• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.679 443 99
Dziwne trochę - te wagony /WRdmnu/ nigdy nie jeździły w nocnych zestawieniach. Pasuje do kuszetki Robo jak ryflak do eurofimy...
Wracając do tego restauracyjnego - Wy widzicie tam (wiece) coś więcej jakieś daty, parametry - czy sugerujecie się tylko epoką IV?
Ten wagon jest odpowiednikiem tego widocznego (w dzień :) ) na tej fotce w zestawieniu z "papugami" serii chyba Bdmnu --> KLIK
Czyli wygląda więc na to, że to do składu pociągu po roku 2000. Po cichu liczyłem na model odwzorowujący "fabrykę" z 1989 r. (koniec epoki IV, początek V) - coś w TEN deseń.

Stacja: Waraszawa Grochów powinna być, bo wszystkie 17 sztuk zakupionych w 1989 r. właśnie tam trafiło. Dla zainteresowanych INFO.
 
Ostatnio edytowane:

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Ale o co chodzi z tym sugerowaniem się epoką IV? Nie rozumiem pytania. Te wagony weszły do służby w 1989 roku, czyli na przełomie epoki IV i V, ale przecież granica epok jest płynna.
Zapytałem w taki sposób bo nigdzie nie było podanej daty 89 (w katalogu Roco) później w postach pojawiła się data 1989-90 a powyżej kolega Diesel Power zapytał "z czym te bautzeby miały jeździć przed 1989 jak nie z Y-kami" - chyba spytał w sposób rzeczywisty wiec sam nie wiem kiedy rzeczywiście zaczęły jeździć w składach PKP...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.679 443 99
a powyżej kolega Diesel Power zapytał "z czym te bautzeby miały jeździć przed 1989 jak nie z Y-kami"
"Przed" 1989 to nie mogły jeździć na PKP bo jeszcze ich tam nie było (Lata produkcji: 1989)... Po co więc powielać bzdurne gadki? Kilka postów wyżej podałem odnośnik INFO o tych wagonach, gdzie jest wiele ciekawych informacji, m.in. o zmianach konstrukcyjnych w czasie eksploatacji na PKP.
 
Ostatnio edytowane:

Valec

Aktywny użytkownik
Reakcje
302 3 0
Wracając do tego restauracyjnego - Wy widzicie tam (wiece) coś więcej jakieś daty, parametry - czy sugerujecie się tylko epoką IV?
Na allegro PMR-Modele sprzedawało wagon 112Ag Adu-x Stacja W-WA GROCHÓW REV/NS/94.05.16 Epoka Va. Była tam podana informacja, że model pasuje pod względem przydziału i daty naprawy, do (między innymi): Roco 74811 WRdun (typ Bautzen 89), St. W-wa Grochów, REV/Pr./93.08.31.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.439 481 107
Ten wagon jest odpowiednikiem tego widocznego (w dzień :) ) na tej fotce w zestawieniu z "papugami" serii chyba Bdmnu --> KLIK
Czyli wygląda więc na to, że to do składu pociągu po roku 2000. Po cichu liczyłem na model odwzorowujący "fabrykę" z 1989 r. (koniec epoki IV, początek V) - coś w TEN deseń.
Czemu po 2000 roku? Przecież Papugi pojawiły się w 1996 roku bodaj. Miały od razu logo w trumience. Dlatego czasem można źle datować zdjęcie, bo reszta taboru takie logo otrzymywała po 2000 roku.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.679 443 99
OK, można by napisać, że jeśli papugi pojawiły się w 1996 to rzeczywiście data rewizji mogła by być na drugą połowę lat 90-tych - jeśli wagon w modelu Roco to ten ze zdjęcia z papugami, które to zdjęcie linkowałem kilka postów wyżej (wygląda identycznie) :) ..... Ale jeśli to inna "sztuka" niż ze zdjęcia bądź w oznaczeniach wcześniejszych, to data rewizji może być jak napisał kolega @Valec . I na to się zanosi jeśli to pewne info, że taki wpis był od PMR-Modele.
Ja przyznam szczerze to nie znam historii tego malowania (papuga) i w pisaniu o dacie rewizji zasugerowałem się "lekkim, łatwym" sprawdzeniem i tą datą na papugach w skali TT (Tillig 16276) gdzie data rewizji jest na 2004 r.
W zestawieniu tej informacji ze zdjęciem w składzie z wagonami w malowaniu 'papuga' (które początkowo publikowane było także na stronach producenta), zasugerowało mi to, że to konkretnie wagon z czasu o którym wspomniałem.
Wpis kolegi wnosi jednak nowe info do tematu...
Na allegro PMR-Modele sprzedawało wagon 112Ag Adu-x Stacja W-WA GROCHÓW REV/NS/94.05.16 Epoka Va. Była tam podana informacja, że model pasuje pod względem przydziału i daty naprawy, do (między innymi): Roco 74811 WRdun (typ Bautzen 89), St. W-wa Grochów, REV/Pr./93.08.31.
Skoro sam pan Krzysztof Koj to napisał - co można domniemywać po wpisie, że na allegro był taki opis w ofercie PMR-Modele, to wygląda więc na to, że wagon ma datę rewizji na pierwszą połowę lat 90-tych. Kolejna szkoła, że nie ma co zgadywać okresu dat rewizji na modelach po zdjęciach, które pojawiają się na stronach producenta :ROFL: tylko poczekać na konkretne info.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
Wychodzi na to, że kolega @Marcub85 ma rację mając wątpliwości, tylko może na początku niezbyt precyzyjnie się wyraził. Faktycznie model pokazany na zdjęciu (czy tylko komputerowej wizualizacji) odwzorowuje oryginał już po pierwszej naprawie, przy której zmieniono trochę malowanie: dach jest szary, drzwi całe kremowe, a pasek i logo WARS są kremowe, a nie żółte. Tak że nie może to być epoka IV, tylko V. I jak zawsze pojawia się pytanie: czy wizualizacja przedstawia inną wersję, czy błąd jest w opisie i powinno być "epoka V"). W wykonaniu fabrycznym dach był brązowy, pas i logo żółte, a drzwi w kolorze pudła, czyli czerwone. Taki model wydał dawno temu Tillig (nr kat. 74726).

Tak czy tak wagony te weszły do służby w 1989 roku i praktycznie nie mogły jeździć w IV epoce, która (formalnie) właśnie się kończyła. Ale malowanie z IV epoki jeszcze długo było w użyciu, więc praktycznie epoki się zazębiały. A to, co napisałem o wykorzystaniu tych wagonów w różnych pociągach pozostaje bez zmian.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.679 443 99
Ciekawi mnie bardziej czym będzie się różnił ten Bautzen od poprzedników innych firm... Mam oba modele czekam na Roco... Zobaczymy :)
Po pewnych wskazówkach można domniemywać, że model Roco jest lepszy od Tilliga. Czoło choćby. W Tilligu jak zwykle są zbyt duże zaokrąglenia w przejściu ściany czołowej w dach jak i sam profil "zaokrąglenia przekroju poprzecznego" dachu.... Już po tym widać, że Roco bardziej się "postarało". Poza tym wąż instalacji el. z gniazdem - w Tilligu jego fragment został zaakcentowany poprzez odlanie razem z budą. W Roco to osobny element jak przystało na nowy model. O ramkach okien..... o tym strach pisać :D to sobie daruję. W Roco widać też zaakcentowany 'uskok' wzdłuż dołu budy przy jej przejściu w ramę. W Tilligu jest płasko do samego dołu.

por.jpg


Do szerszych porównań trzeba było by mieć oba modele w ręku.

Fragmenty fotki wcześniej wydanego modelu konkurencji pochodzą ze strony: https://www.dcc24.eu/category/image...i/wagon-restauracyjny-wars-wrdun-tillig-74726

Model wydany wcześniej w malowaniu odpowiadającym temu w jakim teraz wydaje model firma Roco, wydała firma: SACHSENMODELLE. Konstrukcyjnie jest to w zasadzie to, co wydał Tillig.

No to zaoszczędzę 275 zł, przynajmniej do czasu, kiedy wyjdzie wersja fabryczna. ;)
Ja też ;-)
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.439 481 107
Piękna, ale jakie to ma znaczenie?

Tylko co ma wspólnego ?! Tehs 50 DB z Ibds der PKP ...
Konkretnie zachodniniemiecka chłodnia T(m)ehs 50 DB ,późniejsza Tmmehs 50 DB i późniejsza Ichqrs 369/376/377 DB - poza długością wraz z buforami , ogólnie gładkim poszyciem ścian ( różniącym się wzorem łączenia arkuszy blach ) i spełnionymi standartami UIC ... ???
Z polską chłodnią
4 L ... ?! :D
Polska chłodnia 4 L miała inną konstrukcję :
- stopni bocznych
- inny wzór 4 zawiasów mocujących drzwi boczne
- inne drabinki na pomostach
- inny wzór i ułożenie 4 poręczy na ścianach czołowych
- inne ułożenie 4 poręczy manewrowego
A przede wszystkim :

- inne otwory do ładowania lodu na ścianach czołowych
- inaczej rozmieszczone i inną liczbę otworów wentylacyjnych na dachu
- inne rozmieszczenie i kształt tablic hamulca
- plus parę innych drobnych szczegółów konstrukcyjnych .


Krótko mówiąc ,będzie się próbowało wcisnąć nam plastigumokit wagonopodobny jako model polskiej chłodni 4 L ... ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
mialem na myśli model firmy SachsenModelle oraz Tillig. Jeden jest wykonany tak jak planuje go teraz Roco, a drugi ma napis WARS i pas żółty oraz drzwi pod kolor pudla.
Po prostu Sachsenmodelle wydał najpierw model w wersji po naprawie, a potem, już pod marką Tillig, w wersji fabrycznej. Ale technicznie to ten sam produkt i ma dokładnie te same niedociągnięcia i uproszczenia w obu wersjach. Myślałem, że może był jeszcze jakiś trzeci producent, który wydał model tego wagonu i można go porównać w wyrobami SM/Tillig i Roco - ale ja o takim trzecim producencie nie słyszałem.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Pięknie, ale szczególnie ta z IV epoki jakoś tak nie do końca wygląda Polsko.
Zgadza się , bo to jest model-czysta postać zachodnioniemieckiej chłodni T(m)ehs 50/ Tmmehs 50 / Ichqrs369/376/377 .
Gedecte Wagen - Sonderbauarten str 114-116 . S. Carstens .
Mająca małpować bardzo podobną polska chłodnię 202L z początkowego okresu produkcyjnego .
Różnice to m.in. inne drzwiczki wrzutu lodu i podwozie w tym stopnie boczne - w polskich chłodniach było strzemię zamiast stopni.
No chyba że tak wyglądała - identycznie z zach.niemiecką - enerdowska ( NRD ) partia dla PKP poprzedzająca produkcję w Polsce ?
Ale tu musiałby być foto-dokument !


Natomiast zdecydowanie lepiej wygląda model ryflowany z III epoki .
Ma o dziwo ! Polski typ drzwiczek wrzutni lodu , liczbę ryfli - 6 - na ścianach bocznych ze środkowego okresu produkcyjnego .
Ale niemieckie podwozie i stopnie ...
Jest jeszcze kwestia ryflowania dachu i liczby ryfli , możliwe że poprawna - nie mam zdjęcia dachu tej wersji .

Tak czy owak wersja ryflowana wygladą na wyraźnie spolszczoną przez producenta . (y)
Zwłaszcza po urżnięciu stopni bocznych i "dospawania" podwójnego strzemienia .


Wszystko znajdziecie w dostępnym jeszcze Atlasie Wagonów Towarowych P.Terczyńskiego.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 39
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki