• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
W polskich sklepach raczej one nie były dostępne...
Są one poprawnie wykonane/odwzorowane, czy raczej jak wcześniejsze Herisa 111A z błędami?
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Wracając do problemu stopni wejściowych do wagonu pocztowego - niestety i mój egzemplarz ma skrzywiony stopień. Ale i bez tego skrzywienia wózek wychyla się na 3-4 milimetry. I tu ciekawostka z instrukcji: "stopnie wejściowe nie są montowane do pudła wagonu aby uczynić model jak najbardziej realistycznym a jednocześnie zapewnić możliwość pokonywania łuków o promieniu 357mm. Dzięki temu wózek może na łukach wychylac się bez przeszkód"
Coś mi się wydaje że on po takim łuku nie przejedzie a o zwrotnicy innej niż 15 stopni to już nie ma mowy...
20200723_164424.jpg
20200723_164434.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Właśnie dziś odebrałem swój model. Faktycznie, schodki były trochę przygięte do wewnątrz, ale dały się wyprostować. W sklepie było jeszcze kilka egzemplarzy i we wszystkich było tak samo. Jak pisałem, mam jeszcze ten z epoki IIIc sprzed kilkunastu lat, w identycznym opakowaniu i tam nie ma żadnych problemów. Nowa poczta już stoi w składzie, który u niektórych ortodoksyjnych kolegów wzbudziłby szok: lokomotywa SP45-234 z Poznania, bez daty rewizji (jest napis 197...), "ryflak" 1 klasy z Warszawy, rewizja 1972, Bipa z Wrocławia, 1978 i poczta z Poznania, rewizja 1975.

poczta 1a.jpg

poczta 2a.jpg


O możliwościach przejeżdżania łuków już pisałem wcześniej, promień 440 mm nie stanowi problemu, mniejszych nie próbowałem.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.790 15 0
Właśnie dziś odebrałem swój model. Faktycznie, schodki były trochę przygięte do wewnątrz, ale dały się wyprostować. W sklepie było jeszcze kilka egzemplarzy i we wszystkich było tak samo. Jak pisałem, mam jeszcze ten z epoki IIIc sprzed kilkunastu lat, w identycznym opakowaniu i tam nie ma żadnych problemów. Nowa poczta już stoi w składzie, który u niektórych ortodoksyjnych kolegów wzbudziłby szok: lokomotywa SP45-234 z Poznania, bez daty rewizji (jest napis 197...), "ryflak" 1 klasy z Warszawy, rewizja 1972, Bipa z Wrocławia, 1978 i poczta z Poznania, rewizja 1975.
Domyślam się, że model dopasowałeś odpowiednio do zestawu Rivarossi, ale da się zauważyć różnice w barwach pomiędzy modelami.
Czy w rzeczywistości oba wagony były malowane na różne barwy, czy różnica występuje tylko ze względu na różne podejście do koloru przez obu producentów?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Domyślam się, że model dopasowałeś odpowiednio do zestawu Rivarossi
Prawdę mówiąc, nie wiem, na czym miałoby polegać dopasowanie wagonu pocztowego Piko do Bipy Rivarossi, po prostu uznałem, że taki skład jest realny (pomijam przydziały i rewizje), do pociągów z zespołami piętrowymi często dołączano wagony pocztowe. W latach 1970. były to zwykle starsze wagony, jak ten ex-DRG, bo nowe poczty jeździły zwykle w pociągach pospiesznych i dalekobieżnych osobowych. Co do malowania, to zasadniczo obowiązywał na PKP jeden kolor, ale w praktyce bywało różnie z wielu powodów, o których na forum wylano już hektolitry atramentu. Do tego dochodzi fakt, że Bipy prosto z fabryki też miały nieco inny odcień, niż typowa oliwka PKP. Można więc powiedzieć, że różne podejście do koloru cechowało nie tylko producentów modeli, ale także producentów prawdziwego taboru i zakłady naprawcze, gdzie dokonywano napraw głównych. A w tym wypadku widać, że poczta jest bardziej oliwkowa, a Bipa troszkę bardziej wpadająca z morską zieleń, typową dla taboru DR. Ale różnica jest bardzo subtelna i w rzeczywistości takie drobne, a nawet większe różnice występowały również między wagonami, remontowanymi w różnym czasie w różnych ZNTK.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 94 9
Ja też niedawno odebrałem wagon pocztowy Pmx :love:
Jest to mój pierwszy model PIKO w kategorii classic nostalgie i mój pierwszy wagon pocztowy ...o_O
Model jest piękny ... cena też piękna :ROFL: Ale nie o tym chciałbym opowiedzieć:
Ten ambulans pocztowy będzie cześcią składu oliwkowego w składzie:
SU46-039/Ok1-406 +Pmx + 110A Robo + 120A st. Wrocław PIKO + 120A st. Wrocław PIKO + 111A Robo + planowana dalsza część składu Y-greków...
Mój oliwkowy skład odwzorowujący lata 1975-1980 pomijając daty rewizji prezentuje się wyśmienicie :love:
Y-greki oliwkowe obu producentów wzajemnie się uzupełniają, tworząc skład jaki 10 lat temu nie był nawet w sferze marzeń polskiego modelarza :love:
Przewiduję też żółte czoła do tych wagonów - Nie jestem purystą i proszę mi wybaczyć ..


A tu zdjęcie: 111A Robo + Pmx + SU46-039 relacji Poznań - Żagań :eek::p:eek:
IMG_20200723_193432.jpg

Chciałbym wreszcie poznać historie tego typu wagonu na PKP ?
Ile ich konkretnie było i w jakich relacjach jeżdziły ...?
Do kiedy kursowały te wagony ..?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Nowa poczta już stoi w składzie, który u niektórych ortodoksyjnych kolegów wzbudziłby szok: lokomotywa SP45-234 z Poznania, bez daty rewizji (jest napis 197...), "ryflak" 1 klasy z Warszawy, rewizja 1972, Bipa z Wrocławia, 1978 i poczta z Poznania, rewizja 1975.
Ta Bipa z Wrocławia (rev. 1978) w zasadzie niczym się na oko nie wyróżnia od Bipy z Poznania (rev. 1975). Rewizji i tak nie widać, a ten który jeszcze jako tako po 40-stce widzi, zauważy jedynie napis na białym tle - WROCŁAW zamiast POZNAŃ :) Nie zmienia to faktu, że do Poznańskiej najbardziej by pasowała ta poczta, ale męczyć to może jedynie hardkorowych wyznawców poprawności składów, którzy nie mieli by spokoju mając w świadomości, że nie te stacje i nie te rewizje he he. Gdybym miał Bipę z Poznania też bym pewnie kupił tą pocztę.... :cenzura::gwizd: ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
Mnie też to w niczym nie przeszkadza. Jest jeszcze jedna drobna różnica pomiędzy Bipami wrocławska ma juz piktogramy z papierosami a poznańska napisy Dla niepalących i Dla palących.
A co do poczty to też mnie nurtuje pytanie do kiedy ten typ wagonów był jeszcze w eksploatacji bo ja tego typu wagonów nie spotkałem co nie znaczy że za moich dziecięcych czasów jeszcze gdzieś jeździły.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Jest jeszcze jedna drobna różnica pomiędzy Bipami wrocławska ma juz piktogramy z papierosami a poznańska napisy Dla niepalących i Dla palących.
I właśnie dlatego wybrałem wrocławską. Może gdybym ją kupując wiedział, że ma wyjść poczta z Poznania, to zdecydowałbym się na poznańską, ale kilka lat temu trudno było to zgadnąć.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Dzięki już znalazłem:)
Dziwi mnie trochę system dystrybucji w Polsce....

Domyślam się, że model dopasowałeś odpowiednio do zestawu Rivarossi
A pro po dopasowania mam pytanie czy 2-osiowe wagony pocztowe, czy bagażowe jeździły razem z BIPAmi i innymi wagonami 4-osiowymi?
 
Ostatnio edytowane:

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Jeździły. Są zdjęcia składów np. z okolic Inowrocławia z połowy lat 1970- w zestawieniu Ok1 + Bipa + pocztowy budowy pruskiej po modernizacji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki