• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 511 107
I gdzie tak szumnie zapowiadane kolejne nowości od PIKO?
Gdy PIKO publikowało swój katalog na 2025r. zamieściłem wpis, że objętość tego katalogu w zasadzie pokrywa się z objętością katalogu na rok 2024. Więc ja bym się nie spodziewał kolejnego katalogu na druga połowę roku 2025. Może dosłownie kilka modeli jeszcze dołożą, ale to wszystko moim zdaniem.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
533 28 1
Czy było gdzieś to oficjalnie zapowiedziane że będzie drugi katalog? Czy to tylko "dziennikarska kaczka"?:niepewny:

Na początku roku było takie info na stronie przystaneksklep.pl:

Zrzut ekranu 2025-06-15 123945.png


Na niemieckim facebooku Piko ostatnio też było kilka zapytań o nowy katalog, także chyba nie jest to jakaś widomość wyssana z palca:niepewny: (niestety nie było odpowiedzi na te pytania - przynajmniej ja nie widziałem. Nie mam dostępu do fejsbuka więc nie wszystko mogę zobaczyć).

Tak sobie myślę... 30 czerwca albo się pojawi katalog albo tylko folder na lipiec
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.985 55 2
Niespodzianką Piko przedstawioną w piątek jest nowa wersja BR03 w malowaniu kolei DR, uwzględniająca zmiany po naprawach - przedstawiająca stan lokomotywy w ep. IV.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.384 453 99
Niespodzianką Piko przedstawioną w piątek jest nowa wersja BR03 w malowaniu kolei DR
Czyli nie ma co się tu rozpisywać. W końcu tu piszemy o "nowościach PKP". Wyczuwam, że przed opublikowaniem filmiku o którym mowa, kilka osób liczyło na coś z zarządu PKP. No nie wiem, czy na razie (do koca roku 2025?) nie należy sobie raczej dać na wstrzymanie z tymi oczekiwaniami, bo chyba to by było na tyle na ten rok.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.384 453 99
Kolejne nowości od Roco, które mają się ukazać w najbliższych tygodniach.

Roco 6600174 - PKP 551247 [P] RRh, Stacja Monowice Dyr. Katowice, Zakłady Chemiczne "Oświęcim"
Zobacz załącznik 1127698

Roco 6600175 - PKP 20 51 568 0182-6 .T (Sdwh), Stacja Małogoszcz DOKP Lublin
Zobacz załącznik 1127697
Kiedyś, za czasów DOKP Lublin zasięg tej dyrekcji było dość rozległy. Stacja Małogoszcz położona jest jeszcze na zachód od Kielc. Daaaleko od Lublina.
 
Reakcje
124 0 0
Niestety ładne opakowanie platform podkontenerowych ACME nie jest przystosowane do przechowywania wagonu, po zamontowaniu uchwytów-barierek dla pracownika, który pomaga łączyć wagony. Bez względu czy wybierzemy uchwyt rozłożony (pionowy) czy złożony (poziomy) - górna wytłoczka plastikowa w którą wkładamy kontenery - będzie przygniatać barierki (nawet po ręcznym zgięciu ich tak aby nie kolidowały. Na szczęście nie ma żadnego problemu po zamontowaniu "stopek", one nie kolidują z żadnym elementem opakowania.

Tak więc, aby schować z powrotem platformę do fabrycznego pudełka, trzeba zdemontować uchwyty lub... umieścić w wagon w gablocie.
 
Reakcje
124 0 0
Albo zmodyfikować opakowanie. Ja zwykle tak robię. Wystarczy wyciąć fragment opakowania w obszarze który koliduje z zamontowanymi elementami taboru.
Byłoby to możliwe, gdybyśmy nie wkładali kontenerów do górnej wytłoczki lub byłyby one długości czterdziestu stóp, a nie czterdziestu pięciu - wtedy było miejsce na wykonanie wycięcia w plastiku.
Dlaczego tak? Ponieważ gdy złożymy obie połówki przezroczystych wytłoczek (dolna = wagon-platforma i górna kontenery), to kontenery są tak ulokowane i rozsunięte, że zachodzą aż na bufory. Próbowałem układać kontenery na bokiem jak w pozycji pionowej (wtedy jest więcej miejsca, ale nadal ryzyko uszkodzenia barierki jest duże). Projektu opakowania ACME nie przemyślało jak należy.

Ewentualnie kontenery zamocować na platformie w trzpieniach i przedzielić je wąskim paskiem gąbki. Następnie w górnej wytłoczce wyciąć dystans między kontenerami i skrajne krótsze ścianki na końcach, aby ominąć barierki-uchwyty. Aby bardziej ustabilizować kontenery - można by użyć pasków gąbki w okolicach wrót i buforów.

Dodałem zdjęcia, aby łatwiej wytłumaczyć o co mi chodzi.

ACME PKP Cargo 14.jpg
ACME PKP Cargo 15.jpg
ACME PKP Cargo 16.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
124 0 0
Wycięcia pod uchwyty-poręcze wykonane, dystans-separator między kontenerami usunięty.

Aby ustabilizować kontenery, które obecnie są zamocowane na trzpieniach platformy, umieściłem cienki pasek miękkiej gąbki, aby zapobiec uwolnieniu się kontenerów z trzpieni i potencjalnemu przesuwaniu się ich w wytłoczce.

ACME PKP Cargo 17.jpg
ACME PKP Cargo 18.jpg
ACME PKP Cargo 19.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 14
Tabor 146
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki