• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
538 65 11
W pierwszym kwartale 2020 maja też pojawić się FALS24 z epV. Przyzna , że ta szarość nie jest super atrakcyjna , ale to w rozumieniu malowania wagonu oryginalnego a nie modelu. po prostu jakoś tak nie przepadam , tym niemniej zamówiłem po wypowiedzi Kolegi, że baza jest OK.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.249 88 0
No ale wagony ROCO w wersji PKP są fikcją. W sklepie z Rybnika są to inne wagony, które odpowiadają w 100% wagonom używanym przez PKP a później PKP Cargo.
Od którego roku takie wagony były na stanie PKP? W Katalogu Wagonów Towarowych z 1973 ich nie ma. Są tylko Fad/Fads z górną częścią prawie prostą, minimalnie wystającą poza ścianę czołową. Tych ostatnich zdaje się nie ma dotychczas w H0?
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
538 65 11
Sorry że nie podałem linku ale chyba pomyliłem fora bo ostatnio dostałem po uszach za reklamowanie sklepu, ale to faktycznie nie tutaj. Dlatego tylko wpisałem źródło bo sklep ma wyłączność na tą króciutką serię.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Talboty TMF Factory Fals C553V PKP .
W oryginale import z czeskiej fabryki w Popradzie w latach 1973-80 w liczbie 4800szt . Model posiada trawione filigranowe elementy :
drabinki , poręcze , pomost. ( posiadałem kiedyś 3 szt ale z poniższych względów pozbyłem się ich szybko )

Niestety sam odlew bryły wagonu jest prymitywny. Charakteryzujący się niekorzystnym zaobleniem wszystkich krawędzi niezgodnym do oryginału. Co nadaje gomulasty wygląd , wrażenie że bryła z lat 70 XXw została uzupełniona o trawione elementy...
Gruboziarnista powłoka farby jeszcze pogarsza całość.


Talbot C553V PKP lokuje się czasowo w epoce IVa- VI . Co daje wręcz pewność pojawienia się tego wagonu w ofercie Piko , to tylko kwestia czasu. I to chyba nie zbyt odległego w latach biorąc pod uwagę szerokość zakresu epok - typowych dla zainteresowania Piko.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.249 88 0
Potwierdzam - wszystkie Fals-y w ofercie SM Rybnik to zupełnie nowa forma i nie ma nic wspólnego
z dawnymi modelami TMF
Nie widziałem modeli TMF. Te od SM, sądząc ze zdjęć, prawdopodobnie też pasują do opisu @DRACULA (widzę obłe krawędzie, gruboziarnistą farbę i nierówno obwisłe zderzaki). Jednak odwzorowanie faktycznych pojazdów PKP to kolosalna zaleta w stosunku np. do ostatniej produkcji Roco. Dlatego sądzę, że warto je mieć, dopóki nie pojawią się jakieś lepsze :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Z tego co pamiętam z wizyt u Tomasza M. w 2011r właśnie TMF sprowadzało bryłę-pudło wagonu z Czech.
Tyle tylko że szło to pod szyldem TMF , a teraz z tego co piszecie pod szyldem czeskiej firmy.
Nie sądzę żeby właściwy producent opracował nowa formę . No ale wszystko jest możliwe, ci co kupią zorientują się pierwsi.
Tak czy siak ! Ja czekam w tym temacie na Piko i jego gwarantowaną jakość wykonania.


Wg. moich kalkulacji Piko ma realnie do wykonania jeszcze ca.25 projektów powojennych wagonów towarowych tylko w epokach IV-VI biorąc pod uwagę aktualne możliwości popytu . Tak więc powinny to być 2-3 nowe konstrukcje rocznie. Tempo jest zbyt powolne.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
538 65 11
Dla mnie wyglądają identycznie jak TMF i prawie na pewno to te same wagony lub te same formy. NIezależnie od oceny Kolegi wyżej zakupiłem bo fajnie uzupełnią mi IV epokę. A jak PIKO wypuści coś zdecydowanie lepszego to wtedy będzie można dyskutować o wyższości nad......
Foto góra nowy wypust
Foto dół TMF z 2014

