• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Racja. TKi3-85 można wydać w epoce III (tu pewnie inny osprzęt) i początek IV albo V. Więcej osób pamięta go pod parą. Jest pomysł, i rozpoczęły się już pierwsze prace by przywrócić go ponownie pod parę.
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.060 6 2
Słuchajcie, a od czego to zależało czy BR91/TKi3 miały wysoką albo niską skrzynię na węgiel? Generalnie ta wersja ze skrzynią wysoką (jak w TKi3-26) jest mniej popularna w modelu, bo fabrycznie robił ją chyba tylko Permot/Hruska, wszystkie modele Fleichmann-a miały niską. Ciekawe czy PIKO uwzględniło do wykonania oba możliwe warianty. Ja na przykład chętne bym przygarnął wersję z ta wysoką skrzynią.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 1 0
Słuchajcie, a od czego to zależało czy BR91/TKi3 miały wysoką albo niską skrzynię na węgiel? Generalnie ta wersja ze skrzynią wysoką (jak w TKi3-26) jest mniej popularna w modelu, bo fabrycznie robił ją chyba tylko Permot/Hruska, wszystkie modele Fleichmann-a miały niską. Ciekawe czy PIKO uwzględniło do wykonania oba możliwe warianty. Ja na przykład chętne bym przygarnął wersję z ta wysoką skrzynią.
W muzeum w Warszawie zachowal sie tez taki ulung, TKi3 -119. Swoja droga, ze tez nie mogli tego do Berlina oddac. Zamiast tego w berlinskim muzeum stoi TKi3-112 - w oryginalnym prawie stanie z malymi wywietrznikami na dachu jak w formie PIKO.

Nie zrozumiem tego nigdy, czym kieruja sie decydenci przy wyborze modelu do produkcji...

Tylko, że TKi3-85 w 1971 roku też nie miał dzwona a prądnica była po lewej stronie na pomoście. ale pomost był wygięty jak w oryginale a nie kanciate zejście, a skrzynia na węgiel miała jakieś załamanie nad dachem. jedynie kolor był skrzyń wodnych i budki zielony nie czarny. A o jaki przeniesiony zbiornik chodzi?
Zbiornik sprezonego powietrza

Racja. TKi3-85 można wydać w epoce III (tu pewnie inny osprzęt) i początek IV albo V. Więcej osób pamięta go pod parą. Jest pomysł, i rozpoczęły się już pierwsze prace by przywrócić go ponownie pod parę.
Chyba masz na mysli TKi3-87, ktory stoi w Wolszytnie obecnie. Niestety ten egzemplarz rozni sie wywietrznikiem na dachu. Najlepsza wersja z takimi wywietrznikami, bylaby TKi3-120 np.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.419 137 19
Ja bym nie był taki pewny, już był przykład z SM31 oliwkowa było inne zdjęcie, a wyszedł inny model. Przy informacje jest tylko EP09 i epoka V więc trzeba brać poprawkę na Piko i nie przywiązywać się że będę to akurat EP09-042
Firma PIKO zmieniła w tym roku również politykę informacyjną w kwestii numerów inwentarzowych - jeśli w katalogu jest fotografia lub wizualizacja lokomotywy z widocznym numerem inwentarzowym to jest to w pełni wiążące - zostanie wyprodukowany model lokomotywy z widocznym w katalogu numerem. Jeśli numeru nie widać - nie ma fotografii lub na wizualizacji jest zamazany lub jest tylko rysunek z bryłą modelu - nie wiadomo jaki będzie. Stąd też jest na 100% pewne, że będzie model EP09-042, EU07-359 oraz EN57-203.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
Firma PIKO zmieniła w tym roku również politykę informacyjną w kwestii numerów inwentarzowych - jeśli w katalogu jest fotografia lub wizualizacja lokomotywy z widocznym numerem inwentarzowym to jest to w pełni wiążące
Czyli numer SM31 ze zdjęcia jest wiążący? Jest to w końcu zdjęcie konkretnej lokomotywy.
 

Noah

Znany użytkownik
Reakcje
618 3 0
Kolejna edycja węglarek Albert Model. W sprzedaży : III kwartał 2025.

537001 PKP - Tabor Dębica
537001 PKP - Tabor Dębica.png


542037 SK-ZOS Zvolen
542037 SK-ZOS Zvolen.png


542041 Budamar
542041 Budamar.png


542043 AXbenet
542043 AXbenet.png


596013 AXbenet
596013 AXbenet.png


597041 DB Schenker Zabrze
597041 DB Schenker Zabrze.png


597042 DEPOL, Bydgoszcz
597042 DEPOL, Bydgoszcz.png


597043 PCC Rail Rybnik, KWK Jankowice
597043 PCC Rail Rybnik, KWK Jankowice.png


597044 Protor, Zabrze
597044 Protor, Zabrze.png


597045 SRR Gorzów
597045 SRR Gorzów.png


597046 PTKiGK Rybnik, KWK Jankowice
597046 PTKiGK Rybnik, KWK Jankowice.png
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.205 56 1
Firma PIKO zmieniła w tym roku również politykę informacyjną w kwestii numerów inwentarzowych - jeśli w katalogu jest fotografia lub wizualizacja lokomotywy z widocznym numerem inwentarzowym to jest to w pełni wiążące - zostanie wyprodukowany model lokomotywy z widocznym w katalogu numerem. Jeśli numeru nie widać - nie ma fotografii lub na wizualizacji jest zamazany lub jest tylko rysunek z bryłą modelu - nie wiadomo jaki będzie. Stąd też jest na 100% pewne, że będzie model EP09-042, EU07-359 oraz EN57-203.
Czyżby? To w końcu EU07, czy EP07?
IMG_20250104_012957.jpg
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 35 5
@Remaj12 Remku, a czy wiadomo jaki przelicznik ustalono w stosunku PLN/€ przy okazji nowego katalogu?
Co jest jeszcze warte odnotowania to wzrost cen w stosunku do zapowiedzi na 2024 rok: (tylko wersja analogowa)
Model cena 2024 cena 2025
EU07. 215€. 215€
EP09. 220€. 249€
ET21. 219€. 229€
ET22. 219€. 219€
ET41. 315€. 329€
EN57. 429€. 439€
SU46. 219€. 229€
SU45. 199€. 199€
SM31. 185€. 189€
SM42. 175€. 175€
ST44. 200€. 200€
Jak widać ceny starszych modeli nie uległy zmianie, z wyjątkiem ET41, gdzie wzrost jest o 14€, nowsze konstrukcje nieco wzrosły, SM31 tylko o 4€, inne o 10€. Nie rozumiem niestety wzrostu ceny EP09 aż o 29€. Patrząc na kurs wymiany średni 4.30 to cena tego modelu w PLN to 1070.70 zł (946 zł przy cenie 220€) co oznacza wzrost aż o prawie 125 zł(sic!). Dodatkowo cena za ten sam model produkcji Schlesienmodelle to 995 zł w przedsprzedaży, co jest dość dziwnym zachowaniem ze strony Piko.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.684 28 2
Na stronie z nowościami 2025 ŚwiatModeli pojawiły się już nowości PIKO i do tego dwie niespodzianki o numerach katalogowych SM096 oraz SM097 w chwili obecnej zamazane:
TEM2 / SM48. Widać silniki trakcyjne prawego wózka. Plus to byłaby nowa konstrukcja PIKO w dalszych miesiącach.
Dodatkowo zawsze możecie mnie powiesić za skrzydło za herezje.

1735979312445.png
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 50
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki