowe.
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno. Pan Krzysztof jak sam mi powiedział, opracował go z pewną premedytacją, gdyż oprócz rozstawu osi 6,2 m., niewiele o tym wagonie wiadomo, więc to wcale nie jest aż taka fikcja w wersji Hobby.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.785 41 4
Fajnie, że Piko wchodzi w małe, pruskie parowozy. TKi3 to bardzo dobry pomysł, teoretycznie tylko jeden numer dotrwał w PKP, do początku epoki IV, ale pewnie jego zadania były już bardzo niszowe.
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno. Pan Krzysztof jak sam mi powiedział, opracował go z pewną premedytacją, gdyż oprócz rozstawu osi 6,2 m., niewiele o tym wagonie wiadomo, więc to wcale nie jest aż taka fikcja w wersji Hobby.
A ja mam zdjęcie/negatyw z TKi3-85 z 1971 roku w Poznaniu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno.
A skąd wiadomo, że wagon jest z Leszna? Osobiście wolałbym, żeby był z Hajnówki, lepiej pasowałby do wagonu motorowego Tilliga. Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki były (przynajmniej jeden) na PKP, ale wiadomo też, że nie w Hajnówce, więc taki innego typu mógłby pasować do motorowego z Hajnówki. No ale nie z Leszna... Choć tak naprawdę, to nie wiem, czy w Hajnówce w ogóle był jakiś wagon specjalnie przeznaczony i pomalowany do tego motorowego. ;) Może ktoś podpowie...
A nawiasem mówiąc, trudno tu mówić o "doczepie do wagonów motorowych SN51". To jest normalny wagon, tyle, że pomalowany w barwy tzw. "motorowe". Pod serią SN51 było kilka bardzo różnych 2-osiowych wagonów motorowych, a doczep do nich też było kilka różnych.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.004 8 0
Jeszcze nikt nie napisał, to bardzo ładny i szczegółowy model, pierwszy zrobiony dla Albert Modell w innej fabryce.
Zbyszku, napisałbym ale ja tych modeli nie kupiłem i ich po prostu nie mam ;) Nie będzie ich w III epoce i żałuję bardzo, że tak późno trafiły na stan PKP.
O jakości wykonania powinny wypowiedzieć się osoby które model/modele kupiły.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Tylko w Lesznie ta seria (SN51) była eksploatowana m.in na linii do Głogowa.
Z tego, co wiem, formalnie na stanie PKP było kilka różnych wagonów oznaczonych jako SN51. Inną sprawą jest ile z nich było w stanie nadającym się do jazdy i faktycznie jeździło w ruchu... Ale nie jestem pewien, czy wagon z Hajnówki dotrwał do chwili przenumerowania na nową serię - jeżeli tak, to też był(by) to SN51.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.267 88 0
PIKO 53286 - wagon pasażerski PKP St. Gdańsk Gł. DOKP Gdańsk

To jest pojedynczy wagon, w sensie nie ma / nie było do niego reszty składu?



PIKO 52308 (wersja analogowa)
PIKO 52309 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa spalinowa PKP serii SM31

Numeru jeszcze nie wybrano?


Co do ET21 to można spokojnie powiedzieć, że jest to model bardzo słabo sprzedawalny (i chyba już tego nic nie zmieni - nawet malowania DB jest w dalszym ciągu w sprzedaży). Dlatego dziwię się, że PIKO z takim uporem co roku wydawało po dwa malowania.
To był model przełomowy pod względem poziomu detali oraz funkcji. Nie rozumiem słabej sprzedaży, ale nie dziwię się, że PIKO probuje jak najwięcej odzyskać z tej, zapewne niemałej, inwestycji.


Moja uwaga dotycząca "żółty czół" była ogólna. Bo mam wrażenie, że ten schemat malowania (bez względu na lokomotywę) jest co roku dominujący.
Rzeczywiście, coś musi być na rzeczy. Ten stosunkowo krótki w historii schemat malowania jakby dominował w wypustach ostatnich kilku lat.


