W wątku "
Informacja zwrotna do PIKO n.t. modelu OKo1-12 (50611, 50612, 50613)" rozwinęła się dyskusja na temat samego modelu. Myślę, że lepiej ją kontynuować tu, gdzie właśnie o tym modelu rozmawiamy. Dlatego też pozwoliłem sobie powtórzyć tu najważniejsze stwierdzenia.
Czy Piko w tym konkretnym modelu, przeznaczonym na rynek niemiecki, zrobiła sprężynujące zderzaki? Jeżeli tak to może by dodać punkt o tym?
Nie znam żadnego modelu Piko ze sprężynującymi zderzakami, a już z pewnością BR 78 w
żadnej wersji takich zderzaków nie ma.
Czy w pierwowzorze, było stosowane warsztatowe podświetlenie podwozia? Jeżeli tak czy Piko w modelu niemieckim to zrobiło?
Podobnie, jak wyżej, BR 78 w
żadnej wersji nie ma oświetlenia podwozia.
czy Piko w swoich produktach parowozowych stosuje te same bajery co konkurencja?
Różne firmy stosują różne bajery. Piko nie ma (jak dotąd) ambicji produkowania modeli z najwyższej półki.
Model f-my ESU zdaje się góruje nad PIKO.
Nie "zdaje się", a z pewnością. W dziedzinie elektronicznych bajerów (choć nie tylko pod tym względem) modele ESU to naprawdę najwyższa półka i porównanie Piko akurat z ESU nie wydaje mi się trafne. Ale kto wie, może w przyszłości Piko podejmie rękawicę i zmierzy się z najlepszymi?
Ale póki co, to BR 78/OKo1 Piko należy do bardzo dobrej średniej klasy modeli H0. Przeglądając różne materiały o tym modelu trafiłem na stronie Piko na wycinek z ModellEisenBahner nr 7/2020 z recenzją tego modelu. Co ciekawe, autor artykułu również zwrócił uwagę na nierealistyczną, czerwoną barwę światła imitującego ogień w palenisku (
Das Feuerbüchsflackern mit roter LED vermag dagegen nicht so recht zu überzeugen). A oprócz tego skrytykowano także nierealistyczny dźwięk wydmuchów trwający również przy hamowaniu lokomotywy, aż do całkowitego zatrzymania, tak, jakby parowóz jechał cały czas z otwartą przepustnicą (
Unrealistisch wirkt dagegen das Abdampfgeräusch eines beim Bremsen bis zum Stillstand geöffneten Reglers). To jest, niestety, niedoskonałość wielu dekoderów dźwiękowych - brak dźwięku jazdy wybiegiem (rozpędem), z zamkniętą przepustnicą.