• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Wczoraj MM rozpoczęła sprzedaż Vectronów PKP Cargo od Piko i od Roco. Oba modele tego samego dnia. Tak chyba jeszcze nie było aby dwaj najwięksi producenci bliźniaczy model wypuścili w tym samym czasie.
Piko Wyszukiwanie zaawansowane / Wyniki wyszukiwania (modelmania.com.pl)
Roco Wyszukiwanie zaawansowane / Wyniki wyszukiwania (modelmania.com.pl)

Zastanawia tez rozstrzał cenowy. W Rybniku Piko z dźwiękiem 1200 zł bez rabatu, w MM 1400 zł bez rabatu.
EU46-510 Vectron PKP Cargo (59393) - ep.VI - z dekoderem dźwiękowym (swiatmodeli.com)
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Wczoraj MM rozpoczęła sprzedaż Vectronów PKP Cargo od Piko i od Roco. Oba modele tego samego dnia. Tak chyba jeszcze nie było aby dwaj najwięksi producenci bliźniaczy model wypuścili w tym samym czasie.
Piko Wyszukiwanie zaawansowane / Wyniki wyszukiwania (modelmania.com.pl)
Roco Wyszukiwanie zaawansowane / Wyniki wyszukiwania (modelmania.com.pl)

Zastanawia tez rozstrzał cenowy. W Rybniku Piko z dźwiękiem 1200 zł bez rabatu, w MM 1400 zł bez rabatu.
EU46-510 Vectron PKP Cargo (59393) - ep.VI - z dekoderem dźwiękowym (swiatmodeli.com)
Zależy jak sklep sobie kurs euro liczy. Albo w jakim banku ma konto ...
 
Reakcje
30 2 0
Nie wiem, czy jest to dobry temat ale jeździ u nas, więc może być tutaj :niepewny:
Dojechała do mnie parę dni temu wyczekiwana lokomotywa Piko 52917 BR232 PROTOR S.A. z dźwiękiem piko, i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

1. Piękne malowanie, matowa czerń ładnie komponuje się z pomarańczową ostoją
2. Na dachu dość delikatne i filigranowe detale (Ludmiły Roco wyglądają przy niej jakoś topornie)
3. Zadziwiająco dobre właściwości jezdne i co ciekawe mimo braku kondensatora lokomotywa jeździ bardzo płynnie z dźwiękiem przy najmniejszej prędkości, nawet na rozjazdach nie przerywa, co w przypadku EU07 IC z fabrycznym dekoderem było irytujące (Wiadomo, pewnie szeroko rozstawione 6 osi robi swoje)
4. Dźwięki hm ciężko mi je porównać, ale podobają mi się dużo bardziej niż Roco, ładna imitacja wkręcającego się na obroty silnika, trąbki moim zdaniem zbyt ciche w stosunku do głośności pracy silnika
5. Warto pobawić się CV-kami w kwestii jazdy ponieważ bez tego lokomotywa po zejściu gałką do zera niemal natychmiast zatrzymuje się
6. Na minus moim zdaniem jest bardzo liche oświetlenie kabin, widoczne w zasadzie tylko w ciemności, oświetlenie przedziału silnikowego bardzo dobre.
7. Niestety brak świateł manewrowych w postaci zapalonego pojedynczego reflektora (jeśli ktoś wie jak można to naprawić to byłbym wdzięczny za poradę)

Zdjęcie i filmik z dźwiękiem modelu
 

Załączniki

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 51 6
Nie wiem, czy jest to dobry temat ale jeździ u nas, więc może być tutaj :niepewny:
Dojechała do mnie parę dni temu wyczekiwana lokomotywa Piko 52917 BR232 PROTOR S.A. z dźwiękiem piko, i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

1. Piękne malowanie, matowa czerń ładnie komponuje się z pomarańczową ostoją
2. Na dachu dość delikatne i filigranowe detale (Ludmiły Roco wyglądają przy niej jakoś topornie)
3. Zadziwiająco dobre właściwości jezdne i co ciekawe mimo braku kondensatora lokomotywa jeździ bardzo płynnie z dźwiękiem przy najmniejszej prędkości, nawet na rozjazdach nie przerywa, co w przypadku EU07 IC z fabrycznym dekoderem było irytujące (Wiadomo, pewnie szeroko rozstawione 6 osi robi swoje)
4. Dźwięki hm ciężko mi je porównać, ale podobają mi się dużo bardziej niż Roco, ładna imitacja wkręcającego się na obroty silnika, trąbki moim zdaniem zbyt ciche w stosunku do głośności pracy silnika
5. Warto pobawić się CV-kami w kwestii jazdy ponieważ bez tego lokomotywa po zejściu gałką do zera niemal natychmiast zatrzymuje się
6. Na minus moim zdaniem jest bardzo liche oświetlenie kabin, widoczne w zasadzie tylko w ciemności, oświetlenie przedziału silnikowego bardzo dobre.
7. Niestety brak świateł manewrowych w postaci zapalonego pojedynczego reflektora (jeśli ktoś wie jak można to naprawić to byłbym wdzięczny za poradę)

Zdjęcie i filmik z dźwiękiem modelu
Ad. Pkt 6. Jest dokładnie odwrotnie. Światło w kabinie jest stonowane i świetnie się komponuje z kolorem wnętrza, a jego natężenie jest adekwatne do poziomu oświetlenia na zewnątrz, widać je wtedy kiedy trzeba, tzn wtedy gdy jest ciemniej. Natomiast przedział silnikowy wali po oczach tak, że można przy tym świetle czytać ulubioną lekturę.
Poza tym pełna zgoda. Minus za brak manewrowych. Dźwięk absolutna rewelacja.( Jaki tam w prawdziwej lokomotywie siedzi silnik?)
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
414 2 1
7. Niestety brak świateł manewrowych w postaci zapalonego pojedynczego reflektora (jeśli ktoś wie jak można to naprawić to byłbym wdzięczny za poradę)
Dziwne, posiadam model 232 East-West-Railways i mam światła manewrowe pod wyjściami AUX6 i AUX7. Co prawda pewne ustawienia trzeba robić na zworkach, ale światła manewrowe jak najbardziej są. Może problem jest właśnie w tych zworkach?
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Może ktoś wie jakie są daty rewizji zestawu tych trzech gnieżnieńskich wagonów, oraz bagażowego od Roco?
Info ze strony sklepu MK Bydgoszcz: https://mkbydgoszcz.pasaz24.pl/

1kl ABi
50 51 34-2 120-9 Stacja Gniezno
REV OP 15.4.72
2kl Bi
50 51 24-20 478-3 Stacja Gniezno
REV OP 28.2.73
2kl Bi
50 51 24-20 571-5 Stacja Gniezno
REV OP 30.12.72
Bagażowy F Stacja Gniezno
REV OP 16.10.72
50 51 93-21 230-3

Przecież to dopiero start.
Akurat w SM się skończyły i czekają na dostawę - info ze strony sklepu.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Czy gnieźnieńskie OKo1 miały jakieś określone trasy, czy jeździły "gdzie popadnie". Druty do Poznania, Inwrocławia i Jarocina zawisły bodajże koło 1974/75/76, ale wtedy owe OKo1-ki miały już pozamykane swe "oka".
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 43 0
Czy gnieźnieńskie OKo1 miały jakieś określone trasy, czy jeździły "gdzie popadnie". Druty do Poznania, Inwrocławia i Jarocina zawisły bodajże koło 1974/75/76, ale wtedy owe OKo1-ki miały już pozamykane swe "oka".
Proponuję zadać to pytanie w tym wątku, bo się nie wpisuje w nowości 2022: https://forum.modelarstwo.info/threads/piko-model-parowozu-oko1-12.51924/page-24

A jeszcze lepoej w tym: https://forum.modelarstwo.info/threads/realistyczne-składy-pociągów-pkp-w-epoce-iii-i-iv.2141/page-6
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Czy gnieźnieńskie OKo1 miały jakieś określone trasy, czy jeździły "gdzie popadnie". Druty do Poznania, Inwrocławia i Jarocina zawisły bodajże koło 1974/75/76, ale wtedy owe OKo1-ki miały już pozamykane swe "oka".
Trzeba zaznaczyć , że żaden z tych parowozów nie był nigdy na stanie MD Gniezno w tym okresie.
Owszem było kilka na stanie parowozowni Gniezno ale tylko w okresie 1947-1948
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 28
Tabor 385
Tabor 382

Podobne wątki