1604497737373.png

1604497752897.png
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.249 88 0
To już kwestia strategii PIKO. Jeżeli chcą mieć z czego żyć przez następne 30-50 lat, to prawdopodobnie dokonują właściwych wyborów i mają dobre tempo ;)

Nowe formy, jeżeli pasują do kilku epok, będą ich "dojnymi krowami" przez 2 dekady. Zdobyte w ten sposób środki mogą reinwestować w kolejne formy itd. Gdybym był na ich miejscu, robiłbym dokładnie to, co robią. A dla nas kolekcjonerów to też oznacza możliwość rozłożenia wydatków (i emocji) na resztę życia ;)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.677 443 99
Talboty TMF Factory Fals C553V PKP .
W oryginale import z czeskiej fabryki w Popradzie w latach 1973-80 w liczbie 4800szt . Model posiada trawione filigranowe elementy :
drabinki , poręcze , pomost. ( posiadałem kiedyś 3 szt ale z poniższych względów pozbyłem się ich szybko )

Niestety sam odlew bryły wagonu jest prymitywny. Charakteryzujący się niekorzystnym zaobleniem wszystkich krawędzi niezgodnym do oryginału. Co nadaje gomulasty wygląd , wrażenie że bryła z lat 70 XXw została uzupełniona o trawione elementy...
Gruboziarnista powłoka farby jeszcze pogarsza całość.

...i za to 250zł? Też dziękuję....
 

SM

Aktywny użytkownik
Reakcje
203 9 1
Z tego co pamiętam z wizyt u Tomasza M. w 2011r właśnie TMF sprowadzało bryłę-pudło wagonu z Czech.
Tyle tylko że szło to pod szyldem TMF , a teraz z tego co piszecie pod szyldem czeskiej firmy.
Nie sądzę żeby właściwy producent opracował nowa formę . No ale wszystko jest możliwe, ci co kupią zorientują się pierwsi.
Już wiele razy tłumaczyłem więc jeszcze raz :
Zarówno wagony Fals PKP Cargo jak i Fals szare to modele z zupełnie nowej formy (2018 rok).
Właścicielem formy modeli, z której wychodziły modele TMF jest teraz ktoś inny i z tego co wiem to obecnie te formy nie nadają się do użytku.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Odnośnie falsów ze sklepu w Rybniku...
Wagony te od pewnego czasu (bodajże od numeru 043) mają dużo lepsze wózki niż w przypadku TMF (które po jakimś czasie wręcz potrafiły się rozpadać). Tych modeli na przestrzeni lat było kilka różnych edycji, ich jakość była na różnym poziomie. Wg mnie najgorsze były z pod szyldu TMF....

Modele od Pana Ryszarda są wg mnie jak najbardziej ok (od numeru 043 w górę), ze swojej strony polecam.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
538 65 11
Pojutrze zobaczymy. Na tą chwilę fajnie , że są.

Odnośnie falsów ze sklepu w Rybniku...
Wagony te od pewnego czasu (bodajże od numeru 043) mają dużo lepsze wózki niż w przypadku TMF (które po jakimś czasie wręcz potrafiły się rozpadać). Tych modeli na przestrzeni lat było kilka różnych edycji, ich jakość była na różnym poziomie. Wg mnie najgorsze były z pod szyldu TMF....

Modele od Pana Ryszarda są wg mnie jak najbardziej ok (od numeru 043 w górę), ze swojej strony polecam.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Już wiele razy tłumaczyłem więc jeszcze raz :
Zarówno wagony Fals PKP Cargo jak i Fals szare to modele z zupełnie nowej formy (2018 rok).
Właścicielem formy modeli, z której wychodziły modele TMF jest teraz ktoś inny i z tego co wiem to obecnie te formy nie nadają się do użytku.
OK . Przyjmuję że jest tak jak mówisz .
Tylko co z tego skoro model z nowej formy to nadal ta sama
gomuła o zaoblonych krawędziach ?! :D
Na czym polega ta nowość formy ... ? Na reprincie starych niedoskonałości ... + 200% przeszacowana cena.

Oczywiście te pytanie nie do Ciebie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 30
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki