• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
791 30 0
1736016875353.jpg

Zastanawiam się jaki będzie faktycznie kolor naniesiony na modelu.
Zwrócił może ktoś uwagę na odcień zielonego na drzwiach do kabiny maszynisty? Jest inny niż ten wyblakły zielony na lokomotywie.
Może to być takie malowanie? Co o tym sądzicie?
SM31-028.jpg
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.506 28 1
No co Ty, jaja sobie robisz? Znowu dyskusje na temat światło-cienia i malowania...? OŚWIETLENIE - Słońce!
Przecież czoło też wydaje się ciemniejsze, choć nie jest.
Drugi plan znajdujący się w cieniu za to, zawsze wydaje się ciemniejszy i dlatego złudzenie "ciemniejszości". :)

tem.jpg


Dlatego Twoja wizualizacja jest całkowicie błędna.
SM31-028.jpg
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.433 479 107
Obejrzałem sobie dopiero teraz (bo chciałem na spokojnie) katalog i chciałbym powrócić do początku dyskusji i refleksji kolegów.
Bardzo się ucieszyłem, z wyraźnie mniejszej oferty w tym roku. W połączeniu z kierunkiem zachodnim ROBO ten rok może w końcu będzie polegał na spokojnym uzupełnianiu zaległości.
Później przeczytałem, że to tylko zapowiedzi na I połowę roku i że PIKO zmieniło politykę "katalogową".
Wróciłem zatem z ciekawości do zeszłego, obfitego roku. Okazuje się, że katalog główny miał wówczas jedynie 8 stron więcej (452), a co ciekawe katalog samych nowości miał tych stron 56....dokładnie tyle ile w tym roku.
No tak myślę, ileż to tych dodatkowych stron może być w drugim półroczu? Sądzę, że niewiele, a na pewno nie drugie tyle co w półroczu pierwszym.
Dlatego mocno wątpię, że oferta modeli PKP jakoś wyraźnie wzrośnie, może nawet wcale. Co więc pojawi się w katalogu na II półrocze? Myślę, że mogą to być ewentualnie nowe formy lub warianty formy już wydanych modeli. Katalog będzie taką wisienką na torcie, mało ale treściwie.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.326 93 9
Katalog Nowości PIKO 2025 - Mój komentarz:
TKi3 :love:Idealny do moich ostatnio nabytych Donnerów... Chciałem mały parowozik to mam
Kolejna wersja dziewiątki EP09-042 :)Dla miłośnika EP09 takiego jak ja - The Must Have
Kolejna zielona siódemka 303E - Nie dla mnie

Wagoniki towarowe fajne w tym POLSKI CUKIER :)Ale odpuszczam
Natomiast wagoniki pasażerskie ... to uuu lalala :love:
Wezmę 120A Roztocze - ciekawe malowanie, urozmaici mi skład
Wezmę pocztowy Gmx III epoka mimo, że epoka nie ta to mi się podoba - będzie w zamian innego Pmx
Na resztę katalogu niby czekam a nie czekam .. bo finansowo nie uda mi spiąć wszystkiego :ROFL:

Gdzie tu zmieścić jeszcze Robo, Roco, SM, ACME i nadrobić zaległości PIKO i Robo z lat ubiegłych...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.506 28 1
Hej, a kto powiedział, że trzeba kupować wszystko.
Żeby wydolić finansowo i być zadowolonym, trzeba się ograniczyć i określić sobie epokę do kolekcjonowania,
albo zrobić skok na Glapę... :eek: to znaczy na bank...;) (nie, żebym planował takowy:ROFL:)
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.506 28 1
Ale wesołe dlaczego? Że oczywiście tak będzie i niepotrzebnie o tym się rozpisujemy.
Czy wesołe, bo nie wiadomo co będzie, a my dywagujemy o rzeczach wyimaginowanych i niepewnych, czy jeszcze coś innego Kolegę rozbawiło?
A tak w ogóle to lubię rozweselać towarzycho i cieszę się, że jak widać udaje mi się to czasami...:)
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.723 39 4
TKi 3 . . .

