Obsługa gastronomiczna wygląda tak (w definicji):
TLK- Mini bar (wózek jest z przekąskami i napojami na wybranych odcinkach trasy)
IC- bar (wagon wydzielony (bądź część składu) do obsługi gastronomicznej. Dostępne ciepłe dania, napoje+ mini bar prowadzony przez obsługę wagonu)
EIC- restauracja (wszystko jak w IC+ rozszerzone menu i obsługa kelnerska+ poczęstunek)
EIP- i tu jest mały zonk. Generalnie nasze składy pendo mają część barowa (nie restauracyjna) dlatego część siedzeń przed barem (2kl) są wykorzystane dla gastronomii przez co jest "restauracja" więc jak w EIP+ poczęstunek rozszerzony)
Co do załogi. Mini bar 1 os. Bar max 2, restauracja powinno* 4os, z kolei EIP powinno* 6os
* powinno choć to też są zależności, choć by od tego jaka ekipa jedzie, jak zgrana itd. Kumata załoga ogarnie w mniejszym ilostanie.
Co do baru/restauracji* różnica jest między siedzeniami. W barze są stoliki 4os i hokery po 2. W restauracyjnym są TYLKO stoliki 2 i 4os. Dodatkowo wagony restauracyjne mają magazynek z chłodnia. Dlatego można lepiej zaopatrzyć się w towar. Napewno nie jedna osoba miała zdziwienie, że w wagonie barowym brakuje jakiejś pozycji z dań.
* nie pisze o EZT (ED160/ED161/ED250)
To tak w wielkim skrócie. Opis EZT z pkt załogi omawiał nie będę bo to i tak nie ma znaczenia w tym temacie.