do pełni szczęścia w owych wpisach brakuje informacji o epokach :(
PIKO lubi zmieniać epokę wydawanego modelu, w stosunku do zapowiadanej. Trzeba po prostu poczekać na wypusty.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.684 28 2
To jest pojedynczy wagon, w sensie nie ma / nie było do niego reszty składu?
Reszta składu pod ten, jakby nie było wyjątkowy w IV epoce - schürzeneilzugwagen, to przede wszystkim wagon bagażowy Dhx - Piko 53177 z Gdyni (nowość 2021) oraz zestaw eilzugów Roco 6200058 z Torunia (nowość 2024).
Warto zaznaczyć, że powyższe wagony nie były raczej przeznaczone do długich dystansów składów dalekobieżnych ze względu na ogrzewanie parowe, gdzie w połowie lat 70 pociągi dalekobieżne były prowadzone - przynajmniej po części - trakcją elektryczną.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
A skąd wiadomo, że wagon jest z Leszna? Osobiście wolałbym, żeby był z Hajnówki, lepiej pasowałby do wagonu motorowego Tilliga. Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki były (przynajmniej jeden) na PKP, ale widomo też, że nie w Hajnówce, więc taki innego typu mógłby pasować do motorowego z Hajnówki. No ale nie z Leszna... Choć tak naprawdę, to nie wiem, czy w Hajnówce w ogóle był jakiś wagon specjalnie przeznaczony i pomalowany do tego motorowego. ;) Może ktoś podpowie...
A nawiasem mówiąc, trudno tu mówić o "doczepie do wagonów motorowych SN51". To jest normalny wagon, tyle, że pomalowany w barwy tzw. "motorowe". Pod serią SN51 było kilka bardzo różnych 2-osiowych wagonów motorowych, a doczep do nich też było kilka różnych.
''A skąd wiadomo''?
Z katalogu nowości? Z rozmowy z Panem Krzysztofem?
''Osobiście wolałbym''
Też wolałbym, by był to np.Civ34 od Brawy, doczepny do SN51.
''Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki''
Były dwa, w DOKP Gdańsk, stacja Kwidzyn,
ale modelu, z różnych przyczyn nie będzie.
Skoro nie jest z Hajnówki, to wychodzi, że takiego wagonu tam nie było?
''Choć tak na prawdę, to nie wiem'' Ale ja wiem. Był! Taki jaki robi Trix VB140.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Napisałem Ci chłopie wyraźnie. Nie jest z Hajnówki, bo takiego wagonu jak model Piko tam nie było.
K.Koj postanowił, że zrobi ten doczepny do SN51 jako zabawkę z segmentu Hobby z Leszna, bo poza autentycznym numerem i rozstawem osi, nie ma żadnych!!!! innych danych. To mógł być zupełnie inny typ wagonu. Czego jeszcze nie rozumiesz?
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.684 28 2
W tym przypadku wizualizacja mowi wszystko o konkretnym egzemplarzu. TKi3-26
Osobiscie licze ze, tak jak z ubieglymi wypustami tutaj tez bedzie kilka zmian i w efekcie bedzie to wersja bardziej PeKaPowska. Gdyz ten z numerem 26, polowe swojej kadencji przechulal po bocznicach ZNTK'u. Poza tym zmiany jakie wizualizacja przedstawia, swiadcza bardziej o epizodziku pod para za PKP w ostatnich dwoch latach funkcjonowania. Wiec raczej to model z IV epoki lata 82-84. Tak mysle, aczkolwiek pewnosci nie mam, ze w latach 45-55 parowoz mogl miec wiecej oryginalnych detali, niz prezentuje to wizualizacja. Chociazby fakt ze w 73 parowoz mial jeszcze na kotle dzwon parowy.
Popieram!
I umówmy się, z przednim pomostem w aktualnej formie, skrzynią węglową, "nagim" kotłem i przeniesionym zbiornikiem... ten parowóz jest po prostu brzydki i toporny.
Jak dla mnie, to stracił charakterystyczne cechy dla tej konstrukcji.
Liczyłem na bardziej wyrafinowany krok ze strony Piko, ale ta wizualizacja zabiła wszelkie moje nadzieje.
I również nie liczyłbym, że puszczą go w epoce III, a jeśli tak, to będzie to sporym potknięciem.

Już faktycznie poznański TKi3-85 z 1971 jest ładniejszy...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.785 41 4
Tylko, że TKi3-85 w 1971 roku też nie miał dzwona a prądnica była po lewej stronie na pomoście. ale pomost był wygięty jak w oryginale a nie kanciate zejście, a skrzynia na węgiel miała jakieś załamanie nad dachem. jedynie kolor był skrzyń wodnych i budki zielony nie czarny. A o jaki przeniesiony zbiornik chodzi?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.004 8 0
...I umówmy się, z przednim pomostem w aktualnej formie, skrzynią węglową, "nagim" kotłem i przeniesionym zbiornikiem... ten parowóz jest po prostu brzydki i toporny.
Jak dla mnie, to stracił charakterystyczne cechy dla tej konstrukcji.
Liczyłem na bardziej wyrafinowany krok ze strony Piko, ale ta wizualizacja zabiła wszelkie moje nadzieje...
Jak to mówią - nadzieja umiera ostatnia ... ;)
Ja z kolei mam nadzieję, że "pewnej osobie" uda się przekonać PIKO do rezygnacji z wykonania tej konkretnie wersji parowozu. Takiej "zeszpeconej" TKi3 raczej nie kupię ... ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 50
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki