• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.243 29 2
Tu nie chodzi o nazewnictwo, tylko o to, która fabryka budowała te lokomotywy. Nie można nazywać "Skodą" czegoś. co nie powstało w fabryce Skoda i ze Skodą nie ma nic wspólnego. I nie ma to żadnego związku z regionem, w którym mieszkamy. W moim regionie, czyli w Warszawie, tych lokomotyw nigdy nie było i nie mają one tu żadnej nazwy. Używanie do lokomotyw S200 nazw "Skoda" czy "Duża Skoda" (a co to jest "Mała Skoda"?) to kompletna bzdura i warto sobie z tego zdawać sprawę, jeżeli uważa się siebie za miłośnika kolei...
Panie Andrzeju szanuję Pana za wiedzę i zaangażowanie na forum. Bardzo często pomaga Pan w wielu tematach i doceniam to. Również mi Pan nie raz pomógł za co jestem wdzięczny. Jednak ta upartość i nazywanie czegoś bzdura, albo narzucanie czegoś, czy negowanie faktów, o których się nie wie jest... no niech Pan sam to nazwie, bo nie chce Pana urazić. Na Śląsku, który nie jest Pana rodzimym regionem jak sam Pan pisze tak się właśnie mówiło... mała Skoda T448p i duża Skoda S200. Mówili tak maszyniści samego PTKu, czy przemysłu i niestety to nie Pan zdecyduje o tym, czy jest to bzdurą, czy nie... może się to nie podobać, ale tak jest od lat i tyle... na wschodzie w Żurawicy nie wiedzą, co to Tamara więc na Śląsku nie możemy ich tak nazywać? Naprawdę czasami warto być powściągliwym w tej krytyce kibli i innych nazw, bo niewiele wnosi kolejna debata na ten temat...
Pozdrawiam!
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Tylko, że TKi3-85 w 1971 roku też nie miał dzwona a prądnica była po lewej stronie na pomoście. ale pomost był wygięty jak w oryginale a nie kanciate zejście, a skrzynia na węgiel miała jakieś załamanie nad dachem. jedynie kolor był skrzyń wodnych i budki zielony nie czarny. A o jaki przeniesiony zbiornik chodzi?
Wg. statystyk Władysława Chrapka nr.85 został skreślony z PKP w 55 roku, po czym trafił do ZNTK Poznań, najdłużej pracującym, teoretycznie był numer 199 z MD Tarnowskie Góry, który został skreślony 20.12.1968.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.058 276 41
ajnie, że Piko wchodzi w małe, pruskie parowozy. TKi3 to bardzo dobry pomysł, teoretycznie tylko jeden numer dotrwał w PKP, do początku epoki IV, ale pewnie jego zadania były już bardzo niszowe.

TKi 3 . . .

Po 1918 r pozostało w Polsce 320 egzemplarzy z tego 310 na PKP i 10 na terenie W.M.Gdańska.
Po II W.Ś. głównie w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku oprócz pociągów zdawczych i bocznicowych oraz manewrów prowadziły także lokalne pociągi towarowe i osobowe.
Ostatnią parowozownią gdzie stacjonowały wyłącznie TKi3 był Dzierżoniów gdzie TKi3 prowadziły składy do Bielawy,Srebrnej Góry czy Ząbkowic.
Systematyczne wycofywanie tej serii pracujacej na parę przegrzaną rozpoczęto po II W.Ś.
Jednak ostatnie egzemplarze TKi3 na PKP pracowały do 1966r.
Rekonstrukcja stanu TKi3 na 01.01.1966 obejmuje 17 sztuk tej serii.
Po jednym w parowozowniach : Fosowskie, Strzemieszyce, Kędzierzyn, Ostrów, Poznań Towarowa, Kamieniec Ząbkowicki, Czechowice-Dziedzice,Kraków Płaszów, Tarnowskie Góry, Łódź Kaliska, Sucha, Katowice, Rzeszów.
I po 2 sztuki w parowozowni : Dzierżoniów i Franowo ( Poznań ).
Wyjątkiem jest TKi3-170 który to pozostał na ilostanie parowozowni Kamieniec Ząbkowizki aż do stycznia 1969 ale już jako nieczynny.


Tak więc TKi3 w oznaczeniu PKP możemy mieć do epoki IIIc.

Innym tematem są TKi3 pracujące w przemyśle - głównie celulozowym, ceramicznym i w energetyce w latach 70 ub.w.
A także TKi3b w wersji bezogniowej pracujace w przemyśle w latach 80 ub.w.
Czy Tki3b-48 pracujący w Kopalni Węgla Brunatnego w koninie jesze w 1995r.