Po 1918 r pozostało w Polsce 320 egzemplarzy z tego 310 na PKP i 10 na terenie W.M.Gdańska.
Po II W.Ś. głównie w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku oprócz pociągów zdawczych i bocznicowych oraz manewrów prowadziły także lokalne pociągi towarowe i osobowe.
Ostatnią parowozownią gdzie stacjonowały wyłącznie TKi3 był Dzierżoniów gdzie TKi3 prowadziły składy do Bielawy,Srebrnej Góry czy Ząbkowic.
Systematyczne wycofywanie tej serii pracujacej na parę przegrzaną rozpoczęto po II W.Ś.
Jednak ostatnie egzemplarze TKi3 na PKP pracowały do 1966r.
Rekonstrukcja stanu TKi3 na 01.01.1966 obejmuje 17 sztuk tej serii.
Po jednym w parowozowniach : Fosowskie, Strzemieszyce, Kędzierzyn, Ostrów, Poznań Towarowa, Kamieniec Ząbkowicki, Czechowice-Dziedzice,Kraków Płaszów, Tarnowskie Góry, Łódź Kaliska, Sucha, Katowice, Rzeszów.
I po 2 sztuki w parowozowni : Dzierżoniów i Franowo ( Poznań ).
Wyjątkiem jest TKi3-170 który to pozostał na ilostanie parowozowni Kamieniec Ząbkowizki aż do stycznia 1969 ale już jako nieczynny.


Tak więc TKi3 w oznaczeniu PKP możemy mieć do epoki IIIc.

Innym tematem są TKi3 pracujące w przemyśle - głównie celulozowym, ceramicznym i w energetyce w latach 70 ub.w.
A także TKi3b w wersji bezogniowej pracujace w przemyśle w latach 80 ub.w.
Czy Tki3b-48 pracujący w Kopalni Węgla Brunatnego w koninie jesze w 1995r.


Całość na podstawie Paweł Terczyński - Świat Kolei 2/1995
A poznańskiej TKi3-085 mam zdjęcie pod parą z maja 1971 roku, więc i 4a.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
172 10 4
PIKO 28312 - zestaw 2 wagonów towarowych cystern typu 406b TRANSCHEM
Wydaje mi się, że będzie to dość ciekawa propozycja do tworzenia całych składów.
Kod ADR Nr UN 33/1170 – Etanol (alkohol etylowy) lub etanol w roztworze (alkohol etylowy w roztworze). - czyli do bimberku :LOL:
A zatem będzie można połączyć je z cysternami ROBO Polmos Sieradz :) Na foto skład uchwycony w 2021 roku ;)
 

Załączniki

Reakcje
124 1 0
Wydaje mi się, że będzie to dość ciekawa propozycja do tworzenia całych składów.
Kod ADR Nr UN 33/1170 – Etanol (alkohol etylowy) lub etanol w roztworze (alkohol etylowy w roztworze). - czyli do bimberku :LOL:
A zatem będzie można połączyć je z cysternami ROBO Polmos Sieradz :) Na foto skład uchwycony w 2021 roku ;)
O ile ktoś nie zwraca uwagi na realizm zestawianych składów i ich dopasowanie epokowe. Bo inaczej popełni się gafę, zestawiając ze sobą te wagony. Cysterny Polmosu to środek epoki V i do kolejnej w takich barwach już nie dotrwały. Cysterny Transchem mają być tymczasem wydane we współczesnym wyglądzie i przy przewozie TWR z kodem 33/1170 można je najczęściej spotkać w pociągach takich przewoźników, jak LTE, gdzie jeżdżą w jednolitych składach cystern Transchem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 55
Tabor 10
Tabor 21
Tabor 18
Tabor 24

Podobne wątki