• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
Drugim, bardzo ciekawym modelem jest doczepa do wagonów motorowych SN51 ze stacji Leszno.
A skąd wiadomo, że wagon jest z Leszna? Osobiście wolałbym, żeby był z Hajnówki, lepiej pasowałby do wagonu motorowego Tilliga. Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki były (przynajmniej jeden) na PKP, ale wiadomo też, że nie w Hajnówce, więc taki innego typu mógłby pasować do motorowego z Hajnówki. No ale nie z Leszna... Choć tak naprawdę, to nie wiem, czy w Hajnówce w ogóle był jakiś wagon specjalnie przeznaczony i pomalowany do tego motorowego. ;) Może ktoś podpowie...
A nawiasem mówiąc, trudno tu mówić o "doczepie do wagonów motorowych SN51". To jest normalny wagon, tyle, że pomalowany w barwy tzw. "motorowe". Pod serią SN51 było kilka bardzo różnych 2-osiowych wagonów motorowych, a doczep do nich też było kilka różnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
Tylko w Lesznie ta seria (SN51) była eksploatowana m.in na linii do Głogowa.
Z tego, co wiem, formalnie na stanie PKP było kilka różnych wagonów oznaczonych jako SN51. Inną sprawą jest ile z nich było w stanie nadającym się do jazdy i faktycznie jeździło w ruchu... Ale nie jestem pewien, czy wagon z Hajnówki dotrwał do chwili przenumerowania na nową serię - jeżeli tak, to też był(by) to SN51.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
PIKO 53286 - wagon pasażerski PKP St. Gdańsk Gł. DOKP Gdańsk

To jest pojedynczy wagon, w sensie nie ma / nie było do niego reszty składu?



PIKO 52308 (wersja analogowa)
PIKO 52309 (wersja cyfrowa z dźwiękiem)
- lokomotywa spalinowa PKP serii SM31

Numeru jeszcze nie wybrano?


Co do ET21 to można spokojnie powiedzieć, że jest to model bardzo słabo sprzedawalny (i chyba już tego nic nie zmieni - nawet malowania DB jest w dalszym ciągu w sprzedaży). Dlatego dziwię się, że PIKO z takim uporem co roku wydawało po dwa malowania.
To był model przełomowy pod względem poziomu detali oraz funkcji. Nie rozumiem słabej sprzedaży, ale nie dziwię się, że PIKO probuje jak najwięcej odzyskać z tej, zapewne niemałej, inwestycji.


Moja uwaga dotycząca "żółty czół" była ogólna. Bo mam wrażenie, że ten schemat malowania (bez względu na lokomotywę) jest co roku dominujący.
Rzeczywiście, coś musi być na rzeczy. Ten stosunkowo krótki w historii schemat malowania jakby dominował w wypustach ostatnich kilku lat.