Całość na podstawie Paweł Terczyński - Świat Kolei 2/1995
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.684 28 2

SM

Aktywny użytkownik
Reakcje
203 9 1
TEM2 / SM48. Widać silniki trakcyjne prawego wózka. Plus to byłaby nowa konstrukcja PIKO w dalszych miesiącach.
Dodatkowo zawsze możecie mnie powiesić za skrzydło za herezje.

Zobacz załącznik 1094797
Też jestem zdania, że TEM2 / SM48 brakuje na rynku, ale to jeszcze nie to.
To nasza kolejna konwersja - gdy będzie znana cena wtedy pokażemy zdjęcie przygotowywanego modelu.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
820 30 0
1736016875353.jpg

Zastanawiam się jaki będzie faktycznie kolor naniesiony na modelu.
Zwrócił może ktoś uwagę na odcień zielonego na drzwiach do kabiny maszynisty? Jest inny niż ten wyblakły zielony na lokomotywie.
Może to być takie malowanie? Co o tym sądzicie?
SM31-028.jpg
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.617 31 1
No co Ty, jaja sobie robisz? Znowu dyskusje na temat światło-cienia i malowania...? OŚWIETLENIE - Słońce!
Przecież czoło też wydaje się ciemniejsze, choć nie jest.
Drugi plan znajdujący się w cieniu za to, zawsze wydaje się ciemniejszy i dlatego złudzenie "ciemniejszości". :)

tem.jpg


Dlatego Twoja wizualizacja jest całkowicie błędna.
SM31-028.jpg
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.450 486 107
Obejrzałem sobie dopiero teraz (bo chciałem na spokojnie) katalog i chciałbym powrócić do początku dyskusji i refleksji kolegów.
Bardzo się ucieszyłem, z wyraźnie mniejszej oferty w tym roku. W połączeniu z kierunkiem zachodnim ROBO ten rok może w końcu będzie polegał na spokojnym uzupełnianiu zaległości.
Później przeczytałem, że to tylko zapowiedzi na I połowę roku i że PIKO zmieniło politykę "katalogową".
Wróciłem zatem z ciekawości do zeszłego, obfitego roku. Okazuje się, że katalog główny miał wówczas jedynie 8 stron więcej (452), a co ciekawe katalog samych nowości miał tych stron 56....dokładnie tyle ile w tym roku.
No tak myślę, ileż to tych dodatkowych stron może być w drugim półroczu? Sądzę, że niewiele, a na pewno nie drugie tyle co w półroczu pierwszym.
Dlatego mocno wątpię, że oferta modeli PKP jakoś wyraźnie wzrośnie, może nawet wcale. Co więc pojawi się w katalogu na II półrocze? Myślę, że mogą to być ewentualnie nowe formy lub warianty formy już wydanych modeli. Katalog będzie taką wisienką na torcie, mało ale treściwie.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 94 9
Katalog Nowości PIKO 2025 - Mój komentarz:
TKi3 :love:Idealny do moich ostatnio nabytych Donnerów... Chciałem mały parowozik to mam
Kolejna wersja dziewiątki EP09-042 :)Dla miłośnika EP09 takiego jak ja - The Must Have
Kolejna zielona siódemka 303E - Nie dla mnie

Wagoniki towarowe fajne w tym POLSKI CUKIER :)Ale odpuszczam
Natomiast wagoniki pasażerskie ... to uuu lalala :love:
Wezmę 120A Roztocze - ciekawe malowanie, urozmaici mi skład
Wezmę pocztowy Gmx III epoka mimo, że epoka nie ta to mi się podoba - będzie w zamian innego Pmx
Na resztę katalogu niby czekam a nie czekam .. bo finansowo nie uda mi spiąć wszystkiego :ROFL:

Gdzie tu zmieścić jeszcze Robo, Roco, SM, ACME i nadrobić zaległości PIKO i Robo z lat ubiegłych...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.617 31 1
Hej, a kto powiedział, że trzeba kupować wszystko.
Żeby wydolić finansowo i być zadowolonym, trzeba się ograniczyć i określić sobie epokę do kolekcjonowania,
albo zrobić skok na Glapę... :eek: to znaczy na bank...;) (nie, żebym planował takowy:ROFL:)
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.617 31 1
Ale wesołe dlaczego? Że oczywiście tak będzie i niepotrzebnie o tym się rozpisujemy.
Czy wesołe, bo nie wiadomo co będzie, a my dywagujemy o rzeczach wyimaginowanych i niepewnych, czy jeszcze coś innego Kolegę rozbawiło?
A tak w ogóle to lubię rozweselać towarzycho i cieszę się, że jak widać udaje mi się to czasami...:)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki