• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

KroppeK84

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
700 2 2
Witam, jeżeli można prosić osoby które będą na targach hobby w Poznaniu o zamieszczenie co tam Robo ciekawego przygotował :niepewny:
Drugi temat to pilnowanie tematu Piko na targach może być zaskok;):cenzura:
i trzeci temat to Piko przestało przyjmować zamówienia na pierwszy wypust nowego modelu EN57… :niepewny: czy to tylko chwilowe ?!…
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Na potwierdzenie informacji, którą Wam przekazałem w poście #669, że EN57 na pewno nie ukażą się w tym roku, kolejne przesunięcie w zamówieniu MM. Tak więc koledzy już nie ma złudzeń.
en57piko.jpg
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Na potwierdzenie informacji, którą Wam przekazałem w poście #669, że EN57 na pewno nie ukażą się w tym roku, kolejne przesunięcie w zamówieniu MM. Tak więc koledzy już nie ma złudzeń.
Zobacz załącznik 928299
Myślę że PIKO raczej ma świadomość że porzucenie projektu EN57 skończyłoby się w zasadzie upadkiem pozycji PIKO na polskim rynku modeli. Na EN57 czekają rzesze ludzi także na codzień nie związanych z modelarstwem, nie kolekcjonujących modeli. Ale "kiblem" jeździli do szkoły, czy pracy, kibla widzieli codziennie i sobie kupią żeby postawić go na telewizorze. Sam znam kilka takich osób, które nigdy dotąd nie brały modeli H0 (podpatrując jedynie w sklepie przez szybę Polskie modele), ale ten zapowiedzieli że mieć muszą. EN57 to najbardziej typowy pociąg jaki tylko można sobie wyobrazić, nieomal symbol PKP, element codzienności jak Fiat 126p, lodówka Polar, czy pralka Frania. Myślę że zakończenie zbierania zamówień na EN57 jest raczej sygnałem że nakład pierwszej edycji wyprzedał się całkowicie w zamówieniach, zanim jeszcze trafił do sklepu. Mamy moim zdaniem zjawisko jak przy SM42 w roku 2012. Tabor jest tak znany że oceniam na stosunkowo spore- zainteresowanie tym modelem na rynkach ościennych.
Pozostaje tylko życzyć powodzenia w dokończeniu tego mocno opóźnionego projektu. Może zmieni to też postrzeganie f-my PIKO, która ostatnimi czasy popadła chyba w jakiś trend odwrotowy- nawet facebook Piko PL to głównie wrzutki ulotek nowości. Relacji z imprez czy prezentacji przerobionych modeli PIKO już prawie na fejsie nie uświadczymy. Mam wrażenie że jakiś czas temu to PIKO.pl kreowało atmosferę co będzie się działo w temacie polskich modeli, a teraz jest tylko kopiowanie wieści z centrali firmy. Obym się mylił
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
180 10 2
Myślę że PIKO raczej ma świadomość że porzucenie projektu EN57 skończyłoby się w zasadzie upadkiem pozycji PIKO na polskim rynku modeli. Na EN57 czekają rzesze ludzi także na codzień nie związanych z modelarstwem, nie kolekcjonujących modeli. Ale "kiblem" jeździli do szkoły, czy pracy, kibla widzieli codziennie i sobie kupią żeby postawić go na telewizorze. Sam znam kilka takich osób, które nigdy dotąd nie brały modeli H0 (podpatrując jedynie w sklepie przez szybę Polskie modele), ale ten zapowiedzieli że mieć muszą. EN57 to najbardziej typowy pociąg jaki tylko można sobie wyobrazić, nieomal symbol PKP, element codzienności jak Fiat 126p, lodówka Polar, czy pralka Frania. Myślę że zakończenie zbierania zamówień na EN57 jest raczej sygnałem że nakład pierwszej edycji wyprzedał się całkowicie w zamówieniach, zanim jeszcze trafił do sklepu. Mamy moim zdaniem zjawisko jak przy SM42 w roku 2012.
Bez przesady ... już widzę jak osoby niezwiązane z kolejkami pędzą zdby wydać 2 koła na kurzołapa na półkę...predzej po węgiel polecą albo po kredyt żeby rachunki za gaz opłacić ... nawet wśród miłośników kolejek nie ma 100% parcia na ten model ... ot kolejny co się niektórym podoba i tyle...reszta to tylko biznes producenta.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Bez przesady ... już widzę jak osoby niezwiązane z kolejkami pędzą zdby wydać 2 koła na kurzołapa na półkę...predzej po węgiel polecą albo po kredyt żeby rachunki za gaz opłacić ... nawet wśród miłośników kolejek nie ma 100% parcia na ten model ... ot kolejny co się niektórym podoba i tyle...reszta to tylko biznes producenta.
I tu się kolego mylisz. Mam dość szerokie grono znajomych. I nie mówię tu o swoich gdybaniach, tylko o chęciach zakupu bezpośrednio zasłyszanych od znajomych mi osób siedzących w "branży komunikacji publicznej" lub coś obok, które to osoby modeli generalnie nie kolekcjonują, ale zapowiedziały że EN57 to "must have" i biorą jak w dym
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
180 10 2
I tu się kolego mylisz. Mam dość szerokie grono znajomych. I nie mówię tu o swoich gdybaniach, tylko o chęciach zakupu bezpośrednio zasłyszanych od znajomych mi osób siedzących w "branży komunikacji publicznej" lub coś obok ....
Czyli nie tacy "przypadkowi" ci zainteresowani ;) myślę że model trafił na najgorszy możliwy czas zarówno dla producenta jak i kupujących i stąd wynika saga z jego wydaniem ... oby to nie był znak początku końca :rolleyes:
 
Reakcje
1.219 51 6
Myślę że PIKO raczej ma świadomość że porzucenie projektu EN57 skończyłoby się w zasadzie upadkiem pozycji PIKO na polskim rynku modeli.
Oj! Daleka droga do "upadku pozycji" firmy, która jako jedyna naprodukowała nam modele wszystkich ważniejszych polskich lokomotyw i moc wagonów.
Pozostaje tylko życzyć powodzenia w dokończeniu tego mocno opóźnionego projektu. Może zmieni to też postrzeganie f-my PIKO, która ostatnimi czasy popadła chyba w jakiś trend odwrotowy
Projekt nie jest taki mocno spóźniony - na razie mówimy o kwartale przesunięcia. A trend odwrotowy????? Co chwilę ukazują się nowości polskiego taboru, zgodnie zresztą z planem na 2022. Żadnego tu odwrotu nie widzę.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Przypominam że EN57 miała być nowością grudnia 2021, a mamy już niemal listopad 2022. Przy obecnych zapowiedziach na pierwszy kwartał roku 2023, mamy ponad rok opóźnienia a nie kwartał.
 

JacaOstrow

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 5 2
Bez przesady ... już widzę jak osoby niezwiązane z kolejkami pędzą zdby wydać 2 koła na kurzołapa na półkę...predzej po węgiel polecą albo po kredyt żeby rachunki za gaz opłacić ... nawet wśród miłośników kolejek nie ma 100% parcia na ten model ... ot kolejny co się niektórym podoba i tyle...reszta to tylko biznes producenta.
Na ścianę kolego nie na półkę.
Też nie chciałem kupić bo brakuje mi masy wagonów do pojazdów trakcyjnych ale dzięki waszej mini dyskusji już chcę i niezależnie ile by to kosztowało i tak zagości u mnie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 15
Tabor 17
Tabor 382

Podobne wątki