do pełni szczęścia w owych wpisach brakuje informacji o epokach :(
PIKO lubi zmieniać epokę wydawanego modelu, w stosunku do zapowiadanej. Trzeba po prostu poczekać na wypusty.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.558 27 2
To jest pojedynczy wagon, w sensie nie ma / nie było do niego reszty składu?
Reszta składu pod ten, jakby nie było wyjątkowy w IV epoce - schürzeneilzugwagen, to przede wszystkim wagon bagażowy Dhx - Piko 53177 z Gdyni (nowość 2021) oraz zestaw eilzugów Roco 6200058 z Torunia (nowość 2024).
Warto zaznaczyć, że powyższe wagony nie były raczej przeznaczone do długich dystansów składów dalekobieżnych ze względu na ogrzewanie parowe, gdzie w połowie lat 70 pociągi dalekobieżne były prowadzone - przynajmniej po części - trakcją elektryczną.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
A skąd wiadomo, że wagon jest z Leszna? Osobiście wolałbym, żeby był z Hajnówki, lepiej pasowałby do wagonu motorowego Tilliga. Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki były (przynajmniej jeden) na PKP, ale widomo też, że nie w Hajnówce, więc taki innego typu mógłby pasować do motorowego z Hajnówki. No ale nie z Leszna... Choć tak naprawdę, to nie wiem, czy w Hajnówce w ogóle był jakiś wagon specjalnie przeznaczony i pomalowany do tego motorowego. ;) Może ktoś podpowie...
A nawiasem mówiąc, trudno tu mówić o "doczepie do wagonów motorowych SN51". To jest normalny wagon, tyle, że pomalowany w barwy tzw. "motorowe". Pod serią SN51 było kilka bardzo różnych 2-osiowych wagonów motorowych, a doczep do nich też było kilka różnych.
''A skąd wiadomo''?
Z katalogu nowości? Z rozmowy z Panem Krzysztofem?
''Osobiście wolałbym''
Też wolałbym, by był to np.Civ34 od Brawy, doczepny do SN51.
''Wiadomo, że wagony doczepne tego typu, co wagon motorowy z Hajnówki''
Były dwa, w DOKP Gdańsk, stacja Kwidzyn,
ale modelu, z różnych przyczyn nie będzie.
Skoro nie jest z Hajnówki, to wychodzi, że takiego wagonu tam nie było?
''Choć tak na prawdę, to nie wiem'' Ale ja wiem. Był! Taki jaki robi Trix VB140.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
Napisałem Ci chłopie wyraźnie. Nie jest z Hajnówki, bo takiego wagonu jak model Piko tam nie było.
K.Koj postanowił, że zrobi ten doczepny do SN51 jako zabawkę z segmentu Hobby z Leszna, bo poza autentycznym numerem i rozstawem osi, nie ma żadnych!!!! innych danych. To mógł być zupełnie inny typ wagonu. Czego jeszcze nie rozumiesz?
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.558 27 2
W tym przypadku wizualizacja mowi wszystko o konkretnym egzemplarzu. TKi3-26
Osobiscie licze ze, tak jak z ubieglymi wypustami tutaj tez bedzie kilka zmian i w efekcie bedzie to wersja bardziej PeKaPowska. Gdyz ten z numerem 26, polowe swojej kadencji przechulal po bocznicach ZNTK'u. Poza tym zmiany jakie wizualizacja przedstawia, swiadcza bardziej o epizodziku pod para za PKP w ostatnich dwoch latach funkcjonowania. Wiec raczej to model z IV epoki lata 82-84. Tak mysle, aczkolwiek pewnosci nie mam, ze w latach 45-55 parowoz mogl miec wiecej oryginalnych detali, niz prezentuje to wizualizacja. Chociazby fakt ze w 73 parowoz mial jeszcze na kotle dzwon parowy.
Popieram!
I umówmy się, z przednim pomostem w aktualnej formie, skrzynią węglową, "nagim" kotłem i przeniesionym zbiornikiem... ten parowóz jest po prostu brzydki i toporny.
Jak dla mnie, to stracił charakterystyczne cechy dla tej konstrukcji.
Liczyłem na bardziej wyrafinowany krok ze strony Piko, ale ta wizualizacja zabiła wszelkie moje nadzieje.
I również nie liczyłbym, że puszczą go w epoce III, a jeśli tak, to będzie to sporym potknięciem.

Już faktycznie poznański TKi3-85 z 1971 jest ładniejszy...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.726 39 4
Tylko, że TKi3-85 w 1971 roku też nie miał dzwona a prądnica była po lewej stronie na pomoście. ale pomost był wygięty jak w oryginale a nie kanciate zejście, a skrzynia na węgiel miała jakieś załamanie nad dachem. jedynie kolor był skrzyń wodnych i budki zielony nie czarny. A o jaki przeniesiony zbiornik chodzi?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.831 8 0
...I umówmy się, z przednim pomostem w aktualnej formie, skrzynią węglową, "nagim" kotłem i przeniesionym zbiornikiem... ten parowóz jest po prostu brzydki i toporny.
Jak dla mnie, to stracił charakterystyczne cechy dla tej konstrukcji.
Liczyłem na bardziej wyrafinowany krok ze strony Piko, ale ta wizualizacja zabiła wszelkie moje nadzieje...
Jak to mówią - nadzieja umiera ostatnia ... ;)
Ja z kolei mam nadzieję, że "pewnej osobie" uda się przekonać PIKO do rezygnacji z wykonania tej konkretnie wersji parowozu. Takiej "zeszpeconej" TKi3 raczej nie kupię ... ;)
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Racja. TKi3-85 można wydać w epoce III (tu pewnie inny osprzęt) i początek IV albo V. Więcej osób pamięta go pod parą. Jest pomysł, i rozpoczęły się już pierwsze prace by przywrócić go ponownie pod parę.
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.050 6 2
Słuchajcie, a od czego to zależało czy BR91/TKi3 miały wysoką albo niską skrzynię na węgiel? Generalnie ta wersja ze skrzynią wysoką (jak w TKi3-26) jest mniej popularna w modelu, bo fabrycznie robił ją chyba tylko Permot/Hruska, wszystkie modele Fleichmann-a miały niską. Ciekawe czy PIKO uwzględniło do wykonania oba możliwe warianty. Ja na przykład chętne bym przygarnął wersję z ta wysoką skrzynią.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
415 1 0
Słuchajcie, a od czego to zależało czy BR91/TKi3 miały wysoką albo niską skrzynię na węgiel? Generalnie ta wersja ze skrzynią wysoką (jak w TKi3-26) jest mniej popularna w modelu, bo fabrycznie robił ją chyba tylko Permot/Hruska, wszystkie modele Fleichmann-a miały niską. Ciekawe czy PIKO uwzględniło do wykonania oba możliwe warianty. Ja na przykład chętne bym przygarnął wersję z ta wysoką skrzynią.
W muzeum w Warszawie zachowal sie tez taki ulung, TKi3 -119. Swoja droga, ze tez nie mogli tego do Berlina oddac. Zamiast tego w berlinskim muzeum stoi TKi3-112 - w oryginalnym prawie stanie z malymi wywietrznikami na dachu jak w formie PIKO.

Nie zrozumiem tego nigdy, czym kieruja sie decydenci przy wyborze modelu do produkcji...

Tylko, że TKi3-85 w 1971 roku też nie miał dzwona a prądnica była po lewej stronie na pomoście. ale pomost był wygięty jak w oryginale a nie kanciate zejście, a skrzynia na węgiel miała jakieś załamanie nad dachem. jedynie kolor był skrzyń wodnych i budki zielony nie czarny. A o jaki przeniesiony zbiornik chodzi?
Zbiornik sprezonego powietrza

Racja. TKi3-85 można wydać w epoce III (tu pewnie inny osprzęt) i początek IV albo V. Więcej osób pamięta go pod parą. Jest pomysł, i rozpoczęły się już pierwsze prace by przywrócić go ponownie pod parę.
Chyba masz na mysli TKi3-87, ktory stoi w Wolszytnie obecnie. Niestety ten egzemplarz rozni sie wywietrznikiem na dachu. Najlepsza wersja z takimi wywietrznikami, bylaby TKi3-120 np.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.364 137 19
Ja bym nie był taki pewny, już był przykład z SM31 oliwkowa było inne zdjęcie, a wyszedł inny model. Przy informacje jest tylko EP09 i epoka V więc trzeba brać poprawkę na Piko i nie przywiązywać się że będę to akurat EP09-042
Firma PIKO zmieniła w tym roku również politykę informacyjną w kwestii numerów inwentarzowych - jeśli w katalogu jest fotografia lub wizualizacja lokomotywy z widocznym numerem inwentarzowym to jest to w pełni wiążące - zostanie wyprodukowany model lokomotywy z widocznym w katalogu numerem. Jeśli numeru nie widać - nie ma fotografii lub na wizualizacji jest zamazany lub jest tylko rysunek z bryłą modelu - nie wiadomo jaki będzie. Stąd też jest na 100% pewne, że będzie model EP09-042, EU07-359 oraz EN57-203.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 70
Tabor 10
Tabor 23
Tabor 18
Tabor 24

Podobne wątki