• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.867 57 5
Co do stopni w Piko Pmx ,wystarczy usunąć wspornik stopnia od str. wózka i nie ma problemu . Nie wiem po co on w ogóle występuje skoro ogranicza ruchy wózka i jest praktycznie niewidoczny. Sprawdzone -działa.
DSC02036.JPG
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
Czy mógłby Kolega napisać coś więcej o listwie oświetleniowej, którą zastosował? Ewentualnie także o zamontowanym dekoderze.
Listwa to Roco 40420, dekoder to Roco 10895 Plux16.
Kiedyś kupiłem tą listwę razem z dekoderem, leżała w szufladzie i czekała na wykorzystanie.
Zaletą tej listwy są 4 strefy świecenia sterowane niezależnie i możliwość indywidualnego dopasowania położenia LED, które są na takich małych płytkach które można mocować w różnych miejscach, samą listwę można skracać w kilku punktach, no i ma zabudowany kondensator.
Wada to oczywiście cena zestawu listwa + dekoder, ok. 200 zł.
Obecnie bym takiego drogiego rozwiązania nie stosował, tylko gotową listwę DCC ESU, no ale wtedy takich rozwiązań nie było.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.324 21 0
Skoro już drążymy temat wagonu pocztowego, nasuwa się pytanie, w jakich składach i relacjach jeździł ten wagon, biorąc pod uwagę jego dopuszczalną prędkość 80 km/h.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.867 57 5
Na pewno nie jeździł w pociągach pospiesznych czy ekspresowych ,ale w relacji P-ń -Sulechów lub P-ń -Wągrowiec mógł się znaleźć. Prędkość to jedno ,a pojemność druga , raczej w takich relacjach go widzę z Ok1 , Ol49 może nawet SP45 na bocznych liniach w okolicy Poznania.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.862 525 30

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Nurtuje mnie sprawa oznaczenia wagonu PIKO 58946 do przewozu piwa.


1595619919574.png


Został oznaczony serią Kdnh, czyli wagon kryty z budką hamulcową. Nie powinien on być oznaczony serią Sp - wagon przystosowany do przewozu piwa? Czy wagony Sp były jakoś specjalnie przystosowane do przewozu tego złocistego trunku?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Nurtuje mnie sprawa oznaczenia wagonu PIKO 58946 do przewozu piwa.


Został oznaczony serią Kdnh, czyli wagon kryty z budką hamulcową. Nie powinien on być oznaczony serią Sp - wagon przystosowany do przewozu piwa? Czy wagony Sp były jakoś specjalnie przystosowane do przewozu tego złocistego trunku?
Było już o tym. Wagony S [czyli nie tylko chłodnie] miały swoje specjalne właściwości. Natomiast w tym przypadku było to zwykłe przystosowanie, nawet trudno powiedzieć, czy była jakaś dodatkowa izolacja, nie mówiąc już o urządzeniach chłodniczych. Wagon nie był też własnością browaru, tylko w dzierżawie.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Było już o tym. Wagony S [czyli nie tylko chłodnie] miały swoje specjalne właściwości. Natomiast w tym przypadku było to zwykłe przystosowanie, nawet trudno powiedzieć, czy była jakaś dodatkowa izolacja, nie mówiąc już o urządzeniach chłodniczych. Wagon nie był też własnością browaru, tylko w dzierżawie.
Czyli browar wynajął wagon i przemalował go na biało by ładnie exponował się napis "PIWO".:)
Na dobrą sprawę wagon by mógł być koloru tlenkowego....
Pytałem się bo swego czasu Fleischmann wypuścił podobny wagon tylko z serią Sp...
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.784 37 1
Model wagony serii Sp to specjalny - choćby ma inne drzwi, bardziej szczelne, pewnie też jakąś wewnętrzną izolację, a ten serii Kdth mimo że pomalowany na biało to zwykły kryty
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Czyli browar wynajął wagon i przemalował go na biało by ładnie exponował się napis "PIWO".:)
Na dobrą sprawę wagon by mógł być koloru tlenkowego....
Pytałem się bo swego czasu Fleischmann wypuścił podobny wagon tylko z serią Sp...
Prawie czyni dużą różnicę. Ten i ten były wagonami krytymi podobnych rozmiarów i na tym kończy się podobieństwo. Dobrym przykładem są ex włoskie długie wagony kryte, używane jako owocarki. Nie wiem co prawda czy mogły mieć jakąś oryginalną izolację, ale So miały przynajmniej dzięki, pozostawieniu dodatkowych klap wentylacyjnych.
BTW
Biały kolor mógł stanowić dodatkowe ostrzeżenie przy rozrządzaniu na górkach.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Model wagony serii Sp to specjalny - choćby ma inne drzwi, bardziej szczelne, pewnie też jakąś wewnętrzną izolację, a ten serii Kdth mimo że pomalowany na biało to zwykły kryty
Biała farba bardziej odbija słońce... Może w tych zwykłych wagonach przewożono jakieś półprodukty/składniki do produkcji piwa? Jakoś nie wyobrażam sobie przewożenia w zwykłym wagonie gotowego produktu...
Ciekawe, czy jakieś zdjęcia tych wagonów się zachowały? Czy w ogóle były?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.862 525 30
Tylko jak zwykły wagon będzie stał gdzieś parę godzin w słońcu to w środku jaka będzie temperatura? Pewnie jak w aucie stojącym na słońcu...
Pewnie tak, dlatego rzeczywiście lepiej piwo wozić w wagonach z jakąś choćby minimalną izolacją, bo ładunek spędza tam więcej czasu, niż w samochodzie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki